تربیت غلط عامل مهمی است داشبورداتومبیل ایرانی بدون قران مجیدنیست معنی مخالف آن این جمله است برودست حق به همراهت وبقیه اش قضاوقدراست درحالیکه غیر مسلمانان میدانندکه جان آنهادرگروی استفاده صحیح ازفرمان وترمزاست وقران برای اینکارهانیست
بارها و بارها برام پیش اومده که تابلوها گویا نبودن یا سریه پیچ خطرناک تابلو وجود نداشته و خدارحم کرده که سالم موندیم.
و یا وضعیت آسفالت به ناگهان تغییر کرده و جهتهای حرکت از قبل اطلاع رسانی نشده که کافیه در اون لحظه خاص تمام حواست به جاده نباشه
من از بچگی رانندگی ئکردم تو اطراف یه شهر کوچیک. ولی وقتی خونم اومد تهران واقعا برام سخت بود که رانندگی بکنم تا مدتی بعد عادت کردم. یه مدته زنم رفت 18 جلسه کلاس رانندگی بعدشم گواهی نامه گرفت. خداییش هر وقت پشت ماشین میشینه فقط نذرو نیاز میکنم. آخه مگه میشه با چند جلسه آموزش گواهینامه مهارت صادر کرد. باید قانونگذاری بکنن که دوره ها اضافه بشه و اول از همه مربیان آموزش ببینن. من که با زنم میرفتم از آموزش مربی فقط حرصم میگرف
ت و مجبور بودم خیلی از چیزا رو خودم بهش بگم
درسته كه يكي از ععل اصلص از فرهنگ رانندگي هست ولي فرهنگ چجوري درست ميشه؟ يادمه چند سال پيش كسي به بستن كمربند توجه نميكرد يه مدت جريمه سنگين كردند يواش يواش جا افتاد و الام تقريبا همه كمربند ميبندند. پس براي بهبود فرهنگ خيلي جاها بايد برخورد هم بشه
امان از فرهنگ رانندگی ما ایرانیها، وقتی ما عبور از چراغ قرمز رو نوعی شجاعت و احترام به قانون رو سوسول بازی بدونیم چه توقع دیگه ای دارین اول باید از خودمون شروع کنیم
تو یک کلیپ (که فکر کنم از همین تابناک دیدمش) چندتا توریست از هنگ کنگ که اومده بودن تهران از یکی از چهارراهاش فیلم گرفته بودن و به رانندگی ما میخندیدن بخدا من وقتی تو خونه دیدم خجالت کشیدم
چرا ار الگوي كشورهاي موفق در اين مورد استفاده نميكنيم؟ تو كشورهايي كه مردم قوانين را خوب رعايت ميكنن جريمه ها چقدر هست؟آيا اونجا هم اگر كسي خلاف شديد بكنه دوباره فرداش ميتونه پشت فرمون بشينه؟ يا اينكه برخورد با متخلف بصورتي است كه كسي جرات خلاف و تجاوز به حقوق ديگران را نداشته باشه؟
خودرو خارجي آقاي نيكزاد ( وزير راه و شهر سازي ) 4 تا ملق زد ؛ خون از دماغ كسي بيرون نيومد . ولي خودروي مونتاژ داخلي پرايد ، با برخورد با 206 در اتوبان قم ، 4 تا تلفات ميده .
به نظر من علت همينه كه هممون ميدونيم ....
پاسخ ها
گشنه پا برهنه
||
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آخه ما كه مثل وزير نداريم ، سوار ماشين خارجي شيم ، بايد بميريم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
يك روز از رانندگي جوانان زير 35 سال در جاده ها و سبقت بي جا جلو گيري كنيد و آمار بگيريد.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
راننده اتوبوس كاروان راهيان نور بالاي 35 سال سن داشت .
ناشناس
||
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
ربطی به سن نداره! یه نگاه بنداز، بالای 35 ساله ها، چند درصدشون چراغ زرد رو رعایت میکنن؟ ورود ممنوع رو چطور؟
......راستی! تاحالا دقت کردی چند درصد افراد میانسال، از راهنما استفاده میکنن؟؟ خط عابر پیاده هم پیشکش!!!
فقط خدا میدونه تاحالا چند بار از افرادی که سنشون اندازه بابام بوده، بخاطر رعایت حق عابرپیاده سر چهارراه ها یا خطوط مخصوص عابر، ناسزا شنیدم!
به نظر من مهمترین عامل بالا بودن تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن ، خودرو میباشد .به عنوان مثال خودرو پژو 405 بیست و سه سال پیش تولیدش در اروپا متوقف شد ! اما هنوز که هنوزه در ایران تولید و با قیمتی ناعادلانه به ملت بدبخت فروخته میشود ! چرا خودرو وزیر راه وقتی چپ کرد هیچ تلفاتی نداد ؟ چون لندکروز بود با 8 تا کیسه هوا !! در بازاریی که رقابت نباشد هیچ وقت نباید امید پیشرفت داشت ، ایران خودرو و سایپا با انحصاری که در دست دارند هیچ وقت زحمت ساخت خودروی با کیفیت با قیمتی مناسب رو به خود نمیدهند ، دلیلش هم مشخص است : برای اینکه مردم مجبورن از خودروهایشان یا بهتر بگم ارابه های مرگشان خریداری کنند !
اگه میشد 1000 تا منفی میدادم