عریض شدن خیابان لزوما به معنی روان تر شدن ترافیک نیست و وجود چهار راه و چراغ قرمز معادلات را تغییر می دهد. در عکسی که در متن خبر دیده می شود این طور به نظر می رسد که در صورت حذف مسیر اتوبوس در ظاهر فضایی برای تنفس بیشتر سواری ها ایجاد می شود اما عملا اتفاقی که می افتد این است که سواری ها به جای اینکه در طول هم پشت چراغ معطل بمانند کمی هم از عرض برای این منظور استفاده میکنند. البته کمی وضع شان بهتر می شود اما در حد حتی مسکن هم نیست ولی خطوط بی آر تی برای مسافران خودش یک درمان قاطع به شمار می آید و در بعضی خطوط و مسیر ها در حد زدودن غم و غصه و تزریق روحیه نشاط و حس پیروزی و کامیابی مفرط ظاهر می شود.
سلام. نویسنده نامه تخصصی در ترافیک نداشته بلکه احساسی نوشته شده است. در تمام دنیا ابتدا اولویت با عابر پیاده سپس وسائط نقلیه عمومی ودر آخر برای شخصی ها در نظر گرفته می شود . بدلیل استفاده بیشتر از وسایل عمومی . وهر چه ترافیک برای شخصی ها سنگین تر شود فرهنگ استفاده از وسایل عمومی بیشتر می شود البته بایستی فکر اساسی برای افزایش مترو و وسایل عمومی بشود
تنها راه نجات ترافيك تهران گسترش خطوط مترو هستش تهران به بيش از 30 خط مترو و حداقل 1000 ايستگاه مترو نياز دارد بايد هركسي ار منزل كه خارج ميشه با حداكثر 10 دقيقه پياده روي به يك ايستگاه مترو برسه و بتواند تا رسيدن به مقصد از مترو استفاده نمايد دقيقا مانند مترو پاريس يا برلين كه از هر نقطه به هر نقطه شهر ميشه با مترو سفر كرد وقتي قراره براي رسيدن به ايستگاه مترو يك كورس تاكسي سوار بشي خوب بقيه مسير رو هم با تاكسي ميروي البته منكر زحماتي كه كشيده شده نبايد بود ولي خوب بود بجاي هزينه كرده به زير گذرو بزرگراه و رو گذرو ..... انرژي را برروي گسترش مترو هزينه ميكردند .
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
اگه قرار باشه هرکسی با 10 دقیقه پیاده روی به ایستگاه مترو برسه که کلا باید متر به متر مترو بذارن! آخه یه ذره رو حرفاتون فکر کنید!
سلام با عنایت به تشکیل دولت جدید وعدم پرداخت اعتبارات دولت قبلی به بخش حمل و نقل عمومی و متروی شهری تهران برای رفع آلودگی هوای و ترافیک تهران موارد ذیل پیشنهاد می گردد:
1-ساخت خطوط مترو در یک برنامه ده ساله به بیست خط همراه با قطار کافی 2- ایجاد خطوط بی آر تی به 40 خط 3- متعاقب آن افزایش قیمت بنزین و ایجاد هزینه بالا جهت تردد در تهران 4- تولید استاندارد جهانی بنزین در کشور لازم به ذکر است مترو بهترین، سهل الوصول ترین ،سریعترین و امنترین وسیله حمل و نقل عمومی شهری که برای کلان شهر تهران گسترش آن امری حیاتی بشمار می آید امیدوارم این کامنت چاپ شود . با شکر
با سلام
در مناطقي از تهران كه امكان احداث مترو وجود ندارد لازم است بدلايل ذيل همانند ديگر كشورها تراموا بكار رود
1- تجربه موفق انتقال دهها ميليوني مسافر بدليل گنجايش چند برابري و انتقال گسترده بجاي انتقال نقطهاي نسبت به اتوبوسهاي بي.آر.تي
2- عدم محدوديت شيب زمين در احداث تراموا نسبت به مترو: به عنوان مثال ايستگاه تجريش داراي اختلاف ارتفاع 6-7 پله برقي نسبت به ريل مترو ميباشد
3- اشغال عرض كمتر تراموا در هر دو خط رفت و برگشت نسبت به خطوط بي.آر.تي بدليل ماهيت هندسي انتقال گسترده مسافر آن
4- عدم آلودگي هواي شهر در تراموا نسبت به اتوبوسهاي گازوئيل سوز و داراي آلايندگي چندين برابري حد استاندارد جهاني
لطفا اين موضوع با جديت بيشتري پيگيري شود
بجای بستن لاینها برای اتوبوسهایی که حداقل هر 10 دقیقه میان و هزینه های پیدا و پنهانی که این روش داره، بهتر نیست، این هزینه رو صرف خرید اتوبوس کرد تا هر یک دقیقه اتوبوس بیاد
من خودم اگه طوری باشه که منتظر اتوبوس نباشم، چه در ایستگاه مبدا و چه در بین راه، حتما ار اتوبوس استفاده میکنم.
يكسري به خط بي آرتي اشرفي اصفهاني مابين فلكه دوم تا سر شهيد گلاب كه حدود 500 متر است بزنيد.
اولا كه براش در گذاشتن و در مسير و برگشت يك افسر راهنمايي رانندگي ايستاده كه خودروهاي ديگه از اين 500 متر عبور نكنند. واقعا انسان در توجيه اقتصادي اين امر مي مونه كه چقدر اين 500 متر تاثير داره كه دو نفر نيروي انساني كشور معطل آن شده است.
تو مشهد از خط ويژه تاكسي ها هم مي توانند استفاده كنند
اين مسئله به نفع كساني است كه از وسيله نقليه عمومي استفاده ميكنند و استفاده بهينه از فضاي خيابانها مي شود.
علاوه بر مسئله ترافيك نفس ارتباط و حمل و نقل مهمه اون بيچاره اي كه هر روز صبح بايد از حومه يا جنوب شهر به محل كارش توي مركز يا شمال شهر بره بي آرتي هم براي هزينه كمتري داره و هم تنها راهيه كه داره همه كه ماشين شخصي ندارن