ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
این مطلب کاملا علمی و صحیح است. برای حل مشکل ترافیک باید از راه حل های مختلف استفاده کرد. جلوگیری از تولید بی رویه خودرو،از رده خارج کردن خودرو های فرسوده،حل گره های ترافیکی سطح شهر، افزایش خطوط مترو، تراکم زدایی از تهران، تراکم زدایی از منطقه مرکزی تهران همگی از راهکارهای کاهش ترافیک وآلودگی هوای تهران است. ان شاءالله انگیزه اش هم باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
این طرح بسیار ناعادلانه است. اگر قرار است کمتر از نیمی از سال اجازه استفاده از خودروی شخصی را داشت باید هزینه عوارض شهرداری و هزینه بیمه و... که برای یک سال کامل گرفته می شود نیز نصف گردد. از نگاه دیگر با توجه به کم بودن وسایل نقلیه عمومی با اجرای این طرح حجم مسافرانی که میخواهند از وسایل عمومی استفاده کنند افزایش یافته و به دلیل ناکافی بودن وسایل حمل و نقل عمومی مشکلاتی دیگر نظیر عدم رسیدن به موقع به محل کار، افزایش بی حساب و کتاب نرخ کرایه، افزایش هزینه های نظیر سرویس مدارس و... به خانواده ها تحمیل میگردد. نکته آخر اینکه وقتی آلودگی هوا درشهرهای بسیار کوچک و فاقد ترافیک نیز مشاهده میگردد به نظر میرسد این معضل ناشی از بی کیفیتی سوخت مصرفی اتومبیل ها و بی کیفیتی خودروهای موجود می باشد و نه تعداد خودروها.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
جالبه، تا حالا حتی یک نظر موافق هم ثبت نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
با طرح اشتباه مگر میشود موافق بود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
باسلام نظر مسئولين محترم را به اين نكته جلب مي نمايم كه اكثريت خودروهايي كه در آلودگي هوا نقش دارند اتوبوسهاي شركت واحد و يا سرويس ادارات هستند كه هر يك معادل صد خودروي سواري بي نقص توليد گازهاي سمي كرده و در آلودگي هوا نقش دارند كه كمتر به چشم مسئولين وضع اينگونه طرح ها مي آيند لطفا" مسئولين به اين موضوع توجه نمايند.ضمنا" والديني كه خود فرزندانشان را به مدارس ميبرند در اين هواي آلوده مي بايست بدون وسيله تردد كنند.با تشكر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
آفرین به این هوششون. اونهایی که می تونن میرن یه ماشین دیگه میگیرن. اونوقت دیگه باید یه آشنا پیدا کنن که پلاک ماشین جدیدشون مخالف با پلاک قبلی باشه. می بینید چقدر شغل جدید ایجاد میشه؟
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
هرچه فرياد داريد بر سر خودروسازان سودجو و غير مسئول و .. بكشيد
سلامت مردم فداي سود خودرو سازان و در نهايت دولت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
به جای زوج و فرد، طرح ممنوعیت خودرو تک سرنشین را اجرا کنید.
در طرح زوج و فرد بسیاری از افراد هستند که چندین خودروی چند هزار سی سی دارند و چه زوج باشد چه فرد از خلوتی ترافیک استفاده می کنند و باز هم دودشان را به حلقوم خلق الله می ریزند.
با ممنوعیت خودروی تک سرنشین، مزایای زیادی شامل حال مردم خواهد شد:
1- سواره ها کمی به فکر پیاده ها می افتند و آنها را هم می بینند.
2- سواره ها به خود جرات می دهند که پیاده به سر کار روند
3- تعداد ماشین های تردد کننده کمتر از طرح زوج و فرد خواهد بود
4- مردم از سفرهای غیر ضروری جلوگیری می کنند (چون چه زوج باشی و چه فرد نباید تک سرنشین باشی)
5- وفاق ملی بیشتر می شود . مردم بهتر همدیگر را درک می کنند و جو خشک و سرد جامعه کمی میشکند.
6- این طرح در کشورهای دیگرهم اجرا شده و سابقه اجرا دارد. پس مطمئن تر است.
و هزاران مزیت دیگر که به عقل بنده نمیرسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
خودروهای چند هزار سی سی جدید آلالیندگی کمتری از چند سی سی های داخلی دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
به فکر مشکلات فرهنگی هم باش.چون سوار کردن یک نفر به هر دلیلی مشکلات فرهنگی ، ایمنی و .... را به دنبال دارد.
باران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
ميشه پاتون رو از روي گلو تك سرنشينها بردارين؟؟؟؟ خودرويي تك سرنشينه كه به وسايل نقليه عمومي دسترسي نداره يا بايد كلي علاف بشه براي مسيري كه حداكثر نيم ساعت وقتش رو مي گيره اگه بخواد از خودروي شخصي استفاده كنه. در ثاني خيلي‌ها هم بچه شون و همسرشون به مدرسه و مهد و يا محل كار مي رسونن و اجباراً تك سرنشين ميشن. يه كم بيشتر فكر كنيد و نظر بديد.!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
موافقم ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
1: بعد از رسوندن بچتون به مهد می تونین یک بنده خدا رو هم تا یک مسیری برسونین.
2: پلیس وقتی تو کوچه بن بست پیچیتید که جلوتون رو نمیگیره بگه چرا تک سرنشینین. تک سرنشین توی مسیر های اصلیه نه فرعی ها
3- توی مسیر های اصلی مشکل امنیتی پیش نمیاد. جامعه رو همین جو بد بینی شما به سمت خشکی و بی عاطفه ای برده.
4- این طرح اگر اشکال داشت توی کشورهای پیشرفته و اروپایی اجرا نمیشد. عقل اوها هم نمیرسه؟ اونها هم فکر نکردند؟
5- خودروی چند هزار سی سی فرهنگ استفاده میخواهد که ما ایرانی ها اثبات کردیم که نداریم. این خودرو مال مسیر های ثعب العبور و کوهستانیه نه شهری مثل تهران که جا برای آدم ها هم نداره. بد بختی اینه که مردمی که از سطح پایینی در فرهنگ رانندگی برخوردارند، از این خودرو ها در سطح شهر شلوغی مانند تهران استفاده می کنند.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اگه اون یک نفر رو محض رضای خدا و برای وفاق ملی! سوار کردی و به هر دلیلی تصادف برات پیش اومد و مجروح شد محض رضای خدا بهت رضایت میده تا از پول دیه اش بگذره!!!!!!!! بیمه هم که پول دیه اش رو بخاطر اینکه ماشینت شخصی بوده کمتر میده تا بقیه شو از جیب مبارک بدی ، اونوقت این آدم که میخواستی سر خیابون نمونه بازم به فکر وفاق ملی میفته!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
راننده های تهران (به غیر از قشر زحمت کش مسافر کش) فوبیای عابر دارند. تو روز روشن، وسط میدون ونک پیرزنه بگه آقا منو سوار کن ببر اونور میدون، میترسه گازشو میگیره فرار کنه!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
یعنی تا کجاشو خوندی تو!!!!!
یعنی سوار کنی!!
تصادف کنی!!
تو تصادف زخمی بشه!!
بعد از زخمش شدن رضایت نده!!!
میگم بد بینید بگین نه !! واقع بینیم!!!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بد بین نیستم ، واقعیت همینه... کار من پرداخت خسارت بیمه در خسارتهای بدنی هست و کم نیستند چنین آدمهایی که خواستند ثواب کنند اما کباب شدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
خوب چرا زیاده خواهی بیمه ها رو با مخالفت با این ور میخوای جبران کنی؟
مشکل اونوره عزیر این ورو ول کن.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
زیاده خواهی بیمه نیست... ماده 10 قانون بیمه هست و کاملا قانونی است ، وقتی با قانون آشنا باشی متوجه میشی که شدنی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بهترین طرح همینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
1-مطمئنا همين هم به ذهنت نرسيده بلكه از افاضات برخي از مسئولين در سالهاي پيشين شنيده‌اي و الان خرجش ميكني 2- لطفا اين بسياري از كشورها را معرفي كن حداقل دو تاش رو و ضمنا درصد موفقيت و ادامه دار بودنش را هم بگو (البته اگه حرفت درست بود) 3- اين نكته رو هيچ وقت فراموش نكن: خودروئي با 5 سرنشين حركت ميكند و به مرور مسافرها رو (حالا چه شخصي و چه از روي وفاق ملي) پياده ميكنه و نهايتا بازهم حتي براي يك متر هم شده تك سرنشين خواهد شد و بايد جريمه شود راهكار اين چيست‌؟ احتمالا بايد براي هر خودرو يك نفر مامور گماشته شود تا مسافت تك سرنشين بودن را بسنجد نه؟؟؟ و در آخر لطفا قبل از افاضات فرمودن يك كم فقط يه كم فكر خود را به كار اندازيد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
من خيلى فكر كردم ،اين وضعيت فقط با طرحهاى بلند مدت حل ميشه و تا ٥ سال ديگه همينه،،من كه از تهران ميرم،ممكنه زندگيم سختتر شه ولى حداقل ميتونم نفس بكشم و سالم باشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
من که از تهران یه 8 سالی میشه رفتم. خیلی هم راضیم. شاید اون امکانات و ......... تهران نباشه اینجا اما محیط آرومی داریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
مواظب خودت باش. رسیدی نامه بده!!
محمد جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
راه دیگر: پلاک های فرد فقط در نیمه غربی تهران و پلاک های زوج فقط در نیمه شرقی تهران اجازه تردد داشته باشند.
به این صورت مشکل ترافیک حل می شود.

از هر اداره و وزارتخانه و دانشگاه هم دو شعبه یکی در شرق و یکی در غرب تاسیس شود که مردم شرق و غرب مستقل از هم شده و کم کم مانند برلین دیواری نیز بین آن دو احداث شود.
پاسخ ها
امید حسینی
| Switzerland |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اداره های دولتی همینجوری هزینه ساز هستند و هیچ سودی هم برای دولت ندارن شما پیشناهد میدی یه دفتر دیگه هم بزنن ؟ دفتر جدید زدن یهنی استخدام کردن یک عده نیروی دیگه که بار اضافه بیشتری به دلت تحملی میکنه هیچ خاصیتی هم نداره . دانشگاه ها هم با مشکل جا مواجه هستند برای همین طرح تفکیک جنسیتی هم جواب نداده چه برسی به اینکه بخوان یه دفتر دیگه بزنن که هر کسی بره نزدیک خونه خودش دانشگاه .
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
آقای امید حسینی فکر نمی کردم شما مسئله رو جدی بگیری! اون هایی که رای قرمز به این کامنت دادن مثل شما مسئله رو جدی گرفتن! نسبتشون رو به رای های آبی ببین خودت!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بنده خدا فكر كردي در اجراي اين طرح به فكر اين هستند كه عدالت را در ميزان بهره مندي مردم رعايت كنند.مسئولين محترم كه بايستي با اقدامات اساسي مانند توسعه خطوط مترو و افزايش وسائط نقليه عمومي بدنبال حل مشكل ترافيك باشند، راه آسانتر را انتخاب كرده اند.نكته ديگر اينكه اگر قرار است اين طرح اجرايي شود بايستي هزينه بيمه شخص ثالث، بيمه بدنه، عوارض اتومبيل نيز نصف شود چرا كه در اين صورت ضريب احتمال حوادث هم كم مي شود
نظرات بیشتر