استاندارد عدد اکتان(بهسوزی) در ایران 87 می باشد با توجه به اینکه اکتان بنزین تولیدی پالایشگاهها پایین تر از 87 است به
بنزین اکتان افزا اضافه میشود . قبل از اینکه تحریمها تشدید شود در پالایشگاه برای افزایش اکتان مقدار زیادی بنزین سوپر و مقدار کمی
ام تی بی ای اضافه میکردند که
ام تی بی ای هم بدلیل الودگی بالا در اکثر کشور ها منسوخ شده .حدود یک سالی که تحریمها شدید شده واردات بنزین سوپر تقریبا قطع شده به همین خاطر در پالایشگاهها برای بالا بردن عدد اکتان از بنزن پیرولیز و پلات فرمیت که خوراک پتروشیمی ها (پتروشیمی اصفهان اروماتیک بندر امام پتروشیمی بو علی سینا ماهشهر و پتروشیمی برزویه عسلویه)
میباشد و غنی از ترکیبات اروماتیک (بنزن تولوین پارازایلین ارتو زایلین )است که اگر خوانندگان محترم کمی به خودشان زحمت بدهند و در مورد این ترکیبات تحقیق کنند در می یابند که این ترکیبات صد در صد سرطان زا هستند و مصرف کننده بدون اطلاع از مضرات انها هر روز باک ماشین خود را پر می کند که با توجه به
غیر استاندارد بودن باک اکثر ماشین های ساخت داخل بخارات اروماتیک هم در محیط بیرون و هم در اتاق ماشین پخش می شود و در اینده ای نه چندان دور فاجعه بار خواهد بود. همچنین به دلیل کاهش عدد اکتان بنزین توزیعی در پمپ بنزین ها که گاهن تا 82 هم میرسد موتور ماشین خوب کار نکرده و سوخت ناقص
می سوزد بهمین خاطر مصرف بنزین نیز نسبت قبل افزایش می یابد و این دو عامل باعث الودگی بیشتر هوا می شود .
خودروی آشغال و سوخت آلوده (مسله اینست) ، درست نمیشه جانم ، همینه که هست ، نمی دونم چرا این کارشناسان اشکالات را میخوان پشت اصطلاحات علمی گم کنن و به هر طریقی اختلالات رو تئوریزه کنن !!!
سوخت غیر استاندارد
خودروی غیر استاندارد
جاده های غیر استاندارد
حمل و نقل عمومی غیر استاندارد
شرکت های پتروشیمی غیر استاندارد
فضای سبز غیر استاندارد
زندگی غیر استاندارد
اگر آلودگی هوا فقط به خاطر سوخت نامرغوب بود باتوجه به قاچاق بالای مواد سوختی به طور حتم کشورهای همسایه هم باید دچار آلودگی می شدند. پس باید عوامل دیگری را جستجو کرد.
من خیلی توجه کردم نمیدانم شماهم توجه کردید یا نه معمولا متخصصان و افراد صاحب نظر خفن که با اعتماد کامنت میگذارند بصورت کلی کامنتشان را با سلام شروع و یک معرفی خیلی کوتاه ازخودشان (مثل من فلان هستم) و در خلال نوشته غلط املایی یا انشایی اصلا ندارتد واز کلمات عامیانه و بی معنی بشدت دوری میکنند و بعد نوشته را با کلمه موفق باشید یا چیزی مثل آن تمام می کنند خوب توجه کنید ...
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
انصافا درست است بعد از خواندن این کامنت منهم توجه کردم مطالبشان هم دارای یک صلابت و اطمینان و عفت کلام ودلسوزی خاصیه خدا انشااله این بزرگواران را برای ملت ما حفظ کنه . اینه دیگه ایرانی . تا کور شود هرآنکه نتواند دید .تابناک خواهشن مطالب ایشان را نگه ندار و با اولویت یک بگذار مردم ببینند
بی نام
||
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
سلام
من با اینکه آدم خفنی هستم ، اصلا به این نکته توجه نکرده بودم خیلی جالب بود
تقریبا بین سی تا چهل درصد بنزین مصرفی روزانه مربوط به ماشینهای تولید داخلی است که بابت تعصب و افتخاری است که ما به کاذب داریم اگر تمام اتومبیلها درحال گردش درخیابانها تولید ژاپن ویا کره بودند - آیا مصرف به همین اندازه بود درست استکه درکارخانه های تولید ماشین های داخلی اشتغال ذا هستند ولی بچه قیمتی - حد اقل از سال 57 تا سال 91 دولت چه میزان بنزین خریداری نموده تا توسط اتومبیلهای داخلی دود وبه هوا پراکنده گردد - فکر میکنید عربستان نمیتواند ماشین تولید کند- ولی از کم مصرفترین ماشینهای وارداتی بهره میگیرد
من زیاد از این آمارها سر در نمیارم ولی همین را می دونم که در اصفهان در این سالها صنایع که بیشتر نشده ولی تعداد روزهای پاک بسیار کمتر است و از زمانی این اتفاق افتاده که بنزین را تحریم کرده اند و دولت اعلام کرد خودمان بنزین مصرفی را تولید می کنیم
به قول یکی از کامنت ها وقتی مجبور بشویم مبلمان را هم می سوزانیم
بنزین اکتان افزا اضافه میشود . قبل از اینکه تحریمها تشدید شود در پالایشگاه برای افزایش اکتان مقدار زیادی بنزین سوپر و مقدار کمی
ام تی بی ای اضافه میکردند که
ام تی بی ای هم بدلیل الودگی بالا در اکثر کشور ها منسوخ شده .حدود یک سالی که تحریمها شدید شده واردات بنزین سوپر تقریبا قطع شده به همین خاطر در پالایشگاهها برای بالا بردن عدد اکتان از بنزن پیرولیز و پلات فرمیت که خوراک پتروشیمی ها (پتروشیمی اصفهان اروماتیک بندر امام پتروشیمی بو علی سینا ماهشهر و پتروشیمی برزویه عسلویه)
میباشد و غنی از ترکیبات اروماتیک (بنزن تولوین پارازایلین ارتو زایلین )است که اگر خوانندگان محترم کمی به خودشان زحمت بدهند و در مورد این ترکیبات تحقیق کنند در می یابند که این ترکیبات صد در صد سرطان زا هستند و مصرف کننده بدون اطلاع از مضرات انها هر روز باک ماشین خود را پر می کند که با توجه به
غیر استاندارد بودن باک اکثر ماشین های ساخت داخل بخارات اروماتیک هم در محیط بیرون و هم در اتاق ماشین پخش می شود و در اینده ای نه چندان دور فاجعه بار خواهد بود. همچنین به دلیل کاهش عدد اکتان بنزین توزیعی در پمپ بنزین ها که گاهن تا 82 هم میرسد موتور ماشین خوب کار نکرده و سوخت ناقص
می سوزد بهمین خاطر مصرف بنزین نیز نسبت قبل افزایش می یابد و این دو عامل باعث الودگی بیشتر هوا می شود .