واردات آزاد شود خودروسازان ماهم قطعات رابدون گمرک واردکنند اونوقت اگه توانستند رقابت کنند وگرنه یاجمع کنند یا خودشون واردکننده شوند وتولید نکنند.
حق مردم را ضایع نکنید.
اينقدر از صنايع خودروسازي داخلي حمايت شد
كه كيفيت ان را به جاي مقايسه با خودروهاي مدرن اروپايي بايد با خودرو هاي ارزان قيمت چيني بايد مقايسه كرد با اين روال پيش برود بايد تا چند سال ديگر شاهد واردات خودروهاي پيشرفته توليدي افغانستان و پاكستان باشيم
واردات با تعرفه پایین برای اقشار کم درآمد خوب است. دولت می تواند با شناسایی این اقشار و دریافت تعرفه پایین خدمتی به قشر آسیب پذیر و کم درآمد جامعه هم بکند.
سال ١٣٥٧ به ٦٠ هزار تومان ازالمان ماشين خريدم موقع تعويض پلاك ازمايش فني بعد ازچندين سال الايندگي زير يك بود سنسور داشت خودم اطلاع نداشتم قفل گاردان هم داردهنوز هم كه ٢١٠ هزار كيلومتر راه رفته موتور دست نخورده قضاوت با وجدان سازندگان خودرو ،،،؟ رفته بود ماشين نو بد كار ميكرده شمع كارخانه دو مارك متفاوت بوده به ١٠٠١ دليل با واردات ماشين موافق هستم
شما در خودروی ایارنی چی میبینید؟ مصرف کم؟امنیت خوب؟قیمت خوب؟ پس چرا تولید میشه؟ ضرر مالی و جانی که خودروی ایرانی میزنه خیلی زیادهخو خودروی خارجی رو فقط پولدارا سوار میشن. چرا تعرفه رو صفر نمیکنن که یک جوون بجای پراید 20 میلونی که هیچی نداره یه خودروی خوب خارجی باامنیت سوار بشه؟ مگه حق ما نیست ماشین خوب سوار بشیم؟ چه گناهی کردم که توی ایران بدنیا اومدیم؟
الان وقتی از تولید داخلی خودرو صحبت میشه انگار صفر تا صدش در داخل کشور تولید میشه . در صورتی که بخش زیادی از قطعات اصلی خودروها از خارج وارد میشه و اونهم با ارز مبادله ای. اگه اینطور نبود با حریم ها تولید از یک میلیون دویست هزار خودرو به به جهار صد هزار تا درسال نمیرسید. پس فرقش با واردات خودرو چیه .تازه کیفیت ومصرف سوخت و میزان الایندکی خودرو داخلی رو هم در نظر داشته باشید
تا وقتی که عوارض خودرو بالاست و دولت پشتیبان انهاست هیج کدام از خودرو سازان تکانی به خود نمیدهند که خود را به روز دنیا برسانند پس بیایید با ازاد سازی قیمتها و برداشتن عوارض بالا انها را وارد یک رقابت سالم کنیم باور کنید در شرایط سخت انها مجبور به پیشرفت هستند
حق مردم را ضایع نکنید.