ای کاش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خودشون جای خلبان بودن ایشون حتما می تونستند هواپیما رو با یک موتور هم به سلامت به زمین فرود بیارند و دیگه مجبور نبودن دنبال دلایل دیگه برای سقوط هواپیما بگردن.
تاکنون هیچ مقام دولتی در ماجرای سقوط هواپیمای ایران 140 حتی عذرخواهی هم نکرده!
خوب اینجا ایرانه و جان ومال مردم که ارزشی نداره و برای چیز بی ارزش هم که عذرخواهی نمی کنن
به دلیل عدم رعایت حق تقدم،عدم توجه به جلو،سرعت غیر مجاز و عدم توانایی کنترل هواپیما مقصر اصلی حادثه خلبان می باشد!!!!اینم مثل قضیه اسکانیا میشه آخرشم گفتن مقصر راننده بوده!!!بد کلیشه ایی شده کارشناسی سوانحه
ببینید عزیزان نباید مغرضانه و بدون داشتن اطلاعات تخصصی نظر بدین که مقصر خلبان، هواپیما ، مسولین و ... بوده اند... نیرویی که هواپیما رو به سمت بالا می بره یا بالا نگهش می داره، نیروی لیفته.این نیرو برای یک ایرفویل (مثل بال هواپیما) با سرعت عملیاتی ارتباط مستقیم داره. یعنی هرچی سرعت بیشتر باشه به دلیل پدیده های سیالاتی نیروی لیفت که به سمت بالای ایرفویله بیشتر میشه. اما این رابطه خطی نیست و حد پایینی داره. یعنی چی؟! یعنی اینکه اگر سرعت ایرفویل از یک مقدار حدی (بحرانی) کمتر بشه، یک هو نیروی لیفت صفر می شه !!! حالا تو این مورد خاص چون هواپیما در حال تیک آف بوده و سرعت بالایی نداشته، بعد از fail شدن یک موتور، سرعت شروع به افت کردن می کنه و بعد از گذشتن از سرعت حد نیروی درگ صفر میشه و هواپیما در هر حالتی باشه به صورت کاملا عمودی به سمت زمین سقوط می کنه. البته قطعا قضیه خیلی پیچیده تر ازین حرفاست اما اینجا جای بیشتر باز کردن قضیه نیست.