ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
چقدر کاربردی گفتند. کاملا آشنا و منطبق با مسائل روز با لحن ساده

از این جملاتی که 6 دور باید بخونی تا متوجه شی نبود. انشالله این ادبیات جا بیفته

ممنون آقای دکتر
امیر
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
تمام این چیزها به کنار، اگر تنها به این نکته توجه کند که: «خدا در همه جا و همه حال حاضر و ناظر بر اعمال ماست و اینکه خداوند از حق خود می گذرد ولی از حق الناس نمی گذرد» آنوقت جامعه گل و بلبل می شود.
البته سی موردی که استاد سریع القلم مورد توجه قرار داده اند بسیار عالی است.
امیر
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
تمام این چیزها به کنار، اگر تنها به این نکته توجه کند که: «خدا در همه جا و همه حال حاضر و ناظر بر اعمال ماست و اینکه خداوند از حق خود می گذرد ولی از حق الناس نمی گذرد» آنوقت جامعه گل و بلبل می شود.
البته سی موردی که استاد سریع القلم مورد توجه قرار داده اند بسیار عالی است.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
با تشکر از جناب سریع القلم اینها محتواست و ظرف آن جامعه است که هم از رفتار ما ساخته میشود هم از فضاسازی دولت و اگر این ظرف که بیشتر از طرف دولت باید ساخته شود با این محتوا هماهنگ باشد درصد انجام این امور بالاتر میرود و خود همین ایجاد انگیزه بیشتری برای افراد خواهد کرد تا ادامه دهند ولی اگر ظرف همسو با محتوا نباشد چون نتیجه خیلی کمتر از توان مصرف شده است انگیزه را تضعیف میکند و امیدواریم با مشاوره هایی
که به دولت خواهند داد بر این زمینه اصرار بورزند تا شاهد تحولی در جامعه باشیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
چقدر کاربردی گفتند. کاملا آشنا و منطبق با مسائل روز با لحن ساده

از این جملاتی که 6 دور باید بخونی تا متوجه شی نبود. انشالله این ادبیات جا بیفته

ممنون آقای دکتر
از دانشجویان سابق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
در مقام استادی ارزیابی خود از دانشجویان را بر مبنای میزان تلاش و نتیجه آن انجام دهد، نه به دلیل مقام و جایگاه پدر وی.
قادر به تشخیص مقاله کلاسی کپی شده از اینترنت ( که با فرمت اینترنتی پرینت شده و فونت آن به هم ریختگی آشکار دارد)با مقاله ای که ساعت ها بر روی ان کار شده، باشد
توصیه ها را ابتدا در خود اعمال نماید و سپس از دیگران انتظار پروراندن خصایص مورد ذکر را داشته باشد
با تشکر
مسافر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
ایکاش بتوان عقل وعشق وایمان را در قالب مثلثی کاربردی کنیم. خداوندا ما را به فرمان عقل نزدیک کن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
این نکته خیلی خیلی مهم است

تنبلی با راحتی بسیار متفاوت است.
متاسفانه تو مملکت ما رفتاری که از روی تنبلی است را با راحتی اشتباه می گیرند که اغلب این چنین نیست چه بسیار نمونه که از روی تنبلی راحتی را از خود و دیگران سلب می کنند.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
آقاي دكتر سريع القلم فرمايشاتي دارند كه نشان از ايراني واقعي بودن ايشان است! عادت بارز ما ايرانيها ابراز عقيده در مورد همه چيز است! كه در اين سي مورد كاملا مشهود است.
استاد اگر در يك روز تمام پيشآمد ها و سئوالات در حوزه دانايي شما بود چه اجباري براي گفتن نميدانم داريد؟
استاد اگر شخص مورد اتكا كدخدا بود باز هم بايد به خودمان متكي باشيم؟
استاد اگر به طور كلي معتقديم كه دانستن انگليسي مشخصه بارز سواد است آيا ابراز اين عقيده خلاف بند سوم فرمايش شما نيست؟
استاد اگر به استقبال كسي برويم كه با ما قرابت فكري ندارد آيا دوستان(قرباي فكري) را از دست نمي‌دهيم؟در ضمن عملكرد شما در 8 سال گذشته خلاف اين عقيده را ثابت ميكند! دو صد گفته چو نيم كردار نيست كه خود نشانه بارز عدم تفكر است!
استاد اين كه بدون اجازه كسي سخن او را بازگو نكنيم درست است فقط نميدانم اگر آن كس در مورد آن كس سوم حرفي زد كه در ما تاثير خواهد داشت باز هم اين موضوع را ... يعني همينطور گاگول بمانيم؟(با همين تفكرات كدخدا را به عنوان انسان عقلاني پذيرفتيد؟)
استاد "دائما در حال تغییر و بهتر شدن باشد، به طوری که اطرافیان تغییر را حس کنند." كاملا درست است فقط اگر تغييرات به حدي بود كه مواضع قبلي ما را كاملا زير سئوال برد ديگران در مورد ما چه قضاوتي خواهند داشت؟
استاد يعني مي‌فرماييد كه پيامبران نبايد ديگران را به خود و افكار خود دعوت ميكردند؟ يعني دقيقا بايد چكار ميكردند؟
استاد اين ظرفيت 5 ساله چه دردي از انسان دوا ميكند؟ ميدانيد كه در دنياي امروز ارزش خبرها به لحظه‌هاست و اگر شانتاژي عليه شما شد و شما طبق فرمايشتان بعد از 5 سال براي دفاع از خود اقدام كنيد يعني دقيقا چكار ميكنيد؟
استاد "هر دو سال یک بار، با ارزیابی کار‌ها و رفتارهای خود، به اشتباهات گذشته پی برده و خود را اصلاح کند." چرا هر دوسال يكبار و چرا هر روز نه؟ اصلا چرا هر ساعت نه؟ اين دو سال را بر پايه‌ي كدام عقل و منطقي فرموديد؟
استاد حتي اگر حق با ما بود بايد بگوييم "من اشتباه كردم" تا به صلح دائمي برسيم؟ به نظر شما اين كار طرف مقابل را گستاخ تر نميكند؟ با همين تفكر ژنو چاي را پذيرفتيم؟
استاد بنده واقعا نميدانم چه قدرتي در تئاتر است كه مثلا در فيلم نيست يا در يك دوره آموزشي نيست به همين دليل طبق اصل سوم شما و بر خلاف شما نظري ندارم!!
استاد واقعا براي خريد يك دمپايي همچين زماني از خود صرف ميكنيد؟ در مهندسي يك درس 3 واحدي به نام "اقتصاد مهندسي" وجود دارد كه توصيه ميكنم آنرا مطالعه بفرماييد( در راستاي همان تغييراتي كه فرموده بوديد) خواهيد ديد كه اين نظر شما زياد هم با عقل سازگار نيست!!
استاد من در مورد شما بر اساس مكتوباتتان قضاوت ميكنم و اصلا گمان نمي‌كنم كه كاري غير عقلاني باشد و مطمئن هستم كه نيازي به رو در رويي با شما نيست. واقعا اين را نشانه يك انسان عاقل ميدانيد؟
استاد اي كاش مشخص ميكرديد كه با موسيقي "رپ" و "راك" چگونه ميشود به تمرکز، آرامش و خوداکتشافی رسيد؟
استاد "در صحبت کردن، یک سوم سئوال کند و دو سوم قضاوت. بعد از پنج سال پنج ششم سئوال و یک ششم قضاوت" خواهشا بفر ماييد اين اعداد دقيق "يك سوم"، "پنج سال" و "پنچ ششم" را از قوطي كدام عطاري يافتيد؟ ما هر چه گشتيم خبري نبود!
استاد امروز من بيشتر از يك ساعت مطالعه داشتم اما كاملا بيخود بود. به نظر شما كسي كه بنشيند فرمايشات كلي شما را به عنوان دستور العمل عقل گرايي مطالعه كند كاري عقلاني انجام داده است؟
در بقيه موارد با شما موافقم فقط نميدانم كه اين گونه مسائل اخلاقي چه ارتباطي با عقل دارد؟ آيا شخص اخلاق مداري را كه عقل درست و درماني ندارد نمي‌شناسيد؟ و يا بر عكس آن؟ در جامعه امروز كه در بيشتر مسائل عقل و اخلاق رودرروي هم قرار مي‌گيرند شما به كدام سمت مايليد؟
نتيجه گيري :
تقريبا هيچ چيز ثابتي وجود ندارد در اكثر مواردي كه استاد فرمودند استثنائاتي هم وجود دارد به همين دليل است كه اعتقاد به نسبيت (نه آن نسبيت انيشتين) به معني نسبي بودن (حتي كلمات) وجود دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
بله.برای هر چیزی استثنا وجود دارد.ولی دلیل نمی شود که صحبت های مطرح شده که راهنماهای کلی است را زیر سوال ببرید.گزاره های مطرح شده در کل خوب هستند ولی اشکالاتی هم دارند. به نظر من اگر انسان یاد بگیرد که "دروغ نگوید" بقیه حاصل خواهد شد.
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
بسيار با پاسخ شما آقا حسن موافقم
بنده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
چقد کینه!
عینک سیاست رو از چشماتون بردارین بهتر میبینید .
"نميدانم چه قدرتي در تئاتر است كه مثلا در فيلم نيست" یه کم مطالعه کنید در این مورد یا از فرد مطلعی بپرسید متوجه میشوید.
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
حسن آقا نگفتی تخصص شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
متشکرم حسن آقا. انصافاً نقدتان زیبا بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
این جملات قصار را بیشتر آقایان حاکم باید بخوانند و عمل کنند تا نزد مردم اعتماد بوجود آورند.
نظرات بیشتر