با سلام،
راهکاراساسی و بنیادین حل مشکل Mass transportation در کلان شهر تهران گسترش عمیق و گسترده مترو است همانند بسیاری از کلان شهر های متمرکز دنیا (لندن-پاریس و ...) که شما با 10 دقیقه پیاده روی به نزدیکترین ایستگاه مترو زیر زمینی میرسید. با این کار ایجاد آلایندگی ناحیه ای بجای شهر به نیروگاههای بیرون شهر و ترافیک و سر و صدا به زیر شهر منتقل می شود.
دیگر با بهبود سوخت و ساز در خودرو سواری نمیتوان انتظار بهبود عمده در آلودگی داشت.
این حوزه نیز از مواردی است که متاسفانه طی سالیان گذشته مغفول بوده و سرمایه گذاری نشده است.
پکن طرح زوج و فرد به شکل ما ندارد اما طرح ترافیکی دارد که بر اساس الگوی دیگری از شماره پلاک خودرو هاست و بسیار سخت گیرانه تر از تهران است. ترافیک پکن از تهران بسیار سنگین تر ولی هوای آن بسیار پاکتر است. تقریبا هیچ خودروئی دود نمی کند و خودرو بسیار امروزی تر از خودرو های تهران هستند. بنزین بسیار مرغوبی دارند اما قیمت ان چهار برابر بنزین ماست. موتور قراضه هایشان را به ما صادر کردند. خودشان از موتورهای برقی استفاده میکنند.
اگر دیدید سیگاری ها ( که متآسفانه روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود و حتی شخصا دیده ام که بچه هایی در سن و سال دوره راهنمایی سیگار می کشند) به توصیه ها گوش کنند و سیگار نکشند، آن موقع احتمال دارد که کسانی هم که معتاد به استفاده از خودرو شخصی هستند به توصیه ها برای استفاده نکردن از خودرو شخصی توجه کنند.
باید موتور سیکلت های برقی تولید یا وارد بشه و البته با قیمت ارزان به مردم بدهند تا استفاده کنند.
من به شخصه اگر ببینم و قیمت آن مناسب باشد میخرم. الان ماشین دارم ولی با موتور سیکلت درب و داغون میرم بیرون که هم سرو صدا داره و هم آلودگی. اگر همه موتور سیکلت های پایتخت برقی بشن باور کنید نصف آلودگی از بین میره...
من يكي كه پلاكم زوجه مطمئناً كه فردا دخترم را با اژانس ميبرم مدرسه و ميدونم خيلي ها كه نميتونن با ما شين خودشون بچه هاشونو ببرن مدرسه همين كار را انجام ميدن چون وسيله نقليه عمومي در همه ي مسيرها موجود نيست بنابراين اين طرح موفق نيست
ما که تو طرح زندگی می کنیم چی باید بگیم یه چند بار زوج و فرد کردن صدای همتون در اومده .... به نظر من که باید منطقه طرح اصلی و زوج و فرد رو بردارن همشو بکنن زوج و فرد ... به خدا ما هم آدمیم
امروز 91/10/25 نزديك ميدان آزادي در حال دور زدن بودم كه به علت طر ح زوج و فرد 20000 تومان جريمه شدم
طي تماسهايي كه با 110، 197 و كليه شماره هاي راهنمايي و رانندگي داشتم عنوان كردم كه من اطلاعي از اين طرح نداشتم و هيچگونه تابلو و يا پرچمي از كرج تا تهران نديدم
در جواب گفتند ديروز عصر تلويزيون و راديو اعلام كرده است
و من در پاسخ گفتم كه آنتن تلويزيون ما خراب است و راديو هم گوش نمي كنم.
اين در حالي است كه طي صحبت با مسوول طرح زوج و فرد ، ايشان به من گفتند كه بايد آپديت باشيد.
مسوول محترمي كه به من مي گوييد آپديت باشيد در هيچ جاي دنيا شب روز قبل حركت ماشينهاي زوج يا فرد براي فرداي آنروز تعيين نمي شود
ديدن تلويزيون و يا گوش كردن راديو امري شخصي مي باشد و به احد الناسي مربوط نمي باشد.
مگر راهنمايي رانندگي طبق گفته هاي راديو و تلويزيون امتحان آيين نامه ميگيرد كه ما دم به دقيقه اخبار راديو را گوش كنيم
مسول محترم طبق استاندارد جهاني راهنمايي و رانندگي موظف است در تمام خيابانهاي مربوطه با تابلو( الكترونيكي يا معمولي) اطلاع رساني كند و در صورت عدم اطلاع رساني هيچگونه حقي ندارد.
در همه جاي دنيا تمام خيابانها پر از تابلو هاي نمايشكر الكترونيكي راهنمايي و رانندگي هست و هر لحظه اخبار فوري به اطلاع رانندگان مي رسد نه اينكه مسوول محترم بعد از خواب عصرانه بگويد فردا طرح زوج و فرد در فلان منطقه اجرا مي شود.
راهکاراساسی و بنیادین حل مشکل Mass transportation در کلان شهر تهران گسترش عمیق و گسترده مترو است همانند بسیاری از کلان شهر های متمرکز دنیا (لندن-پاریس و ...) که شما با 10 دقیقه پیاده روی به نزدیکترین ایستگاه مترو زیر زمینی میرسید. با این کار ایجاد آلایندگی ناحیه ای بجای شهر به نیروگاههای بیرون شهر و ترافیک و سر و صدا به زیر شهر منتقل می شود.
دیگر با بهبود سوخت و ساز در خودرو سواری نمیتوان انتظار بهبود عمده در آلودگی داشت.
این حوزه نیز از مواردی است که متاسفانه طی سالیان گذشته مغفول بوده و سرمایه گذاری نشده است.