ALEX
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
با خودم وعده كرده بودم كه ديگر كامنت نزارم و خودم را مچل نكنم اما نشد واما بعد

1-بروز مشكلات فني و عدم موفقيت در كارهاي مهندسي موضوع جديدي نيست و در تمام دنيا اتفاق مي افتدو بسياري از دستاوردها ناشي از بررسي حوادث و يافته هاي ناشي از آن است.اما متاسفانه در كشور ما كل موضوع محرمانه و امنيتي ميشود و هيچ نكته تكنيكي جهت عدم تكرار حادثه بدست نمي آيد.

2-فاز 13 بزرگترين فاز پارس جنوبي نسيت بلكه فاز 12 مگا پروژه پارس جنوبي محسوب مي شود.

3-يكي از مراحل نصب سازه هاي دريايي بررسي بستر دريا قبل از نصب با استفاده از تجهيزات پيشرفته و رباتيك است (اصطلاحا SURVEY) كه فعلا در كشور موجود نبوده و بدلايلي امكان استفاده از پيمانكار مربوطه خارجي نيز مقدور نمي باشد. در عمق 70-80 متري محل نصب اين سازه غواصي امكان پذير نيست در صورت اجرا بدون بررسي سطح ، ناهموار بودن زير پايه هاي جكت مي تواند موجب ناپايداري و غرق آن بشود.

4-ديركرد ناشي از برداشت از مخزن بسيار بيشتر از خسارت سازه است.

5-در صورت عدم آسيب ديدن سازه و تانك هاي شناورسازي آن(Buoyancy tank)
امكان استفاده از سازه وجود دارد و در كارهايي دريايي موضوع جديد و خارق العاده يي نيست.

6-كار كارشناسي معناي خود را از دست داده و تصميم گيران اصلي در پروژه ها مديراني هستند كه هيچ سررشته ايي از كار ندارند.
7- مهمتر از تمام مسائل مالي ، بي ارزش شدن كار كارشناسي است
محمد
|
Switzerland
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
به نام خدا
سلام
بنده جزء مهندسين شركت صدف شهرك غرب فلامك شمالي هستم
سال 89 اي 4 تو هنگام (عميق ترين نقطه ي خليج فارس) غرق شد بعد هم در كمتر از يك ماه در آورده شد. الان هم دو ساله داره كار ميكنه
اصلا غرق شدن جكت ها چيز خيلي نادري نيست و حتي وقوع آن بعضا به مرااتب از غرق شدن كشتي در حال لانچ بيشتره. من به عنوان كسي كه سابقه ي كار تو صدرا رو هم دارم براي اون ها (مملكت خودم) آرزوي موفقيت دارم و با اين كه الان تو شركت رقيبش كار مي كنم ولي هر كاري از دستم بر بياد براشون انجام مي دم
يا علي
یک دوست و همکار
|
United States of America
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
.این یک اتفاق تلخی بود و که برای بار دوم اتفاق افتاد . سازه قبلی که در ابهای خلیج فارس غرق شده بود به دست نیروهای داخلی از اب بیرون کشیده شد ولی با چه هزینه ای . در اوردن یک جکت به راحتی اتفاق میوفته ولی هزینه خیلی بالائی داره . و ما همیشه مجبور به دادن هزینه ایم به خاطر عدم .................
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
چند نكته
1-به نظرتان كسي پاسخگوي اين اتفاق است.
2-دوستانمان در شركت صدرا كه گناه را به گردن آب و هوا مي اندازند مگر وضعيت هوا را براي زمان نصب در نظر نگرفته اند.
مرزبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
كارمند نفت يعني مبارز وشكست ناپذير پس دوباره ميتوانيم پايه را بنا كنيم
محسن نوري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
مديريت محترم HSE وزارت نفت بيش بيني غلط هواشناسي از وضعيت جوي و شكستن بوم حرثقيل به دليل وزش باد مخالف در رسانه ها اعلام كرده است. سوال من اين است در هر حادثه اي كميته اي تشكيل و شايد ماهها طول بكشد تا علت يا علل را اعلام كند شما چطور به اين سرعت به اين نتيجه رسيديد؟ اين كار ايا نوعي فرافكني نيست؟بهر حال اميدوارم در هر حادثه اي اول بررسي و بعد اعلام نظر شود.كار همه كارشناسان اين مملكت از جمله كارشناسان هواشناسي ارزشمند و قابل تقدير است.
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
چند تا دیگه غرق کنند تا رو هم قرار بگیرند و به سطح آب برسن
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
شکت تجربه پیروزی است توکل برخدا کنیم راهی دیگر وجود ندارد. راه رفته را که نمی توان بازگشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
بابا سر در نمیارین پس چیییییییییییییییییییییی میگیییییییییییییییییییییییییییییییین
بماند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
این جاکت که نصب هم میشود یک نفر بیشتر نون نمیداد اون بدبختایی که زحمت کشیدن منظورم کارگرا جوشکارا تمام حق شون خوردن پول بهشون ندادن حق اونا بود که همچنین اتاق افتاد وگرنه مشکلی نداشت بنده اونجا تاشیف داشتم