ازاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
قوه قضاییه نباید از مردم انتظار قصاص داشته باشد خودش باید راه کار داشته باشد و انجام دهد مثلا این پدر نامردی که 2 تا بچه کوچکش را به کنار دستش نشانده و گور کنده و انان را زنده بگور کرده نباید ازاد بشه این یک جانی است اما زنی که برای شرف و ناموسش ضربه ای زده که منجر به قتل شده شرایطش فرق میکند . و یا افرادی که بخاطر پول ادم میکشند و جنازه ها را به اتش میکشند باید به اشد مجازات محکوم شوند این باید قانون شود و قوه قضاییه اعمال کند نه مردم
امان الهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
من به عنوان یک مسلمان کلاً متدین و نسبتاً متعصب در بسیاری موارد، در 99.5% موارد با قصاص مخالفم. و قسم می خورم که این را برای فرد فرد هر جامعه ای بهتر می دانم که با گذشت و درایت و تأدیب و تکریم جایگاه انسانی، پس از هر خسارتی، زندگی دیگری زنده شود. من سال گذشته یک عزیز را از دست دادم که همسرش را مقصر اصلی در آن جریانات می شناختم و فقط کمی در رفتارم با او سرد شدم. ولی سکوت کردم. و این خود بالاترین حرکت سازنده بود برای آن زن. و آرامش آن عزیز هم.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
در هر صورت باید این "حق" رو برای خانواده داغدار قائل شد. این که از "حق" شون بگذرن یا نه به خودشون مربوطه. نظر سنجی لازم نداره.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
اگر قصاص نباشد دیگر در جامعه نمی توان زندگی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
با این گرانی و بیکاری الان میشه؟
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
نظر سنجی صحیح بنظر نمی اد بایستی انسان در چنین موقعیتی قرار بگیره و پاسخ بده
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
بهرحال در کشوری مثل آمریکا قتل عمد اعدام است و دیگر این بحثها که بخشش اثر منفی دارد یا نه وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
1) اولاً از کی شیطان بزرگ شده برای شما حجت؟!
2) دوماً بحث قصاص است نه اعدام و اینکه میبخشی یا نه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
ما به امریکه چه کار داریم. همه چی رو که نمیشه به هم ربط داد. ما اسلام داریم. اسلام هم حق را به بخشش داده. و قصاص خیلی نادر و کمه. باید به اصل اسلام برگردیم. یعنی اسلام ناب که حق حیات برای همه هست. و قصاص فقط یک چیز ظاهری برای ترساندن آن آدم های کم ایمان است
رضا
|
-
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
اگه گذشت خوب بود، حضرت علی از خون ابن ملجم می گذشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
این اسمش مغلطه است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
حضرت محمد از قاتل عمویش حمزه صرف نظر کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
به نکته جالبی اشاره کردی.
حضرت علی (ع) فرمودند:
او یک ضربت به من زد و اگر من جان تسلیم کردم و شما خواستید قصاص کنید ، فقط یک ضربت به او بزنید.
الان اینجا هم یک ضربت میزنند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
تابناک عزیز. اینکه آقای رضا یک مطلبی را به صورت دقیق در مورد حضرت علی (ع) نمیداند چرا شما تایید میکنید؟!
حضرت علی (ع) بسیار بخشنده و بزرگوار بودند.

لطفاً صحیح آن را با سند منتشر کن:

رو كرد به امام حسن (ع ) و فرمود: فرزندم حسن ! او(قاتل ) يك ضربت بيشتر به پدر شما نزده (64) ، بعد از من اختيار با خودت اگر مى خواهى آزادش كنى مجاز هستى و اگر مى خواهى قصاص نمايى توجه داشته باش او به پدر تو يك ضربت زده است فقط يك ضربت به او بزنيد، اگر با همان يك ضربه كشته شد كه شد، اگر نشد هم نشد (يعنى اصرار نداشته باشيد كه حتما كشته شود).
لحظه اى مى گذرد، باز هم سراغ اسير (قاتلش ) را مى گيرد سؤ ال مى كند:
آيا به او غذا داده ايد؟ آب داده ايد؟ رسيدگى كرده ايد؟
اينگونه بود رفتارش با دشمن . اين ها مردانگى ها و انسانيت هاى على است كه حتى وقتى كه در بستر افتاده است و ساعت به ساعت حالش بدتر مى شود و سموم روى بدن مقدسش بيشتر اثر مى گذارد و اصحاب ناراحت مى شوند، گريه مى كنند ناله سر مى دهند، مى بينند لبهاى على خندان و شكفته است و از اين اتفاق اظهار رضايت مى كند، دقايق آخر عمر على (ع ) نزديك مى شود همه نزديكان دور بسترش جمع بودند زهر به بدن مباركش ‍ ديگر خيلى اثر كرده بود و لذا گاهى وجود مقدّسش از حال ميرفت و به حال اغماء در مى آمد و همين كه به حال مى آمد باز نصيحت مى كرد، موعظه مى كرد، آخرين موعظه على (ع ) همان موعظه بسيار پرجوش و حرارت است كه در بيست ماده بيان فرموده است .(65)
كه در آن اوّل حسن و حسين را مخاطب قرار داده است بعد همه فرزندانش ‍ را و پس از آن هم همه مردمى كه تا دامنه قيامت صدايش را مى شنوند. كلامش را مى خوانند.(66)


به نقل از وبسایت آوینی:

http://www.aviny.com/Library/Motahari/Asar/h_h_mot/hekaya03.aspx
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
خواهش می کنم شرایط آن زمان را با اکنون مقایسه نکنید. اگر الآ حضرت علی (ع) اینجا بود مطمئن باشید فتوای دیگری می داد.
هادی
|
Germany
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
بستگی به خیلی چیزها داره
اول خود قاتل:بستگی داره با چه انگیزه ای قتل رو انجام داده وچه شخصیتی داره
دوم مقتول:بستگی داره به چه علت کشته شده وایشون هم چه شخصیتی داشته
به نظر من کسی که تو موقعیت اینچنینی قرار نداره نمیتونه به درستی جواب بده
چون بعضی امور تو زندگی هست که تا تو موقعیتش قرار نگیری نمیتونی قضاوت کنی
ولی کسانی که از حق قصاص میگذرن مطمئن باشین قلب بزرگی دارن
گرمیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
بستگی به نوع قتل( سهوی و عمدی) و اینکه چه کسی خدای نکرده مقتول باشد
مسئولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
تو این مملکت اعدام اجرامیشه وضع جرم جرایم به این شکل است وای بحال زمانی که همه بخواهند از اجرای حکم گذشت کنند
نظرات بیشتر