مثل بیشتر کشورهای دنیا با نسب یک دیوار شیشه ایی و تعدای درب در جلوی ورودی کوپه های میشه از این حوادث تلخ جلو گیری کرد . هزینه این کار برای 97 ایستگاه متروی چیزی نمیشه و تکنولوژی پیچیده ای نداره به راحتی توسط شرکتها ایرانی قابل اجرا هست
در مترو چین دیدم کل طول محوطه مشرف به ریل ها توسط شیشه های نشکن و ضخیم حصار کشی شده بود و فقط و دقیقا روبروی در های قطار در فواصل حساب شده درهای برقی نصب شده بود
وقتی قطار توقف میکرد دقیقا در قطار روبروی این درها قرار گرفته و باز میشد.
پس از بسته شدن در قطار این درها هم بسته میشد.
راه حل چندان سخت نیست. ایرانیان زیادی به سنگاپور می روند. امیدوارم حداقل این یکی را دیده باشند که مسافران فقط درها را می بینند نه ریل و چاله و غیره. دیواری در هر ایستگاه کشیده شده که هنگام باز شدن درهای قطار، درهای این دیوار هم باز می شود. آنهم فقط در حد درهای قطار نه بیشتر و نه کمتر.