بهشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
خوب گوش کنید خیلی جالبه!
یه اتوبوس دریایی در حالی که هواشناسی خبر داده هوا خوب نیست دریا طوفانیه تعدادی مسافر غریبه را سوار میکنه و به وسط آب که میرسه میگه بنزین تمام.زینگ نجات ،جلیقه،قایق یدک نداره.به مسافرا دلداری نمیده؛آموزش نمیده؛راهنمایی نمیکنه.و وقتی کسانی نجات پیدا میکنند تشویق نمی کنند بقیه هم تلاشی کنند.تو اون هیاهو چه صداهایی میشد ضبط کرد.دعا خواندن و پناه گرفتن تو اتاقک با دربهای بسته و ...
مدیریت بنادرو کشتیرانی چرا نباید خود را مظف به تشریح این قضیه کند؟چرا نباید علت سرکشی ها قانون گریزی ها بی اعتمادی ها بررسی شود؟اون جوان هفده ساله ای که نجات یافته و شاهد پر پر شدن پدر و مادر و خاله های خود بوده عنقریب مشکلاتی شدید پیدا میکند.چه کسی به حال او رحم می آورد.او چگونه خواهد توانست خود را ببخشد که نتوانست کمکی به آنها کند؟هر کس انسانی را زنده کند گویی جهانی را زنده کرده.او را دریابید.
کاری کنید.عکس العملی داشته باشید.کسی سوآلی کند مواخذه ای کند.اینگونه که نمی شود مدیر بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
ضمن ابراز تاسف
خیلی خداوند متعال به حال ما توجه نمود که ظرفیت آن 4200 نفر نبود وگرنه رکورد تلفات انسانی در دریا بعد از تایتانیک به ما ملقب میشد .
نیز مگر قیمت جلیقه نجات چند است؟ بعید میدانم از 30هزار تومان بیشتر باشد. اگر 50 تا داشته باشد و یا برابر ظرفیت مسافر خیلی خوب بود. حتی مسئول بنادر به فرم وام کم سود به مسئولین ناوگان 1500000بدهد برای خرید جلیقه کارامد. و ابتدا خود مسئول بنادر و خانواده اش را جلیقه بپوشانند و در آب قراردهند ببینند کارایی دارد و یا برای پر کردن لیست و تعداد است؟
در واقع به نظرم بخشی به نام ایمنی مسافرت و مخابرات و معاینه فنی هم باید وجود داشته باشد تا حداقل مثل راهنمایی و رانندگی کنترل امور فنی این ناوگان حمل و نقل چه مجاز چه غیر مجاز را داشته باشد.
در گزارشاتی مطرح شد عقربه مخزن بنزین کار نمیکرد نیز جلیقه به حد کافی نبوده. نیز بیسیم کار نمینمود.
اگر این قایق با دید بصری یک زیردریایی رادار گریز دشمن را ملاحظه مینمود چگونه اطلاع رسانی می نمود؟
30 درصد تقصیر از مسئول کشتی و 70 درصد سیستم نظارتی است و اینکه فقط بگویند ما گفتیم اوضاع خراب است و نرو کافی نیست و اینگونه رفع مسئولیت کنند.
باید معاینه فنی میشد و جلیقه و استحکام و بیسیم کنترل میشد.
مينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
مگه تو كيش كه جزيره مدرن و مثلا با كلاسيست وضع بهتره
بنده اونجا زندگي ميكنم دو سفر دريايي داشتم (بدليل اينكه بليط هواپيما در كيش هميشه ناياب است)
با قايق به سمت بندر چارك كه به ما جليقه هم دادند ولي همه يا بند و گيره نداشتن يا مثل جليقه من پاره بود كف قايق هم كه عين قايق كف شيشه اي بود و از زير پاهات دريا كاملا پيدا بود كه به سلامتي با سلام و صلوات و ختم قرآن رسيديم اونم به لطف خدا و كهارت ناخدا رسيديم
سفر بعدي با كشتي تندرو : تا يادم نرفته بگم يكي از دلايل مهم اين حوادث عدم هماهنگي بين هواشناسي مبدا و مقصد ميباشد مثلا از كيش راه ميافتي دريا كاملا صاف و اروم ولي درياي مقصد به حدي مواجه كه نميشه پهلو گرفت.
خلاصه بعد از كلي معطلي سوار كشتي شديم توي ايام عيد نوروز دو سال پيش از كيش به بندر آفتاب
نزديك بندر آفتاب حدود دو ساعت روي آب بوديم (كل مسير 1 ساعته) كشتي وارد حوضچه اسكله نميشد دريا هم متلاطم بود و حتي موتور كشتي رو هم خاموش كردند و هيچ احد الناسي نمگفت چه خبره و قراره چه اتفاقي بيافته مهمانداران كه اصلا غيب شدن.
ما فقط اسكله بندر آفتاب رو ميديديم
بيشتر مسافرا از امواج دريا كه كشتي رو تكون ميداد دريا زده شدن و حالشون بد شد چه جوي بود بماند بعد از دو ساعت يه آقايي كه معلوم بود از خواب بيدار شده با زير پيرهني و شلوارك اومد و گفت اسكله كثيفه دارن تميز ميكنن نميشه بريم
بعد گفتن يه قايق قاچاقچي گرفتن و سپاه اجازه نميده پهلو بگيريم
بار سوم گفتن يكي از مسئولين اومده بازديد بايد صبر كنيم
تازه اين كشتي مدرن بود و ..... ديگه اوتوبوس دريايي كه جاي خودداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1- دوست عزیز مسلمان عزادار خدا بهتر از من و شما میداند . اگر جزیره هرمز را نمی شناسید بدانید که آنجا نه بازار دارد نه جایی برای خوش گذرانی .
2 - بی مدیریتی و بی کفایتی هیچ ربطی به اعتقادات ما ندارد .
3- انسان اشرف مخلوقات است . اگر چه سالی 30000 نفر در جاده های ما می میرند این چند نفر هم در دریا .
4 - تا جایی که ما اطلاع داریم پس از بوکسل کردن اتوبوس دریایی توسط شناور ناجی دماغه آن به دلیل نداشتن تحمل دچار شکستگی می شود و آب وارد اتوبوس دریایی شده و فرصتی هم برای انتقال مسافران به شناور دیگری نبوده و سقف این شناورها هم کوتاه و بسته است .
4- اگر چه جلیقه های نجاتی که در اختیار مسافران گذاشنه می شود کیفیت چندانی ندارد اما در این حادثه بهترین جلیقه دنیا هم کارساز نبوده چون افراد گیر افتاده بودند .
5- حالا مگر چه اتفاقی افتاده ؟ در سال تعداد زیادی از ساحل نشینان دچار این گونه حوادث می شوند و ما عادت کرده ایم شما هم عادت می کنید .
6 - تابناک ، شاید با سانسور نکردن این نظر کمی از درد دل ما را به گوش مسئولین بزرگوار برسانید اگر نه باز گله ای نداریم به این هم عادت داریم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
چ..................ه آسون مردن(کشتونده شدن) ....بجای این همه فریاد بیاین یه لحظه خودمون رو جای اونا قرار بدیم(خدای من چه وحشتناکه! این همه بیان و بهت کمک نکنن تا با ترس بمیری)
حمیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
پس ما نتیجه می گیریم که اداره بندر استان هرمزگان مقصر است.اولا که نتوانسته جلوی خروج این شناور را بگیردکه در هوای طوفانی به جابجائی مسافر بپردازد.وبعد از ان ایا در دریا این شیوه کمک رسانی است.که همگی تا رسیدن ناجی سالم باشند. ودرحین کمک رسانی از بین بروند؟! ان وقت رئیس از دفترش بیرون می اید ومی گوید16 نفر را مرده گرفته ایم؟! خیلی زحمت کشیدید ای کاش به ان خانواده های داغ دار هم عرض تسلیتی می گفتید.!از پوزش شما گذشتیم.ناخدا هم در زندان هست البته بعد از مرگ هموطنان پس چرا ناخدای ناجی ازاد هست؟! ای کاش گروه خبری تابناک یک سری به این بنادر کشور بزند تا ببیند. ویا اگر ترسی ندارد سوار این اتوبوس ها شود تا ببیند مجوز بعد ازمرگ اعتبار دارد.