حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
سلام
اینجانب متخصص ترافیک نیستم ولی به عنوان یک استاد دانشگاه در رشته ای که غالب اصول فنی رانندگی بر اساس نتایج علمی این شاخه است (فیزیک) بایستی ضمن احترام شدیدا با این نظر مخالفت کنم. رعایت قوانین قطعا مهمترین راه کاهش تلفات خواهد بود لیکن پلیس کدام قانون را بیشتر اعمال می کند؟ سرعت، سرعت و سرعت چرا چون ساده ترین تخلفی است که با ابزارهای مکانیزه قابل کشف است به هیچ عنوان منکر خطر سرعت نیستم ولی معترض به سهم نسبت داده شده به ان هستم در قیاس با سایر عوامل. انحراف به چپ شاید مهمترین عامل تلفات باشد اما کدام جریمه یا اعمال قانون برای آن انجام می شود. برای خواب آلودگی چه جریمه ای اعمال می شود؟ برای راننده ای که با سرعت 80 کیلومتر لاین سبقت را اشغال کرده و کنار نمی رود و گاها رانندهای پشتی به ویژه اگر صبور نباشند را وادار به سبقت از راست می کند و شروع یک سناریوی خطرناک است چه طور؟ برای راننده ای که بدون راهنما زدن به ناگاه به لاین دیگری تغییر مسیر می دهد؟ و مهمتر از همه راننده ای که در یک کلام صلاحیت رانندگی را به طور کل یا در برخی شرایط ندارد چه؟ ملاک صلاحیت چیست؟ البته گواهینامه ولی آیا معیار صدور آن صحیح است؟ صدور گواهینامه به شیوه آموزشگاهی جایگزین روش قبلی شد تا اول رانندگی و فرهنگ آن آموزش داده سپس در صورت صلاحیت گواهینامه صادر شود اما واقعا همین اجرا می شود؟ متاسفانه آفتی که آموزش عالی را فراگرفته (هر کس وارد دانشگاه شد الزاما باید با مدرک، خارج شود) خیلی زود در آموزشگاه هم رسوخ کرد و به شکلی بسیار بد مجوز رانندگی برای کسانی که غالبا الفبای رانندگی صحیح را هم نمی دانند(منظور فقط کلاچ و ترمز و پارک دوبل نیست) صادر می شود تا در جاده و به شیوه تجربی و ان شا الله در صورت زنده ماندن توانایشان (البته فقط در بخش مهارت کنترل خودرو ) بهبود یابد. سوال : چرا هر کس در آموزشگاه ثبت نام کرد حتما بعد از حداکثر یکی دو ماه باید مجوز خودرو سواری بگیرد؟ پلیس محترم و البته زحمت کش در کنار جریمه سرعت اولا برای سایر تخلفات بنا به سهمشان چه کرده ثانیا مشکل اصلی که آموزشگاه است را چقدر رفع کرده؟ ما به سادگی برای یک لباس جهت یک شب مهمانی هزینه ای از مرتبه 300 و 400 هزار می کنیم چرا نباید برای آموزش رانندگی صحیح (قوانین به طور کامل و عملی، اصول مواجه با شرایط بحرانی بازهم عملی و ...) که ممکن است به قیمت جان خود و دیگران تمام شود نباید یک دوره مفصل بگذرانیم جون گران خواهد شد؟ چرا برای اینکه بفهمیم شخصی علمی را یاد گرفته یا نه در دانشگاه 100 بار از وی آزمون می گیریم ولی تست توانایی رانندگی را در 4 دقیقه آن هم غالبا با اغماض تمام می کنیم؟ اگر مشکلات جاده و خودرو را هم بخواهیم اضافه کنیم این کامنت از اصل خبر هم فراتر می رود لذا فقط سوالی که همیشه در ذهنم بوده را بپرسم: چرا در کشوری که حداکثر سرعت راننگی در بهترین جاده های آن 120 است خودرویی تولید می شود که به سادگی 250 را هم درک خواهد نمود؟ این برای صادرات به آلمان ساخته شده؟ یا همه حتی پلیس قبول نموده اند که گاهی می شود غیر قانونی رفت؟ (به دوستانی که احتمالا این توانایی سرعت را جهت فرار از حوادث ضروری می دانند یادآوری می شود موضوع شتاب را با سرعت اشتباه نکنید می توان با تغییر در دیفرانسیل خودرو را پر شتاب ولی کم سرعت ساخت )
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
استاد حسین عزیز با نظر شما کاملا موافقم
از این دست تخلفات مخصوصا در شهر ها زیاده و پلیس هم فقط حواسش به رد نشدن از چراغ قرمز هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
آمار نخوندین، ریاضی هم بلد نیستین؟
اگر در یک سال 100 سفر داشته باشیم احتمال خطر و نرخ تصادف ایجاب میکنه 10 کشته داشته باشیم حالا اگه 50 سفر داشته باشیم چند تا کشته داریم؟
به اذعان همه عقلا نه این آمارهای آبکی تعداد مسافرتهای نوروزی امسال حدود 40 تا 50 درصد کاهش داشته است که با این حساب کاهش مرگ و میر ناشی از کاهش سفر بوده نه از اعجاز افزایش جرایم.
پاسخ ها
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
ببخشید خود شما این امار ابکی 40-50 درصد کاهش سفر رو از کجا اوردید؟ ما که نوروز امسال همش تو جاده ها ماشین و ترافیک دیدیم مسیرهای شمال و مشهد هم که کل تعطیلات ترافیک سنگین و وحشتناکی داشت
اردکان یزد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
آمار رو از کجا آوردی عزیزم
ماکه تو شهرمون امسال بیشترین حجم مسافر رو داشتیم
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
جای تاسف داره که با یه اشتباه کوچیک اونم تو یه جاده پر تردد 245 هزار تومان جریمه کرد .
پس سهم من از جاده و خودرو خوب کجاااااااااااست ؟ !
نباید وقتی جریمه میشید با پلیس حرفی بزنید چون بعد از آن دوباره تو روز دیگه بدون حتی بیرون رفتن , جریمه خواهید شد .
پس مواظب باشی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
آخه كاهش سرعت هم شد راه حل. خودتون رو گول ميزنيد؟ نكنه مريض تو ماشين بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
جای تاسف داره که با یه اشتباه کوچیک اونم تو یه جاده پر تردد 245 هزار تومان جریمه کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
این نظر سنجی کی و کجای سایت برگزار شد؟!
مسافر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
همونطور که یک عزم گذاشتن رو جریمه و نظارت حالا باید یک عزم جدی بذارن رو راهها، به خودروسازها که امیدی نیست، حداقل یه جوری نشه که فقط فشار روی مردم باشه. اگر راهها درست بشه این تأثیر خیلی چشمگیر خواهد بود. ما حتی راههای دوباندمون هم خیلی از استاندارد دورن.
کسی که اصولی رانندگی کنه می فهمه راه چقدر موثره.