ضمن تسليت به واقعه اسفناك در گزارشهايي و مصاحبههايي كه پليس ارائه داده اصلاً صحبتي از سرعت و لاين حركت اتوبوس ديده نمي شود خودشان راحت كردند تقصير انداختن گردن كارخانه اتوبوس سازي كه به هر صورت يك كار توليدي با صدها كارگر و درآمد براي كشور دارد. در صورتي كه همه ما بد رانندگي كردن اكثر رانندههاي اتوبوسها را در جادهها مشاهده كردهايم و اغلب نظرات هموطنان نيز اين موضوع ميباشد.
با سلام : يه سوال دارم ! مگه تو آيين نامه راهنمايي و رانندگي نيومده كه ماشينهاي سنگين ( اتوبوس ، كاميون و . . ) نبايد به لاين سبقت وارد بشن ؟ چرا راهنمايي و رانندگي خيلي راحت در اين مورد چشم پوشي مي كنه و در اين خصوص صحبت نمي كنه ؟
دو مورد اساسی باید مورد توجه قرار بگیره :
1- انجام انواع تست های سلامتی برای رانندگان وسائل نقلیه عمومی.
2- نظارت دقیق و کارشناسی بر سلامت وسائل نقلیه عمومی.
جالبه که در هر روز ایران تقربیا 80 نفر در جاده های این مملکت در اثر تصادفات فوت میکنند که هیچ کس تعجب نمیکنه .ولی حالا که 44 نفر یکجا در یک تثادف کشته شدند همه انگشت به دهن مانده اند
وقتی معاینه فنی فقط ابزاری میشه برای درامد همینه دیگه، خوروهای عمومی، اتوبوس، مینی بوس و تاکسیها رو ببینید، بعضا بسیار دودزا با لاستیکهای بسیار فرسوده و بدون آج و در وضعیت فنی خیلی بدی قرار دارند، بجای اینکه به خودروهای شخصی هی گیر بدن بیان معاینه فنی خودروهای عمومی رو 3 ماهه کنن که تحت نظر مداوم باشن.
به يزدان كه گر ماخرد داشتيم
كجا اين سرانجام بد داشتيم
تا وقتي وسايل نقليه بي كيفيت با قيمت خودرهاي با كيفيت عرضه بشه و جاده ها اينطور باشن اين وضع باقيست.