واقعا دیگه شورش رو در اوردید ما تا کی باید تو حسرت براید بمونیم.تمام بهونتون هم شده حمایت از صنعت اشتغال.بابا همون کادمند شرکت خودرو سازی هم دیگه توان خرید خودرو نداره
همه اینهایی که جناب آقایان دولتی می گویند درست!!!(افزایش قیمت در همه کالاها)فقط یک نقطه ظریف(آقای وزیر نه)این میان گم شده و حواس هیچ کسی به آن نیست.!!!آقایان محترم درآمد مردم را نیز به دلار حساب کنید تا مشکلی با این همه گرانی نداشته باشیم و آنوقت بیایید این لگنهای متحرک را گران کنید.
البته اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم در حال حاضر قیمت قطعات یدکی یک ماشین صفر کیلومتر ( در صورتیکه اوراق شده و به قیمت نو فروخته شود) به مراتب از قیمت همان ماشین در بازار گرانتر است ... به عبارتی هر چند ممکن است عجیب باشد اما به هر حال قیمت ماشین در شرایط فعلی و با توجه به افزایش تقریبا سه برابری تمامی کالاها نسبت به دو سال پیش، منصفانه است ... ولی عیب کار اینجاست که خودروساز ما هزینه تولید و کارشناسی به مراتب بالایی دارد و محصولاتش به نسبت کیفیتی که داراست به مراتب گران است و تا بحال هم یک فرصت طولانی اهدایی دولتهای قبلی را به هدر داده است و نه تنها برای اصلاح زیر ساختهای خودش اقدامی نکرده بلکه به مراتب وابسته شده و مریض است به صورتی که با کوچکترین تحریم یا افزایش نرخ دلار آسیب دیده و دود آن را مستقیما به چشم مصرف کننده بدون حامی ، فرو می کند... بنابراین ظاهرا چاره کار فقط این دو مورد است :
1. قیمت گذاری خودروهای داخلی به عهده خود خودروسازان باشد( هر قیمتی که دلشان می خواهد روی تولیداتشان بگذارند)
2. واردات خودرو خارجی با ارز آزاد برای مدت یک یا دو سال آزاد شود تا مشخص شود که خودروساز واقعی کیست؟!! و البته خودرو چیست؟!!!
دراین وضعیت لازم است دو کارراانجام بدهد: 1-تعرفه واردات خودرو کاهش یابد. 2-انحصار واردات خودرو برداشته شده وبر قیمت فروش خودرو توسط وارد کنندگان نظارت بیشتری اعمال شود.