به حضرت یعقوب از طرف فرزندان ظلم و جفا شد بنابراین یک نوع حق الناس بود و طبیعی است که باید از خود او طلب عفو و گذشت می کردند و حضرت یعقوب علیه السلام هم از تقصیر آنها گذشت و از درگاه خداوند متعال هم برای آنها طلب عفو و بخشش نمود
پاسخ ها
ناصر
||
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
احسنت.واینکه خداوند میفرماید شهید زنده است نه اینکه داره شما رو میبینه و حرفاتونو میشنوه .الان یکی تو جزایر خوش آب وهوای اقیانوس آرام زنده و خوشبخت و در تنعم زندگی میکنه یعنی حرفای ما و شما رو الان داره میشنوه؟دیدن زندگی ما برای شهدا ارزشی که نداره بماند باعث تکدر خاطر اونا میشه.میگن اگه پیامبر صدای ما رو نمیشنوه چرا به صیغه مخاطب بهشون سلام میدیم تو نماز؟ ظاهرا خود آقایون قبول ندارند که این نمازی که ما میخونیم همون نماز حضرت رسول است و گرنه میدونستند که چرا خود حضرت در نماز به خودشون برای
چی سلام میدادن.،!!
البته شفاعت طبق آیه الکرسی و ... وجود دارد و دارای شرایطی است ولی الزامی نیست.
بخشی از نامه امام علی به امام حسن (علیهما سلام)
وَ لَمْ يَجْعَلْ [بَيْنَهُ وَ بَيْنَكَ] بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ مَنْ يَحْجُبُكَ عَنْهُ، وَ لَمْ يُلْجِئْكَ إِلَى مَنْ يَشْفَعُ لَكَ إِلَيْهِ، وَ...
و ميان تو و خود، هيچكس را حجاب قرار نداده و تو را به كسى وانگذاشت كه در نزد او شفاعتت كند
هرچند تمام فرمایشات ایشان پاسخ دارند که برخی دوستان زحمت آنرا کشیدند، اما آیا در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه نوع توسل مشخص نشده؟ آیا در فرمایش علی ع به امام حسن نفرموده که خدا بین خودش و تو واسطه ای قرار نداده؟
از همه اینها گذشته چرا به چیزی که بین همه مسلمین مسترک است یعنی فقط از خدا خواستن اتکا نکنیم و به اصطلاح روزه شک دار نگیریم؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
خداوند حتی در لحظه ای که فرد واسط در حال واسطه گری و شفاعت است شاهد بر همه چیز از جمله فرد واسطه شونده میباشد در ضمن شاید مصداق سخن علی شخص فرزندش میباشد که نور وجودش را بلا واسطه از خضرت حق گرفته
سوره القصص ایه 88-معبود دیگری را با خدا مخوان که هیچ معبود ی جز او نیست همه چیز جز ذات (پاک)او فانی مبشود حاکمیت تنها از ان اوست و همه بسوی او باز گرداننده میشوند سوره الاحقاف ایه 5-چه کسی گمراهتر است از ان کس که معبودی غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن انها (کاملا )بی خبر است (و صدای انها را هیچ نمیشنود )اینها ایات خداوند هستن که صریح بیان میکند به کارشناستون بیشنهاد میکنم که قران بخواند که سندی ست بدون انکا ر
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
منظور خداوند. بت میباشد که از سنگ و چوب ساخته میشد و همچنین اجداد و پدران مشرکین که دلهای از سنگ داشتند ودر قرون پیش مرده بودند
حسین
||
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
استادی که فرمودید معنی آیه بت میباشد. معنی بت میدونی چیه؟ هرچیزوهرکس غیر خدارا عبادت کنی بت حساب میشه ضمنا آیه سوم سوره زمر و صدونودوچهار سوره اعراف خداوند با ضمیر شخص فرموده کسانی را که میخوانید
به نظر من توسل بالاترین درجه ضعف ایمان است و کسانی که به غیر خدا متوسل می شوند نه به خدا ایمان دارند و نه خدا را می شناسند.وقتی خود خدا ادعونی استجب لگم اگر سراغ خدا بری به این وعده خدا شک داری . مثل این که یک مدیر اداره به کارمندان خودش بگه دم دفتر من بازه و هر خواسته ای دارید من حتما پیکیری می کنم ولی باز کارمندان سراغ پارتی بازی و آشپا پیدا کردن میرن حال این که هر گز قول خدا را نمیشه با قول بشر مقایسه کرد پی کسی که خدا را شناخته و به خدا ایمان داره از هیچ کس غیر خدا کمک نمیگیره
دعا خواستن از فرد زنده جایز است اما دعا خواستن از مرده چه پیامبر باشد وچه امام وچه خلیفه ویا اولیای خدا صحیح نیست چون انها خودشان در دنیای برزخ هستند ودر اعمال خود گرفتارند و هیچ ارتباطی با دنیای زندگان ندارند وفقط خداوند شنونده وعالم الغیب است سنیان به توحید اعتقاد دارند ایاک نعبدو وایاک نستعین
أَلَآ إِنَّ لِلَّهِ مَن فِى ٱلسَّمَـٰوَٰتِ وَمَن فِى ٱلْأَرْضِ ۗ وَمَا يَتَّبِعُ ٱلَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ شُرَكَآءَ ۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا ٱلظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ
آگاه باش، كه هر كه [و هر چه] در آسمانها، و هر كه [و هر چه] در زمين است از آنِ خداست. و كسانى كه غير از خدا شريكانى را مىخوانند، [از آنها] پيروى نمىكنند. اينان جز از گمان پيروى نمىكنند و جز گمان نمىبرند.
توضیح: همه چیز خداست و برای خداست پس چیزی غیر از خدا را نخوانید.
چی سلام میدادن.،!!