پيشنهاد ميكنم فيلم مشابهي را كه يك هواپيماي مشابه با همين اشكال روي يك وانت فرود ميايد را در يو تيوپ ببينيد تا متوجه شويد قهرمان حقيقي چه كسي هست.
پاسخ ها
علی
||
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
پیشنهاد می کنم وقتی اون فیلم دوباره می بینی دقت کنی که به انگلیسی نوشته " تخیلی!" جناب نابغه.
ناشناس
||
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
بچه جان اون یک فیلم ساختگی بود.تو هم جو گیر نشو.
ناشناس
||
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
عزیز جان اون تبلیغ وانت بود
ناشناس
||
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
باعث انبساط خاطرمون شدی وسط این همه افسوس خوردن
ناشناس
||
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
سرعت هواپیما هنگام نشستن حدود 300 کیلومتر در ساعته! آخه کدوم وانتی میتونه یهش برسه؟؟
در ضمن با فشاری که هواپیما موقع فرود به چرخهاش میاره، وانت که سهله کامیون هم باشه اون زیر له میشه !
منصور
||
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
عزیزم یکم فکر کن ؛!«وزن یک هواپیما و تحمل بار قویترین وانت دنیا رو».!!؟ اون وقت خودت متوجه میشی
ناشناس
||
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
درسته اون فیلم تبلیغاتی بود ولی حتی در تخیل هم، فیلمی مشابه کاری که خلبان شهبازی انجام داد رو هم نساختند.
ناشناس
||
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
حسن تو یه نابغه ای............
حمیدرضا
||
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
فقط وانت پیکان میتونه از 300 تا هم بیشتر بره.
البته هنگام سقوط به دره بعد از ترمز بریدن !
با توجه به شناختی که هم از مسئولان هواپیمایی جمهوری اسلامی و هم از خلبانان محترم دارم و همچنین آگاهی از مسائل مربوط به هواپیما و پرواز را دارم، بهتر است قبل از این که اخبار بسیار تخصصی را آنچنان که نیست با آب و تاب در رسانه ها مطرح شود بطوری که یک فرد از خود قهرمان بسازد با مسئولان مربوطه یا لااقل با افراد وارد در میان گذاشته شود.
پاسخ ها
یک کارمند استاندارد پرواز
||
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
با سلام. نظر این کارشناس محترم بسیار درست و فنی است... مردم عزیز لطفا از روی احساسات قضاوت نکنید... سوءمدیریت ایران ایر در جلوگیری از ایجاد این موج غلط اکنون دامن خود وی را گرفته است
ناشناس
||
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
... تقدیر از شهبازی یعنی نمادی تقدیری از همه خلبانان شجاع حالا شما هی موضوع را شخص کن و تنگ نظری و حسادت.....
استاد این دو تا خودجوش
||
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
ایران ایریها خوش آمدید به تابی.
ناشناس
||
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
خدایی با این وضعیت هواپیماهای کشور خدایی کار شاقی کرده............پس بینهایت منفی
ناشناس
||
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
جنابعالی کارشناس هستی و فنی و محترم ولی انجا که تشخیص حقیقت و خلط است مردم بهترین قاضی هستن اشتباه تو اینه که این همه ادم و یه مشت عوام حساب می کنی و خودتو عالم دهر
يك بي طرف!
||
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
خيلي جالبه !!!!!!!!
ما ايرانيها هر جا با تحليلهاي كارشناسي و تخصصي مواجه ميشيم كه با احساسات ما در تضاد باشه اون كارشناس و متخصص رو ... ميبينيم!
به منفي هاي اين كامنت توجه كنيد، درضمن متن رو هم يكبار ديگه بخونيد.
ناشناس
||
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
شما کارشناسان محترم زمان مردن مردم در هواپیما کجا تشریف دارید؟
بنظر من باید دید کی فرمان اصلی هواپیما در دست داشته و اگر کسی که ارشد بوده باید هدایت رو در دست میگرفته اگر این کارو نکرده کوتاهی کرده وباید توبیخ بشود واگر مسولیت رو به کاپیتان سپرده پس خوب وبد همه مال هدادت کننده است
پاسخ ها
مهندس پرواز
||
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
در پرواز مسئولیت بر عهده کاپیتان چپ می باشد که شهبازی بوده است کمک خلبان پایلوت راست است و معلم خلبان اصلا نمی تواند به چیزی دست بزند !! هواپیما که پراید آموزش رانندگی نیست که ...(مهندس پرواز)
حمیدرضا
||
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
فرمون پراید آموزشی سمت چپه ولی سمت راست پدال هم داره.. .. ای بابا قاطی کردم..
بالاخره کی هواپیمارو میرونده.
واقعا شاید اظهار نظر بر اساس نوشته های متن کار چندان صحیحی نباشد؛ اما در ایران زمین سالهاست که با کسانی که کانون خبر و نظر مردم می شوند اینگونه برخورد می شود. در صدا و سیما شاهد آن بسیار هستیم. اگر چنین برخوردهایی نمی شد شاید بسیاری از نخبگان ما عزم غربت نمی کردند و جلای وطن اختیار نمی کردند. اما نکته ای که در پایان می توان متذکر شد اینست که بسیاری از رسانه های خارجی فارغ از نام شهبازی و قاسمی مسائل را نگاه می کنند و می توان نظریات آنها در برخی موارد این چنینی غیر مغرضانه دانست و گفت آفرین بر کاپیتان شهبازی که مهارت و توانایی خویش نوانتست از فاجعه جلوگیری کند. آدمهای کوچک به جای اینکه کوشش کنند دیگران را کوچک جلوه دهند بهتر است خودشان با تلاش و زحمت خود را بزرگ کنند. سپاس
کاپیتان شهبازی خودش هم میدونه که خلبان اول در لندینگ و تیک اف هواپیما رو هدایت می کنه خصوصا اون هم در یک پرواز خارجی بنابراین ایشان نباید زیاد بدنبال تبلیغات باشند مگر اینکه بخواهند مطرح بشوند برای اهداف دیگه مثل در اینده نماینده مجلس و یا شغل بالایی بخواهند احراز کنند و گرنه 35 سال خدمت بس است و بهتر است استراحت نمایند چون الحمدا.. خلبان خوب و بهتر از ایشان کم نیستند . من خودم چند سال پیش در پرواز مشهد تهران مسافر بودم و خلبان با مهارت کامل و بدون باز شدن چرخ جلو در فرودگاه مهراباد بر روی باند فوم ریخته شده نشست
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
تو لازم نکرده برای دیگران تعیین تکلیف کنی.ایشان میتوانند 6000 ساعت یا 9 سال دیگر پرواز کنند.نکنه تو شرکت هواپیمایی کشور کار میکنی و برای فامیلات میخوای جا باز بشه؟؟؟
ناشناس
||
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
این چه طرز حرف زدنه ناشناس؟
ناشناس
||
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
حمید خان! میدونی به امثال ایشون در کشورهای همسایه ماهیانه چقدر حقوق میدن؟! اون هم با هواپیماهای نو و با تکنولوژی بالا!!تمام خلبان های ما قهرمان ملی هستند که با این هواپیماهای قدیمی و فرسوده پرواز میکنند!
مهندس پرواز
||
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
عزیزم "خلبان اول" همان پایلوت چپ یعنی کاپیتان شهبازی بوده است !! نابغه جان! دوستان مقصر اصلی مسئولی هست که از همه خدمه پروازی به نحو شایسته تقدیر نکرده و معلومه که هما دوست ندارد این خبر " باز نشدن چرخ جلو" رسانه ایی شود چون همه می پرسند چه شرکت داغونی هست اما کاپیتان شهبازی با زیرکی فکر ها را به این سمت برد که چه کسی با تحریم ناجوانمردانه همای ایرانی را به این روز انداخته است و چرا!؟ احسنت کاپیتان.
ناشناس
||
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
کاپیتان زیاد ناراحت نشو
lمحمد
||
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
IQحالاخوبه خودت میگی فوم ریخته بودن،اگه فیلم ونگاه کنی میبینی که روی باندهیچ چی نیست،درضمن فرق اون هواپیماکه شماسوارشدیدبا اونکه کاپیتان شهبازی خلبانش بوده زمین تا زیرزمین فرق میکنه...اونی که شماسوارشدی احتمالااسباب بازی بوده!!!! گرفتی مطلب و؟؟؟
ناشناس
||
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
ما ايراني ها به دليل احترام نگذاشتن به نقاط مثبت و شخصيت همديگر شايسته همين وضعيتي هستيم که مي بينيد .
سر همه مهندسای پرواز
||
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
از همون اول باید از همشون تقدیر میشدو یکی هم مثل کاپیتان شهبازی لیدرگروه میشد.
ناشناس
||
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
اولا ایشان به نفع کشور استفاده کرده از این فرصت نه نفع خودش
دوم اگر اینقدر زیاد است پس رسانه ما جوگیر شده چرا این همه رسانه های دنیا انعکاس داشت