( از ناظر تابناک تشکر میکنم که حرفهای درد دل خون ما رو هم شما در سایت درج نکنید دلخوشی ما هم همینه.......)دولتی که نتونه جلوی فقط 2 تا شرکت خودرو ساز بایسته وا ویلا--از بس لالابه لی لی این شرکتها گذاشتند واردات خودرو را آزاد نکردند هر از چندگاهی فقط اومدند یه درصدی کمی تعرفه کم کردند و دوباره اصلاحیه دادند فلان خودروها با حجم X سی سی تعرفه اشو زیاد کردند خودرو سازهای ما امان مردم رو بریدند جیگر مردم ما رو سوزاندند هیچ کدام از مسولین رد بالای کشور فقط به اندازه سر سوزن مخالفت نکردند فقط چسبیدند کی چی گفت کی چکار کرد رفتند دنبال حاشیه ها یکی نیومد بگه مردم رو خودرو سازها له کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابی جان من نمی دونم چی پشت صحنه این حرف هایی که می زنی هست ولی یه چیزی را می دونم من سال 86 سمند خریدم 15 تومن و الان سمند هست حدود 30 تومن. با توجه به اینکه پشکل هم تو این مملکت از اون موقع تا به حال حداقل سه برابر شده حتی بی کیفیت ترین سمند رو هم بعید می دونم بشه با قیمت فعلی تولید کرد. اگه نتونستی چاپش کنی مهم نیست من می فهممت.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
مساله اینجاست که دنیا داره اینکار را با افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید میکنه وگرنه چرا تعرفه واردات خودرو اینقدر بالاست؟
جواب شما اینه که بله پشکل سه برابر شده اما اینقدر بازارش انحصاری نیست که فروشندگانش احساس کنند با هرقیمتی شما مجبوری بخری. میتونی بری سراغ یکی دیگه. اما خودرو ... به این زودیها کسی از لذت انتفاع از آن دست نمیکشد.
حالا بخرید یا نخرید
کشته شوید یا نشود
راضی باشید یا نباشید....
ناشناس
||
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
حالا چون سمندت دوبرابر شده سه برابر شده ناراحتی نه؟
مشکل دید شما همین دید سرمایه داری هست
ناشناس
||
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
پشکل سه برابر شده که شده! همه جای دنیا ماشین کالای سرمایه ای نیست که بخری بزاری کنار گرون شه. همه جای دنیا برای اینکه مشتریان ترغیب شن بخرن برای ماشین تسهیلات 15-20 ساله میدن که یه کارمند با حقوق 1 میلیون هم بتونه ماشین بخره ... در ضمن هر سال کیفیت و مدل ماشینو عوض میکنن نه اینکه همون چیزی رو تولید کنن که 20 سال پیش تولید میکردند به قیمت 3 برابر. بعدشم دلار گرون شد تا 4000 تومن هم رسید قیمت هارو بالا بردن. حالا که دلار شده 2800... و میگن دلار 2500 هم در پیشه!
واردات خودرو را آزاد کنید این موضوع خودبه خود درست میشود. تا زمانی که فضا، فضای رقابتی نباشه و بازار انحصاری باشه همین آش و کاسه ادامه خواهد داشت.
تابناک برای هزارمین بار چاپ نکن.
من خودم یک ماشین صفر دارم که قصد فروشش دارم لذا به نفعمه افزایشی بشه! ولی بیخیال. حرف حق بزنیم بریم
این خودروسازان، الکی یک اتحادیه ساخته اند که به جایشان فقط غر بزند. یکی بره ببینیه این اتحادیه جز دفاع رسانه ای، کارکرد دیگری هم دارد؟ یکی نیست به این اتحادیه بگه آقا شما لطفا خاموش، شما مسوولیتی ندارید و از پستی فرمایشی داد سخن میدهید.
خسته شدیم بابا.
یا حق
درضمن، خداییش یک 206 اس دی داریم(با شراکت داداشم) قرمز روشن. شک نکنید که میشود علیه منافع شخصی هم میشه حرف حق زد.
راه درستش تنها رقابته, اجازه بدن خودرو هایی با حجم موتور پایین از برندهای مطرح با عوارض کم گمرکی وارد بشه تا مردم حق انتخاب درستی داشته باشن, اونوقت خودرو ساز داخلی احساس خطر میکنه و هم کیفیت و هم قیمت رو مجبور میشه رقابتی کنه.
تا وقتی که عوارض خودروهای ارزان قیمت خارجی بالا باشه, اینجا واسه خودروهای بی کیفیت داخلی بهشته.
ضمنا اینکار میتونه بصورت پله کانی و در طول چند سال انجام بشه تا تولید کننده داخلی فرصتی مناسب داشته باشه.
وقت ان رسیده که مردم ما ,هم خودرو امروزی و کم مصرف و ایمن سوار بشن و هم اونو با قیمت واقعی بخرن نه چند برابر قیمتهای جهانی اونهم بخاطر بی کفایتی چند مدیر تصمیم ساز.
در جایی که دسته بیل و نعلبکی و کفن و ...... را وارد میکنند. جلوگیری از ورود خودروهای استاندارد و کم مصرف به بهانه ی حمایت از اشتغال و تولید ملی جای سوالات فراوان دارد.
جمع کنید این صنایع بیمار و انگل گونه را و شروع کنید به تولید های پایه . نه در حرف بلکه در عمل.