از قديم گفتند خلايق هر چه لايق!!! وقتي ملت ما با ورود اتومبيلهاي دسته دوم باز هم به صف شوند و از شش ماه قبل تو براي پيش خريد اقدام كنند، همين آش است و همين كاسه!!!
برای انجام کار اداری به یکی از بنگاهای صنعتی اطراف تهران رفتم منتظر یک کامیون خاور بودم نگاهی به ماشین خاور (بنز608 )انداختم از راننده مدل ماشینش را پرسیدم گفت این ماشین تولید سال58 است نزدیک به 40 سال از عمر ماشین میگذشت اما زیر ماشین هیچ لکه روغنی نبود و ماشین کاملا سالم بود بی خود شرکت دایملر در دنیا محبوب نشده چرا با بنز وارد معامله نمیشوند بجای پژو بنز محبوب تمام دنیاست و برعکس ضرب المثلی در باره پژوهست که میگویند خود فرانسوی ها پژو سوار نمی شوند
پاسخ ها
رضا
||
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
دوست عزیز اینجا ایران است یک کشور جهان سوم با درآمد سرانه 5000 دلار در سال.ظاهرا اینجا را با نروژ و سوئد اشتباه گرفته ای
اقا قطعه سازهای ما احتمالا همون 307 رو هم نمیتونن کامل تهیه کنن .
ما خودروی زیر 40 ملیون میخوایم که درصد بالایی از قطعه هاش رو بشه با دستگاههای قدیمی توی ایران تولید کرد .
اگه این مدل خودرو های روز را بیارند خودرو سازان از کجا بتوانند هزینه های زندگیشان را تامین کنند؟!
خودرو قدیمی سود زیادی برای خوردوس از دارد و پول بیشتری به جیب آن ها روانه خواهد کرد
به علت انجصاری بودن هم که رقیبی نیست پس مشکلی نیست. مسلما خودرو از 206 هم جدیدتر است پس فروش هم خواهد رفت
جواب خیلی ساده است :
بعلت آنکه مدیران دولتی و شرکتی حاکم در این خودرو سازی ها میخواهند در اندک زمان تصدی بر پست خود بشترین استفاده را از شرایط موجود ببرند .پس باید با کمترین چالش سریعترین راه را طی کرد . نتیجه وضعیت کنونی و اینده خودرو میشود.
قیمت پژو 508 33500 یورو که با ورودش به بازار ایران و با توجه به تعرفه 40 تا 55 درصدی و هزینه های پلاک گذاری قیمتش می شه 180 میلیون. آیا من که یک کارمند هستم می تونم سوارش بشم؟