کسی که حریف این خودرو سازها نیست که..ماشین بی کیفیت رو ریختن تو بازار دارن میفروشن با 3 برابر سود!!هیشکی هم جلوشون نمیتونه واسه ..بله اگه مردم متحد بشن نخرن ماشین داخلی رو شرکت ها مجبور میشن حرف مردم رو گوش بدن..
آخه چرا باید پرایدی که 10 میلیونم خرج ساختش نمیشه بفروشن 21 میلیون! فقط مردم بایدجلو اینا وایسن وگر نه دولت هیچ کاری نمیکنه !!
من فکر میکنم زیاد فرقی نمیکنه.چون قیمت خودرو طی چند سال به شدت بالا رفته و قرار نیست با این کار به قیمت واقعی خودش برگرده.البته منکر کاهش نیستم.منظورم اینه سیستم لج و لج بازی مشکلی رو حل نمیکنه
متاسفانه خودروسازان در شرایط تحریم به جای اینکه مرهمی بر درد مردم و متقاضیان خودرو باشند، صرفا به فکر منافع خود بودند و از شرایطی که تحریم در کشور ایجاد کرد به نفع خودشان بهره بردند. به عنوان فردی که به دلیل نویسندگی پیگیر اظهارات مدیران دو شرکت خودروساز درباره تاثیر تحریم ها بر قیمت خودروها در سالهای گذشته بودم برایم عجیب است که رد شرایط فعلی مدیران خودروساز با چه رویی از بی تاثیر بودن تحریم ها بر قیمت خودرو سخن می گویند؟ به نظر بنده تحمل شرایط اسفناک خودروسازهای ایرانی به بهانه حمایت از تولید داخلی و موضوع اشتغال چندین هزار نفر در صنعت خودروسازی کشور صرفا توجیه و ماست مالی کردن اشتباهات و خطاهای خودروسازان یارانی است. خودروسازان ما علاوه بر اینکه قیمت ها را به صورت گزافی بالا برده اند، کیفیت خودروها را به شدت کاهش داده اند و به دلیل بازار انحصاری و عدم رقابت ازاد خودروهای خارجی هیچ ابایی از تحمیل شرایط خود بر مردم ندارند، در حالی که حداقل دولت باید یک فرجه ده ساله به آنها می داد تا استاندارد مطمئنی را در کیفیت کسب کنند و با قیمت مناسب به مردم ارایه کنند. بنده به عنوان یک یارانی شاید ده سال پیش راضی بودم با قدری تحمل شرایط و خویشتنداری سوار ماشین ایرانی شوم تا صنعت خودروسازی در ایران رشد کند اما متاسفانه عملکرد غیرقابل قبول این دو شکرت و بویژه عملکرد ناامیدکننده آنها در شرایط تحریم هیچ دلیلی برای بنده باقی نگذاشته که بخواهم به حمایت زا تولید ایرانی لااقل در بخش خودرو رضایت دهم.در صورت حتی ورشکستگی صنعت خودروسازی نهایتا صدهزار نفر از کار بیکار می شوند به جای آن اولا برخی مشاغل جدید در نمایندگی خودروهای داخلی ایجاد می شود و از سویی سالانه شاهد مرگ و میر هزاران انسان به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی نخواهیم بود. ضمنا افزوده شده صدهزار بیکار به جامعه ای که سه میلیون بیکار تحصیلکرده دارد بحران عظیمی در جامعه ایجاد نمی کند، به جای آن رضایت 70 میلیون ایرانی کسب می شود.
با این بهونه که اگر دست به ساختار ایران خودرو و سایپا بزنیم با خیلی مشکلات روبرو می شیم، این دو غول ضحاک هیچ وقت ریشه کن نمیشن. خب بالاخره هر اصلاحاتی یه سری هزینه داره. باید این رو بپذیریم و درستش کنیم
بله امیدوارم.قطعا شرکت می کنم و همه را تشویق به شرکت می کنم. اگر مردم واقعا همت کنند و خودرو صفر نخرند (کارکرده بخرند)، فکر کنم خودرو سازان پر رو تر از این حرفها هستند که قیمت را پایین بیاورند ولی امیدوارم به خشم مردم پی ببرند ولا اقل دولت هم تعرفه خودروهای خارجی را کم کند تا خودروسازان اینقدر جولان ندهند