با سلام
در کشورهای دیگر برای جلوگیری از خودکشی در مترو راهی اندیشیده شده تا از ایجاد و تحمیل لطمات جانی و مالی و البته روحی به جامعه جلوگیری شود به عنوان مثال در کشور چین و در شهر پکن که از همین واگن های استفاده میشور، بین محل ایستادن قطار و محل انتظار مسافران با مانعی از جنس شیشه سکوریت فاصله ایجاد شده و تا قبل از استادن کامل قطار دربهای آن باز نمیشود، هزینه این کار از هزینه های خودکشی خیلی پایین تر و کار مفید و تجربه شده ای می باشد
در ایستگاههای مترو برخی کشورها یک درب شیشه ای (مانند درب کشویی دوم آسانسور)وجود دارد که فقط زمان توقف و باز شدن درب واگنها باز میشود. بد نیست تا مسئولین نیز با الگو برداری و اجرای آن مانع از رخداد اتفاقات عمدی و سهوی و احیانا مشکلات امنیتی در متروها شوند.
با درود
سوائ اینکه علل خودکشی باید بررسی شود ولی با کمترین هزینه می توان ایستگاه مترو را از این مشکل اجنمایی رها کرد.اقایان که تفریح شان دوبی هست یک کمی چشمایشان را به متروی شهر دوبی دقیق کنند می توانند ایستگاه های شهر تهران را ایمن نمایند.
با سلام
میتوان با تعبیه دیوارهای شیشه ای و بسیار مقاوم در حدفاصل سکو تا قطار و نصب درهایی با مکانیزم مشابه درهای قطار که با هم بازو بسته شوند این معضل را برای همیشه ریشه کن نمود.واقعا برای راهبر قطار و هم برای سایر مردمانی که این قبیل صحنه ها را میبینند دارای تاثیرات نا بهنجار روانی میباشد و علاوه بر اختلالات روانشناختی و وجود فوبیا و ترسهای روانشناسی نمیتوان نسبت به اثرات جسمانی و اجتماعی آن نیز بی اعتنا بود.
همه میدانیم علت اصلی خودکشی وضع اقتصادی بسیار نامطلوب ..بیکاری ..عدم برنامه ریزی اصولی برای قشر جوان و کارآمدوهمه دلایلی که یک زندگی اجتماعی سالم را برای مردم این سرزمین محدود وفشاررا تنگ تر میکند ..شاید شما کمتر ببینید یا بیشتر از ما ولی تنها چیزی که در این مقوله اهمیت دارد شعار است وما غیر از شعاردادن ومحکوم کردن خود ودنیا کاری دیگر نداریم ..چه کسی می اندیشد که سربه بالین گذاشتن هر فردی که این مصایب را تجربه می کند چقدر دردناک است که درمقابلش مرگ دردناک ترجیح داده می شود .
خیلی از ایرانی ها و مسیولین به امارات و دبی سفر کرده اند در انجا درب ورود به قطار به شکلی طراحی شده است که خود کشی یا پریدن غیر ممکن هست. کمی هزینه دارد.درب سالن و قطار با هم و هم زمان باز میشود.
براي جلوگيريا ز خودكوشي در متروي بسياري از كشورها . يك ديوار حايل شيشه اي بين سكو و محل حركت قطار قرار مي دهند كه فقط زماني كه قطار كاملا توقف كرده باشد درهاي ديوار حايل شيشه اي هماهنگ با درهاي قطار باز و بسته مي شود. به اين ترتيب كسي نمي تواند خودرا جلوي قطار بياندازد. خوب چرا در تهران اجرا نمي كنند؟
در کشورهای دیگر برای جلوگیری از خودکشی در مترو راهی اندیشیده شده تا از ایجاد و تحمیل لطمات جانی و مالی و البته روحی به جامعه جلوگیری شود به عنوان مثال در کشور چین و در شهر پکن که از همین واگن های استفاده میشور، بین محل ایستادن قطار و محل انتظار مسافران با مانعی از جنس شیشه سکوریت فاصله ایجاد شده و تا قبل از استادن کامل قطار دربهای آن باز نمیشود، هزینه این کار از هزینه های خودکشی خیلی پایین تر و کار مفید و تجربه شده ای می باشد