زوج و فرد درست نيست تعداد فرزندان خانواده، سن و سال، دست فرمان، مرد يا زن بودن، تاكسي خور بودن مسير، پلاكهايي كه تقسيم بر 3 شوند و .... ديگر فايده اي ندارد اگر به فكر يك راه درست هستيد امكانات شهرستانها را زياد كنند كه نصف بيشتر جمعيت تهران كه شهرستاني هستند به شهرهاي خودشان مهاجرت بكنند.
این کار اشتباه است اگر قرار شد اجرا بشود باید قبول کرد
ولی برای مثال کسی که خودرو دارد و بیمه ثالث برای یکسال پرداخت میکند و خودرو برای نصف سال استفاده میشود را چه کار باید کرد آیا شرکت بیمه مبلغ را کاهش میدهد و...
کلا کاردرستی نیست ، اگر کار در شهرستانها ایجاد شود کسی حاضر به کوچ از شهر و روستای خود به شهرهای بزرگ نیست تا برای یک لقمه نان یک ماشین بردارد و مسافرکشی کند . در ضمن ناوگان فرسوده و ناقص حملونقل عمومی خود در آلودگی و ترافیک سهم بسزایی دارند .
اتفاقا خیلی هم طرح خوبیه البته برای خودرو سازان. از طرفی مردم سعی میکنن یه خودروی دیگه بخرن از طرف دیگه خیابانها هم خلوت شدن وجا برای خودروهای بیشتر باز میشه و جیب بعضی ها پر پول.
به نظر من این عین بی انصافی و بی عدالتی است. خودرو سازها با استفاده از حمایت های بی حد و مرز دولت هر آشغالی رو به نام ماشین به مردم انداختند حالا کنار نشسه و نظاره گره اینگونه تصمیم گیری ها هستند.
هنوز هم در دنیا خورو سازان بنامی هستند که حاضرندبدون هیج گونه هزینه ای و تنها از محل صرفه جویی در مصرف بنزین، خودرو های روز دنیا را جایگزین تمامی خودرو های بی کیفیت، پر مصرف و دودزای ایرانی کنند. خودرو سازهای ما هم می توانند بروند دنبال دلالی، واسطه گری....
اگر دنبال راه حل منطقی هستید لطفا بخوانید :بنده به عنوان کارشناس حفاظت محیط زیست با منطقی ساده و قابل باور که نیازی هم به تخصص آنچنانی ندارد ثابت میکنم اگر در خودرو سازی های کشور تعطیل و خودرو های استاندارد با تعرفه مناسب وارد کشور شود به راحتی آلودگی هوا و مصرف سوخت 50 درصد کاهش مییابد دلیلش خیلی ساده است چون مصرف سوخت خودروهای استاندارد و روز دنیا معادل نصف خودروهای تولید داخل هست پس بدیهی است که خودروهای وارداتی چون 50 درصد خودروهای داخلی بنزین مصرف میکنند پس به همین راحتی 50 درصد آلودگی هوا کم میشود و نیازی هم به طرحهای مقطعی نیست اینو همه میدونند حتی تصمیم گیرندگان اینکه چرا عمل نمی کنند کس نمی داند
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
با این که در کل با نظرتان موافقم، اما یکی از دلایل عمل نکردن به آن این است که تعداد قابل توجهی در این خودروسازی ها و در کنار آن قطعه سازی ها و تعمیرگاه ها مشغول به شغل هستند و از این راه نان می خورند.
به نظر من راه بهتر این است که خودروسازان از فناوری های جدید همچون وسایل نقلیه الکتریکی و وسایل نقلیه هایبرید استفاده کنند.
اما افسوس که به جای این که بخش مطالعه و تحقیقات خودروسازی ها در این زمینه فعالیت کند، بیشتر در زمینه های نامناسب به تحقیق می پردازند.