باسلام با اصل تنبيه در مدارس مخالفم ولي چند سوال مطرح است:
1-اگر تنبيه بد است چرا در قرآن در مقابل بعضي از جرمها مثل دزدي وزنا و...تنبيه در نظر گرفته است پس در بعضي از جاها و طبق شرايط خاص تنبيه لازم است
2-در مقابل تنبيه دانش آموزان در گزارش پخش شده از تلويزيون جو مدرسه چگونگي دانش آموزان از لحاظ انضباطي و درسي و...بررسي شد واين مسئله كه معاون و مديرحدود يك ساعت از خود دفاع كرده است ولي رسانه يك جمله انتخابي خود را پخش مي كند.
3- در مقابل اولياء ودانش آموز كه قابل كنترل نيستند و محيط با ارزش ومعنوي مدرسه اهانت مي كنند ودانش آْموزي كه سلاح سرد همراه دارد و دانش آموزي كه تحت هيچ شرايطي قابل كنترل نيست چه پاسخي داري؟
در يكي از مدارس ابتدايي (غيرانتفاعي) شهر گرگان ، در سال گذشته معلم كلاس اول با يك ضربه كه از پشت به سر دانش آموزي كه مشغول نوشتن تكليف (پشت نيمكت كلاس) بود باعث شد كه لب بچه بينوا پاره شده و خونريزي شديدي كند. بطوري كه باعث وحشت بچه هاي ديگه هم شده بود. جالب اينكه آنروز به همه ي بچه هاي كلاس كارت آفرين دادند و سفارش كرده بودند كه از اين موضوع چيزي به پدر و مادرهاشون نگند. پسر من كه عضو همان كلاس بود اين موضوع رو با تعجب و ترس براي ما تعريف كرد و البته اصرا داشتكه از اين موضوع چيزي به معلم نگيم. فردا من براي اعتراض به مدرسه رفتم و تقاضاي پس گرفتن مدارك فرزندم و انتقال ايشان به مدرسه ديگه شدم. بنده با اعتراض شديد خطاب به مدير مدرسه از ميزان وحشت و آسيب روحي و رواني وارد آمده به دانش آموزان و تقبيح عمل تنبيه كودكان توضيح دادم. جالب ترين بخش اين ماجرا اينجاست كه مدير محترم كه از مديران باسابقه و بازنشسته مدارس گرگان هستند مي فرمايند: بچه ها خواه ناخواه بايد با ناملايمات و سختي هاي جامعه آشنا شوند و اگر خيلي هم نازپرورده بشن (يعني اگه كتك نخورند و تو سري خور نشوند!!!!) در آينده نميتوانند گليم خودشون رو از آب بيرون بكشند. واقعا بايد به حال اين وضعيت آموزشي مملكت خون گريه كرد. به ايشان گفتم آقاي محترم بنده فرزندم رو براي آموزش و تربيت نزد شما گذاشتم نه براي كلاسهاي تكاوري و رنجري. در نهايت پرونده فرزندم رو از ايشان گرفته و به مدرسه جديد منتقل كردم.
از وقتی که تنبیه از مدارس حذف شد احترام و ابهت معلم از بین رفت و جوانان و نوجوانان به افرادی بی قید و لاابالی تبدیل شدند. جوانانی که به جبهه رفتند تربیت شده معلمانی با اقتدار و پرجذبه بودند.
کسانی که با تنبیه مخالف هستند امتحان کنند؛
اگر توانستند فقط یک ساعت کلاس درس رو کنترول کنند. معمولا دانش آموزانی تنبیه میشن که حتی خانواده هاشون هم قادر به کنترلشون نیستندو گرنه دانش آموزان بسیار مودبی هم وجود دارند که اصلا نیاز به تنبیه ندارند.
خلاصه همه چیز به خانواده و نوع تربیت دانش آموز بستگی داره
باید قانون مشخصی در مدارس تدوین شود
مثلا
کسی موبایل اورد چه برخوردی شود
کسی تکالیف ش را انجام نداد چه برخوردی شود
متاسفانه به خاطر چند دهم درصدی که کاردکرد آموزش وپرورش بالا بره
جهت آموزش تغییر کرده
سال گذشته من یکی از هنرستان های نمونه بودم مدیر اصرار می کرد که اقا 2 10 بدین وهیچ مرجعی نیست جهت ارزیابی چنینی اشخاصی
3 سال تمام دانش اموزانی که پدرومادر هم کنترل نمی توانند کنند سروکارداشتن وحتی نمی توان پشت دیوار کلاس اورا نگهداشت روزگار بسیار بدی را به معلم تحمیل می کند . من مطمئن بودم اگر روانشناس حاذق این دانش اموز را می دید در او تشخیص نوعی بیماری روانی را می داد ولی من معلم حق نداشتم هیچ راهکاری برای کنترل او را اعمال کنم و کلاس را مثل یک باغ وحش کرده بود !!!!