تنها علت آلودگی هوا،این بنزین های کثیف و آلوده هستش.چطور تو اون چند مدت کوتاهی که بنزین یورو4 به خورد ماشینا دادن هوا پاک شده بود.کارخانه ها و ماشینهای فرسوده بخش بسیار کوچکی از آلودگی رو تشکیل میدن.پس نتیجه میگیریم این دولت باید به فکر سلامتی مردم باشه و بنزین پاک ارائه بده.و اینقدر بخاطر فروش بنزینای کثیفشون جان مردم و کودکان رو نگیره.خدا ازشون نگذره
در یک طرح ضربتی 10 ساله و با کمک منابع ارزان خارجی ، در زیر تمام اتوبانهای تهران خطوط رفت و برگشت مترو ایجاد و ساخته شود .
مثلا :
1- از زیر اتوبان همت از سمت کرج تا شرق تهران
2- از زیر اتوبان نیایش تا صدر .
3- از زیر اتوبان حکیم تا پایان رسالت .
4- شمال به جنوب چمران تا نواب ....
5 - سایر اتوبانهای پر تردد ،
، با ایستگاه های مشخص در طول تمام مسیرها .
بعد از طی مراحل فوق ، تبلیغ فراوان و مستمر برای فرهنگ سازی جهت استفاده از این وسایل
پاسخ ها
نیلوفر
||
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
وقتی قیمت بلیط و کارت مترو و وسایل نقلیه عمومی بالاتر از قیمت بنزین وسایل شخصی باشه باز مردم ترجیح میدن با ماشین شخصی خودشون تردد کنند
1- افزايش كيفيت و كميت وسايل حمل و نقل عمومي
2- بهتر شدن وضعيت توليد خودرو هاي داخلي و نيز سوخت مصرفي آنها
3- فرهنگ سازي براي استفاده از وسايل نقليه عمومي
اول باید مسئولین همت کنند و شرایط کار رو در شهرستانها مهیا تا این همه رفت و آمد از هشتگرد و کرج و دیگر استانها به پایتخت نداشته باشیم.
دوم اینکه چندین ساله ترافیک پر حجم و طویل اتوبان تهران کرج داره به همه چیز آسیب میرسونه دریغ از اینکه مسئولین فکری به حال جاده و اتوبانهایی مثل همت بکنن.
مهمتر از همه چیز سیاست های حکومتی هست که دوست داره خیلی از اداره جات و کارخونه ها همین حوالی باشن تا کنترل رو خیلی چیزها واسشون راحت تر باشه.
عامل اصلی آلودگی هوای تهران همین بی کاری و عدم وجود ثبت شرکت ها در استانهای دیگه بخاطر زیرساخت های نامناسبه که با ثبتشون تو تهران وشروع به کارشون حجم زیادی نیروی کار رو راهی تهران میکنه و با زیز ساخت ضعیف حمل و نقلی پایتخت واسه این همه نیروی کار و استفاده از وسایل شخصی نتیجه ش میشه این آلودگی
البته مسولین ما اینقدر بیخیال هستن که میشه خیلی راحت عوامل دیگه ای رو هم مثال زد.
مثل همین اتوبوس های بنز قدیمی که با سرعت لاکپشتی اندازه یه نفتکش دود میدن بیرون یا همین مراکز معاینه فنی که همچین ماشین هایی رو برگه معاینه فنی میده و راهی خیابون میکنه
با سلام
الف. بسیاری از مردم در تهران به 3 دلیل خودروی شخصی استفاده می کنند:
1- ارزان بودن هزینه خودوری شخصی با توجه به مصرف بنزین. ضمن اینکه با خودروی شخصی راحت تر هم هستید و صف تاکسی و فشار قبر مترو و اتوبوس هم تحمل نمیکینید.
2- بی کیفیت بودن و غیر قابل برنامه ریزی بودن بی ار تی و تاکسی( مترو شاید سروقت باشد ولی تاکسی و بی آر تی خیر)
3- نبودن سیستم حمل و نقل عمومی(مثلا اوتوبان همت،نیایش و حکیم مسیر هیچ اتوبوسی نیست)
پیشنهاد خاص من :
بنزین در کلان شهرها 1300تومان برای خودروهای شخصی محاسبه شود(بر اساس کارت سوخت ولی تاکسی همان نرخ قبلی) در عوض مابه التفاوت آن تا1000 تومن فقط و فقط خرج توسعه حمل و نقل عمومی شود. فقط به این فکر کنید که روزانه حدود 8 میلیون لیتر بنزین در تهران فقط مصرف می شود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
موافقم.حرف حق تلخه.به خاطر همین منفی بهت دادن دوست عزیز
طرح انتقال پايتخت به علت هزينه يكصد ميليارد دلاري آن كنار گذاشته شد.آيا تمركز زدايي از تهران نيز بهمين اندازه هزينه دارد؟
اينجانب متولد تهرانم در يك شركت صنعتي بزرگ شاغل هستم.به جرات ميتوان بگويم كه بيش از 90% همكارانم شهرستاني هستند.
چرا شهرستانيها در اولين فرصت به تهران مهاجرت ميكنند؟
1-اشتغال
2-امكانات(پزشكي-تفريحي و ...)
3-...
بهمين دلايل تهران به مرزانفجارسيده است.وازدياد جمعيت نيز يكي از دلايل بروز ترافيك و متعاقب آن آلودگي هوا ميباشد.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
یک کلمه که استفاده می کنی اول ببین معنیش چیه بعد استفاده کن. شهر تهران خودش بخشی از یک شهرستانه
در جلسه مورخه 94/10/5 توسط نماينده آموزش و پرورش آقاي سقفي اعلام شد : كه مدارس به خاطر فصل امتحانات دانش آموزان تعطيل نمي باشد . در حالي كه وقتي اين مقام مسئول نمي داند كه كودكان در مهد كودك ها و پيش دبستاني ها و دبستاني ها داراي نظام توصيفي مي باشند نه امتحانات پايان فصل ، چه انتظاري از ساير مسئولين امر داريد . حداقل خواهش ميكنيم با شعور مردم بازي نفرمائيد .