به نظر شما مشکل چیست ؟
1- سیستم آموزشی غلط
2- مدرک گرایی و نه تخصص گرایی
3- فرهنگ حاکم بر جامعه
4- سهمیه بندی دانش و دانشجو
5- فقدان رابطه دانشگاه و صنعت
6- توجه محض به آمار و ارقام و استفاده ابزاری از آن
...
100- خود ما
به نظر من دانشجو حق دارد به سمت خرید پایان نامه پیش برود. بنده دانشجویی را می شناسم که مجموع درصد نمرات آزمون ورودی وی صفر می باشد وی ایشان اکنون دانشجوی ارشد می باشد در دانشگاهی درس می خواند که 70 نفر دانشجو در آن رشته گرفته است. یک نفر هیات علمی تمام وقت ندارد. کسانی در ان دانشگاه درس می دهند که الفبای تحقیق را نمی دانند از طرفی این دانشجو مجبور است ترم سوم عنوان تز خود را تصویب نماید حال شما بفرمایید ایشان باید چکار کند؟ از طرفی نگاهی به فارغ التحصیلان مقطع دکتری از بهترین دانشگاهها بیندازید و ببیند که پروسه جذب در دانشگاه چند سال طول می کشد و نهایتا اگر کانال مخوف گروه دانشکده بگذرد گرفتار گیر و دار استعلام از کانال های مختلف می شود و بعد هم در دبیرخانه جذب هیات علمی گیر می کند و اما چند سال بعد ----- شما بفرمایید این خانم و آقای دکتر بیکار چه کند. عدم تناسب یبن دانشجو و استاد، رقابت دانشگاهها برای جذب دانشجوی علمی، ذبح استانداردهای علمی در راه کسب درآمد و جبران کاهش دانشجو در مقطع کارشناسی توسط دانشگاه آزاد چنان ضربه ای به پیکره علمی دانشگاهها زده است که تا سالیان سال ادامه دارد .
من براي پايان نامه كارشناسي ارشدم در دانشگاه تهران موضوعي انتخاب كردم كه بتوان آن را بعنوان يك سرويس واقعي براي شهروندان ارائه كرد.
همه به يك ديد ديگه به من نگاه ميكردن، كه چرا كار مثلا علمي نكردم و اينها ...
ولي بالاخره با پافشاري خودم پايان نامه ام از مقاله و ... فاصله گرفت و خروجي بسيار خوبي داشت كه انشاالله بزودي در قالب يك سرويس وب پيشرفته ارائه مي شود.
البته استاد راهنماي من هم خيلي گير مقاله نبود و همكاري كرد
نمی دانم چرا بعضی ها دوست دارند فقط به اساتيد دانشگاه ايراد بگيرند؟ چرا مشکلات نظام علمی و آموزشی کشور را نمی بينيد؟ دانشگاهها مدام از اعضای هيات علمی مقاله می خواهند. به ويژه مقالات خارجی. و عمدتاً ارزشيابی اعضای هيات علمی بر اساس آن است، در صورتی که اين مقالات هيچ مشکلی را در کشور حل نمی کند.
جالبه بدونید که من دوستی دارم که داره در مقطع ارشد مهندسی برق دانشگاه آزاد ... درس میخونه و نمیدونه که زمان حال استمراری را در زبان انگلیسی چطوری میسازن. جز اطلاعات دوره ی راهنمایی ما بود.
1- سیستم آموزشی غلط
2- مدرک گرایی و نه تخصص گرایی
3- فرهنگ حاکم بر جامعه
4- سهمیه بندی دانش و دانشجو
5- فقدان رابطه دانشگاه و صنعت
6- توجه محض به آمار و ارقام و استفاده ابزاری از آن
...
100- خود ما