بنظر بنده در صورتی که از راههای طولانی و با مصافت وزمان بالا
اتوبوسهای با عمر بالا بطور کامل حذف شده
جایگزینی قطار و استفاده از ان با احداث خطوط جدید بین شهر ها
جایگزینی هواپیما به جای اتوبوس در راههای طولانی
بسیار ناراحت کننده بود.خدا به همه مادران صببر بدهد. بدتر از آن برخورد مسئولان ما است , حداقل یکروز عزای عمومی می گذاشتند یا در مدارس برنامه ویژه ای برای گلهای پرپرشده می گذاشتند.
احتمالا مطلع هستيد که ديگه در مورد بستن کمربند ايمنی سخت گيری نميشه و با توجه به وضعيت مصدومان اين حادثه به نظر نمياد که در اين مورد هم به اين مسئله توجه شده باشه.
همیشه گفتم باز هم میگم
علل وقوع حوادث همیشه افراد زیادی رو درگیر این موضوع میکنه باید دید چرا برای همه این موارد کار فرهنگی صورت نگرفته ترتیب زیر اولویت نداره
راننده سهل انگار،معایه فنی کم گذار در کار،مدیر برگزاری اردو و ......
متاسفم که یکبار دیگر حادثه ای بوقوع پیوست تا کمی مسولین بخودشان بیایند البته در جایی که مسئول فقط نام مسئول را با خود یدک می کشد انتظاری بناید داشت اگر این اتفاق در کشور مثل چین اتفاق می افتاد مطمئن باشید مسئول مربوطه خودش را از بین می برد تا در مقابل مردم پاسخگو نباشد ولی در اینجا مسئولین فقط یا کمی گردو خک بپا کردن سعی دارند تا موضوع تمام شود و انگار این بچه های بی گناه از ایتدای خلقت آفریده نشده بودند. راه حل این مسئله کاهش و یا لغو تمامی اردوهای دانش آموزی و ... است اگر تفریحی بود خود والدین دندشان نرم می برند شما لازم نیست دایه دلسوز تر از مادر باشید کشور آباد کشوری است که برای رسیدن به پست و مقام اینقدر حقوق دیگران را تضییع نکنند چون مسئولین اصلا جوابگو و یا مواخذه نمی شوند تا فشاری را تحمل کنند.
نكته اي كه اصلا مورد توجه در مورد تعداد تلفات زياد اتوبوسها قرار نگرفته است تغييرات شكلي اتوبوسهاي چند سال اخير است اين اتوبوسها بعنوان اتوبوس توريستي در اروپا به تعداد محدود مورد استفاده گردشگران قرار مي گبرد براي جا دار بودن و رفاه بيشتر و تسلط ارتفاعي نسبي به مسير هاي جنگلي ،زيرا ميدانيد كه در كشور هاي پيشرفته جابجايي مسافر با اتوبوس معني ندارد شوربختانه اين مسئله چون دهها موضوع ديگر در ورود به ايران تغيير اساسي يافته و به دليل امكان دريافت بليط گرانتر از هدف اوليه دور افتاده است
اتوبوس هاي حمل ميافر مه محواهد با سرعت و اكثرا در شب مسافر را جابجا كند بايد مقاوت كمتري در مقابل هوا داشته باشد، قدرت ماتور بالا داشته باشد ، حتي الامكان سبكتر باشد تا مصرف سوحت كمتر ي داشته باشد ، صندلي راحتي داشته باشد ...
جهت دستيابي به اين هدف اول بايد ارتفاع كمتري داشته باشد تا قدرت مانود بيشتري داشته باشد و از اينرو فضاي اضافه ان حذف شود نه اينكه يك سالن فسق و فجور در زير اتوبوس طراخي شده كه اصلا مورد استفاده مسافر قرار ندارد قيت بيشتر فروختن كارخانه دار ها را به سمت توليد اين اتوبوسها برد و قينت بشتر بليط راننده ها را تشويق به خريد كرد و آنكه هدف اصلي يعني مسافر بود از همه جهت بدبخت گرديد و بخصوص دريغ از يك صندلي راحت
بالام و تشكر. بايد عرض كنم اينقدر طي سالهاي گذشته خودروها در جاده هاي ايران تلفات گرفته كه ديگر براي ما كشته شدن حدود بيش از 25.000 نفر در سال عادي شده و البته طبق اعلام مسئولين امر هميشه نيز مقصر راننده است و اگر هم گاهي مقصر مشكلات جاده و يا خودرو باشد صرفاً به اعلام موضوع بسنده شده و همه چيز به فراموشي سپرده مي شود.نمي دانم كساني كه مسئول جان مردم هستند در پيشگاه خداوند چطري مي توانند پاسخگو باشند.
رييس اموزش پرورش لطفا پاسخگو باشد ؛ اين اردوها براي دانش اموزان چه نتيجه اي دارد جز اينكه جان اونهارو بخطر بياندازه ؛ ما درس خونديم دانشگاه رفتيم در زندگيمون موفق شديم ؛ هيچكدوم از اين اردو هارو نرفتيم ؛ اتفاقي هم نيافتاد ؛ لطفا اين اردوهارو حذف كنيد ؛ من بعنوان يك مادر فقط يه لحظه خودمو جاي مادر اين طفل معصوما ميزارم ميخوام بميرم ؛ خدا به خانواده هاشون صبر بده
سلام .
با عرض پوزش و معذرت دوچندان :
1) وقتی که در تصادفات اصولا راننده می میرد بهترین راه مقصر دانستن اوست . چرا که به قبای مقصرین احتمالی!!! زنده بر نمی خورد ( اگر زنده هم بماند یا نمی تواند مقصرین را تقصیر کار بداند و یا او را متهم به صدمه خوردن مغزی اش می کنند )
2) با پیدا کردن عاماین اصلی یکبار برای همیشه کار تنام است و لاغیر . اما چنانچه این سریال ادامه داشته باشد: : :
3) خودروسازان نان می خورند 4) قطعه سازان نان می خورند و بیکار نمی شوند
5) کارکنان بیمه کلی سرکارند
6) پلیس دوباره داد و فغان راه می اندازد که گوش شنوایی نیست
7) مجلسیان وارد شور می شوند
8) راه سازی پا به میدان دفاع از خود می گذارد
9) روزنامه ها غوغا می کنند و تیتر اول می زنند
10) یو تیوب و شبکه های ماهواره ما را ریشخند می گیرند
11) تعمیر کاران و صافکاران و نقاشان و برقکاران و لاستیک فروشان و .... مشغول می شوند
12) کلید سازان و اتاق سازان و صندلی سازان و .... بیکار نیستند
13) آموزش و پرورش چقدر مشغول می شود
14) گل سازان و شیرینی فروشان؟!؟! سرشان شلوغ شلوغ می شود ( با معذرت دو چندان )
15) قبر کن و سنگ تراش و .... کفن دزد! بیکار نیستند
16) شهرداری چقدر در تلاش می شود
17) خیرین مدرسه ساز نام دانش آموزان را زنده می سازند
18) اووووه هه ! دکترها و روانشناسان که دیگر نگو . اوضاعشان بعضا توپ توپ می شود
19) نگارش مقالات چقدر پا می گیرد و پیشنهادات و انتقادات و.... چقدر زیاد می شود
20) بیش از همه چقدر کارشناس؟! خبره توی این مملکت زیادتر می شود
21) چقدر گروه و هیات تحقیق و جستجو ایجاد می شود
22) نظریه پردازان و ....
و....
و..........و.......و.........
*) آخر سری آب از آب تکان نمی خورد و کار به سر جای اولش ( نابسامانی ) برمی گردد. می گویید نه ؟ شرط بندی ..
آن وقت شما می گویید توی این مملکت فقط یک مقصر اصلی را بگیرند و ببندند به چهارسیخ ! خدا را خوش می آید؟؟؟؟
اي كاش مسئولين محترم كه به عنوان دايه امر حفظ جان و مال مردم را دارند يكي از اين آقايون به صورت ناشناس يه روز سوار يكي از اين اتوبوسهاي خطوط مختلف كشور بشه فرقي نمي كنه كجا باشه كافي يه كم به خودشون رنج يك مسافرت با اتوبوس از تهران به اهواز يا از تهران به چابهار را بده اون وقت معلوم ميشه كه مردم بدبخت جونشون را كف دست گرفتن براي درمان دردي مجبورن خودشون و خانوادشون را به دست حوادث جاده بدن.يادمه يه بار سوار اتوبوس مسير چابهار- زاهدان شدم اوبوس جا نداشت كيپ تا كيپ پر مسافر بود. من هم از روي ناچاري سوار شدم تا شايد تو مسير اتوبوس ديگه ي سوار شم در طي مسير اندكي كه سوار شدم انگار راننده بي خبر مسافر قاچاق داشت جابجا مي كرد.با چه سرعتي تو مسير سرباز به ايرانشهر رانندگي مي كرد. تذكر كه داديم مي گفت: شما مگه از مرگ مي ترسيد همه يه روز مي ميريم.بعد خودم تو مسير به پليس راه اطلاع دادم كه اين راننده به اين صورت رانندگي ميكنه البته دور از چشم راننده اما پليس ارجمند از راننده هم بي خيال تر و سر نترس تري داشت كه حتي به راننده يه تذكر لساني هم نداد.
اتوبوسهای با عمر بالا بطور کامل حذف شده
جایگزینی قطار و استفاده از ان با احداث خطوط جدید بین شهر ها
جایگزینی هواپیما به جای اتوبوس در راههای طولانی