آقا جان هركه رود خانه خود ، ايجاد كار و اشتغال و اهميت به شهرستان ها. در لندن دهكده ها آن قدر زيبا و با امكانات است كه كسي آنجا را ول نميكنه تا به شهر هاي بزرگ بره. هرچه بدبختي وجود دارد در تهرانه اما مردم علاقمند اين شهرند. اين هم خودش قابل بررسيه.
کل انواع هزینه هایی که قراره در اثر انتقال پایتخت صرف بشه رو تخمین بزنید؛ اونوقت مطمئن باشید اگر یک دهم این هزینه توسط تیمی از متخصصان متعهد برای یک پروژه کارشناختی جدی جهت مدیریت شهری و پاک سازی تهران صرف بشه، هم تراکم و آلودگی بطور کامل از پایتخت رفع میشه و هم تجربه ای بومی و موفق برای مدیریت سایر کلان شهرها بدست میاد.
در غیر اینصورت، جدای از اینکه پایتخت منتقل بشه یا نه! اما بحرانهای ضد سلامتی خود شهر تهران باقی میمونه و از طرف دیگه، انتقال پایتخت به کلان شهری دیگه خود اونجا رو پس از چند سال به تهران کنونی تبدیل میکنه و ارمغانی جز چالشهای جدید نداره، و انتقال به شهر کوچک هم مستلزم تخصیص مبالغ کلان از بودجه عمرانی و ساخت و سازهای جدید و ایجاد ساختاری نوین هست که انواع هزینه های اقتصادی، اجتماعی و ... رو در پی داره.
شهر هایی که مثال زدید به جز پکن همگی در فاصله نزدیکی از دریا هستند
وجود دائم اختلاف دما بین خشکی و دریا همیشه باعث به وجود امدن باد میشه که هر چند این بادها ضعیف هستند ولی در از بین بردن آلودگی بسیار موثرند
خودمان را نباید فریب دهیم. اکنون چند سال از احداث اولین خط مترو تهران میگذرد ایا وضع نسبت به قبل بدتر نشده است. امکانات بیشتر برای تهران یعنی انتقال بقیه جمعیت به تهران و ایجاد مشکلات عظیم سیاسی اجتماعی برای کشور. باید به داد روستاها و شهرها رسید تا مجبور نشوند خانه وکاشانه خود را ترک کنند.
باید کشور به پنج یا شش اقلیم بزرگ تقسیم شود که امورات مردم تماما در مراکز اقلیم ها رفع و رجوع شود هیهات
یک سوال!
شما میگویید احداث بزرگراه و مترو و ....
آیا میدونید درشهر اراک که هر روز تو اخبار از آلودگیش میشنویم پروژه های عمرانی وسیعی شروع شد که با بی پولی شهرداری تمامی اونها (بدون استثنا)متوقف شد و پیمانکار بیچاره وسایلشو جمع کرد و رفت ؟چهار تا دونه پل نمیتونیم بسازیم اونوقت میگیم مترو!
تابناک گرانقدر اولا از تو سپاس گزارم که به این موضوع توجه داری
دوما از یک مسلمان در بین مسولین عزیز و محترم مرتبط با این امر در کشورم ، تقضای عاجزانه دارم لطفا به شکل جدی و منصفانه به حل این معضل و بحران ملی توجه کنند به خداوندی خدا این موضوع هم مهمه مثل موضوعات مهم و ضروری دیگه. آتشیه که دودش چشم همه رو خواهد سوزاند!
من الان سه ساله تو اهواز با دوچرخه همه جا میرم حداکثر در مسیرهای طولانی 8 دقیقه دیرتر از ماشین میرسم در مسیرهای کوتاه مثلا بین زیتون و چهارشیر زیتون و کوروش از ماشین سریعتر میرسم چون هم اکثر خیابان های برای ماشین یک طرفه است و من میتونم برم هم ترافیک را راحت رد میکنم . دوچرخه فقط زمانی که زمین خیس است مشکله باقی زمان ها عالی است . دولت دوچرخه سواری بانوان را آزاد کنه تا خانوادگی بشه با دوچرخه این ور اون ور رفت و بر ماشین عوارض بزاره .
کل این مملکت پهناور خلاصه شده در تهران و بقیه مکان ها : شهرستان . آیا در کشورهای موفق و پیشرفته هم همه چیز را جمع کرده اند در یک شهر که همه مردم کشور به آنجا مهاجرت کنند ؟ تمرکز گرایی و تهران سالاری هم خود تهران را بیچاره کرده هم کل مملکت را از رشد متوازن و عادلانه بازداشته -...