مگه همین 10 سال پیش نبود که امثال محسن یگانه و چاوشی و غیره زیرزمینی فعالیت میکردن ولی با دادن مجوز بهشون تونستن در چارچوب نظام فعالیت کنن و از خیلی از اونورآبی ها بهتر کار کنن. بلاخره توی همه اینها افرادی مثل ش.ن و م.ن پیدا میشه که از کشور برن و مردم هم دیگه قبولشون نداشته باشن. به نظر من این موسیقی که امثال تتلو میخونن یه موسیقی دارای تاریخ انقضاست و تا چند وقت دیگه که این نوع خوندن از مد افتاد دیگه کسی امثال تتلو که بیشتر روی چهره و ظاهرش داره شهرت کسب میکنه رو نمیشناسه . پس بهتره راه رو براشون هموار کنن خود مردم از همه بهتر تشخیص میدن چه کسی رو در اوج قرار بدن و ازش حمایت کنن. همونطور که توی این 100سال خیلی از خواننده ها مثل سبک روحوضی بودن که در زمان خودشون سروصدا کردن ولی الان دیگه کسی ازشون سراغ نمیگیره درحالی که باز هم مردم امثال بنان و ایرج رو گوش میدن و تلویزیون هم پخش میکنه
قسمت خنده دار ماجرا این بود که گفتن صدا و سیما زمینه حضور خواننده ها رو در رسانه ملی فراهم کرده! ببخشید همین صدا و سیما چندتا برنامه درست حسابی در مورد موسیقی داره ؟ شبکه پیشکش! مردم باید خواننده های موردعلاق شون رو یا تو کنسرت ها ببینن که قیمت هر بلیتش حداقل 50هزار تومانه یا تو فضای مجازی. خواننده ها هم اصلا تمایلی به حضور در صداوسیما و فعالیت با واحد موسیقی این سازمان رو ندارن.
با سلام امیدوارم سانسور نکنین.من متولد 1373 هستم 6 ساله رپ گوش میدم رپ نه 6/8 که امثال تتلو و تهی که فقط واسه رقص میخونن!!!!!رپ یه زبان واسه گفتن مشکلات اجتماعی و فرهنگی اقتصادی متاسفانه بعضیا فکر میکنن رپ یعنی فوش دادن مث گروه زدبازی یا تتلو که طرفداراش همش دخترن اصن نمیدونن رپ چیه!!!رپرهای واقعی نه فوش میدن نه به اعتقاداته مردم توهین میکنن شاید بگن تهاجم فرهنگیه اما الان خیلیا مث یاس و هیچکس دارن از شعرای فارسی الهام میگیرن بعضی ها هم ادعای رپ خوندن دارن اما از 100 کلمه 90 تاش ... هم میان در مورد مواد مخدر میخونن بعشیا میان ضد مواد مخدر میخونن تو رو خدا انقد تر و خشک با هم نسوزونین حالا ... جنبه انتقاد نداره جو ندید با تشکر
مجوز که نمیدید ...
کاراش هم که بر اساس ظوابط ساخته شده است ...
این حجم مخاطب هم دارد...
پس مطمن باشید 500 هزار نفر مخاطب را باید احترام بگذارید...
دستگیری چاره کار نیست ...
1- نويسنده اين متن تقريبا دركي از موسيقي بعنوان يك پديده اجتماعي ندارند. قشر بزرگي از مخاطبان سبك خاصي از موسيقي را بصورت غير مستقيم مورد توهين قرار داده و سبك مورد علاقه آن ها را فست فودي معرفي مي كند در حالي كه اگر ايشان اندك مطالعاتي در زمينه تاريخ پيدايش سبك هاي كنوني موسيقي داشتند مي دانستند و مي فهميدند كه نوازندگان و خوانندگان در طول تاريخ لزوما پيرو سبك هاي رايج قبل از خود نبوده اند، اينگونه بوده كه در غرب سبك رپ و راك و هيپ هاپ و ... متولد شده است. اگر سبكي مورد استقبال قرار گيرد مي تواند دوام يافته و تثبيت گردد اگر هم بقول نگارنده اين متن بي ارزش باشد محكوم به نابودي و فراموشي است لذا بهتر است قضاوت در مورد سبك موسيقي را به جامعه بسپاريم نه اينكه خود را عالم كل فرض كرده و خواننده اي را (هر چند از نظر ما بد صدا يا بي ذوق يا ...) است بكوبيم و مخاطبان وي را بدسليقه معرفي نماييم.
البته نكته درست اين متن عدم تأثير اين دستگيري ها در توقف فعاليت موسيقي زير زميني است،ذات موسيقي زير زميني دقيقا بر مبناي عدم نياز به اخذ مجوز و طي كردن مراحل ارشاد است حال چگونه مي خواند آن را از اساس و ريشه نابود كنند خدا داند...
پاسخ ها
داش حامد
||
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اونوقت تو از موسیقی درک درستی داری؟
موسیقیدان میشه بگی ما چنتا ساز کاملآ ایرانی داریم؟
میشه یه تاریخچه ای از موسیقی ایرانی برای ما بزاری
قسمت خنده دار ماجرا این بود که گفتن صدا و سیما زمینه حضور خواننده ها رو در رسانه ملی فراهم کرده! ببخشید همین صدا و سیما چندتا برنامه درست حسابی در مورد موسیقی داره ؟ شبکه پیشکش! مردم باید خواننده های موردعلاق شون رو یا تو کنسرت ها ببینن که قیمت هر بلیتش حداقل 50هزار تومانه یا تو فضای مجازی. ...