با این همه بی نظمی سقوط هواپیما امری سهل است؛ وقتی مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور میگوید خلبان اوکراینی بوده اما به فاصله چند ساعت بعد معاون وزیر راه اعلام میکنه خلبان و همه خدمه ایرانی بودهاند تو خود از این مجمل حدیث مفصل بخوان...
به برادران و مسیولان تبریک گفته و خواهشمند است هر چه سریعتر موافقتنامه ایران وروسیه در خصوص نفت وکالا را به خصوص با هواپیماهای انتونف مبادله کنند تا مردم...
یه مدت آتش سوزی پژو 405 و پراید داشتیم الان هم ایران 140 ، این آمار را از ویکی پدیا برداشتم
۱. ۲۳ دسامبر ۲۰۰۲، سرنگونی هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ در نزدیکی اردستان باعث مرگ شماری از کارشناسان هوافضای اوکراینی و روسی که برای گشایش خط تولید نمونه مشابه به ایران میآمدند شد.
۲. ۲۴ دسامبر ۲۰۰۵، یک هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ خطوط هواپیمایی جمهوری آذربایجان با ۲۳ مسافر در سواحل دریای خزر سرنگون شد و تمامی مسافران آن کشته شدند.
۳. ۱۵ فوریه ۲۰۰۹، هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان سقوط کرد و تمامی پنج سرنشین هواپیما جان باختند. سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ هنگامی رخ داد که خلبانان یکی از شرکتهای هواپیمایی شامل یک استاد خلبان و ۴ خلبان در حال آموزش، در حال گذراندن آموزشهای تایپ (نوع) این هواپیمای دوموتوره جهت ورود به ناوگان این شرکت بودهاند.[۲]
۴. ۱۰ آگوست ۲۰۱۴، یک هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ که از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس در حال حرکت بود، در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و ۴۰ نفر از مسافران کشته شدند. هم چنین به چند نفر از کارکنان شیشه سازی و مردم منطقه آسیب جدی وارد شد. این هواپیما هنگام بلند شدن دچار سانحه شده و پس از اندکی پرواز، بال هواپیما در منطقه بلوار شیشه مینا(شهرک آزادی) از بدنه جدا شده و سقوط کرده است.
برای صبر بازماندگان و شادی روحشان صلواتی ختم بفرمایید