جالبه که معاون و رییس دفتر و.. رییس جمهور برای این دوستان به اندازه سرسوزنی هم حرفشان اهمیت نداشته که اینگونه اظهار نظر میکنند!
چند سوال منطقی از آقایان که از تابناک انتظار دارم حتما بررسی و منتشر شود چون حرف دل خیلیهاست:
1- اگر به صرفه نیست چرا تولید میکنید؟
2- اگر به صرفه نیست چرا برای کشورهای دیگر با قیمتهای به مراتب بالاتر نیروی کار و سوخت و سرمایه گذاری نمیتوانید با 10% کیفیت آنها هم رقابت کنید و تعرفه 100% میگذارید برای واردات؟
3- مگر خودرو را داخل تولید نمیکردید و محصولاتتان افتخار ملی نبود که حالا دم از نرخ ارز و... میزنید. مگر ارز برای چند درصد از محصولات شما نیاز است؟ اگر 100% است که پس چرا حمایت از تولید داخل را ادعا دارید؟
4-من هم اگر یک تولیدکننده باشم و درشرایط بد اقتصادی فعلی در حال ضرر باشم، آیا مردم و دولت باید جور من را بکشند؟ اگر ورشکست شدم نمی توانم به کار دیگری فکر کنم؟ حقوق و پاداش مدیران من چقدر است؟ قابل کاهش نیست؟
پدر این حقیر یک تویوتای مدل 1992 دارن.با کلی سینه سپر کردن بهش گفتم بابا بیا این پژو پارس رو که تازه تحویل گرفتم شما سوار شو و من تویوتا رو سوار میشم هرچندباشه پار صفر کیلومتره و تامدتها راحتید باهاش!!!اونوقت ناراحت شدم که جای تبریک بهم گفت بابا جون لگنی که تحویل گرفتی و براش اونهمه پول دادی ارزونیه خودت !!!بعد یه مدت شروع شد به حرفش رسیدنم اول از تعویض گیربکس که دومیش بدتر از اولیش بود بعدش هم سایر جاهای ماشین مثل صداهای نامعلوم،صدای هوایی که از طریق آینه جانبی تو ماشین میپیچید و غیره...
فقط پشیمانم از رای دادن به روحانی که امثال نعمت زاده پست بگیرن و به جای طرفداری از متعادل شدن قیمت ماشین و بالا رفتن کیفیت ؛ کورکورانه از مافیای خودروسازها حمایت میکنن !!!! سال 94 نشونتون میدیم !!!!
تابناک لطفا بچاپ.
وقتی دو سه دهه خون مردم رو تو شیشه میکنن و کسی بهشون چیزی نمیگه، معلومه کم کم چنان قدرتی میگیرن که جلوی خواست دولت و مجلس هم ایستادگی میکنن! انگار ارث پدرشون هست!
وقتی خودروهایی با طراحی قدیمی ولی با قیمت روز فروخته میشه و برای حمایت از صنعت داخلی خودروهای خارجی با 3-4 برابر قیمت واقعی وارد بازار میشه، ولی در طرف مقابل هیچ الزامی به این شرکت ها نمیشه که کیفیت خودشون رو بالا ببرن، نتیجه همین میشه که درصد بالایی از تصادفات و صدمات و طلفات به خاطر ایرادات ماشین های ماست ولی کسی مسئولیت نمیپذیره، تازه کلی هم مدعی هستن!!!
از سال 67 تا كنون 4تا خودرو وارد بازار شد از طرف خودرو سازان 405 و206 وسمند وپرايد جالب اينجاست بعد 24سال هنوز هم ادعا ميكنند كه ما خودرو ساز هستم ولي همين ماشينهاي مال دهه 80 ميلادي را هم نتونستن توليد كنند با كوجكترين تحريم شيرازه خودرو سازيشون از هم پاشيد نكته بعدي كجاي دنيا خودروسازان پول مردم ميگيرن بعد 4 ماه يا 3 ماه ماشين ميدن و با قيمت2.5 برابر بازار جهاني الان با 10000دلار بهترين ماشين ميشه خريد كه در ايران برعكس است جواب بدن به مردم نكته بعدي ميگن اشتغال زا است همين افراد هم ميشه در خدمات پس از فروش شركتهاي كه ماشين وارد ميكنند به كار گماشت فكر كنم بعد از 24 سال كه شما توانايي توليد ماشين نداريد بايد دست از سر مردم بر داريد ديگه ارابه مرگ توليد نكنيد
چیزی که خودروسازان میگند دور از حقیقت نیست.شما اگه تشریف ببرید بازار و با یک کاسب معمولی صحبت کنید که مثلا لوازم خانگی میفروشه بهش بگید فلان یخچالو میخام با ارز مصوب در بودجه به شما میخنده و میگه که من این یخچالو با دلار 2650 که نخریده ام.صبر میکنم اینارو که فروختم اگه دوباره رفتم خرید و اگه با 2650 خریدم حتما ارزونش میکنم.قرار بود دولت از خودروسازا حمایت کنه که نکرد الان داراییهاشونو میفروشن و از محل فروش داراییها تولیدو بردن بالا.پس این رویه تامین نقدینگی کاهش قیمتی بدنبال نخواهد داشت چرا که از محل فروش خود دارایییها تامید نقدینگی کرده نه حمایتها.لذا دولت عملا از قیمتگذاری و تعیین قیمت خودرو حذف شده و اون سهام دولت تو خودروسازا نقش مدیریتیشو از دست داده.پس منطق اینبارم با خودرسازهاست.اقتصاد علم ظریفیه باور کنید.
پاسخ ها
مجید
||
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
حالا وقتی با دلار 1200 1300تومنی خرید کرده بودن و یهو دلاررفت بالا اونام بازم صبر کردن تا کالاهایی که با دلار ارزون خریدن تموم بشه بعد قیمت ها رو بالا بردن
شما مثل اینکه نفست جای گرم در میاد یا تو این قضایای بلبشو اقتصادی و گرونی داری برا خودت نون کلفتی نوش جون میکنی که میای طرفداری