فرزام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
اگر این شرکتها دولتی نیستند و غیر انحصاری است چرا وزیر اینقدر از اینها حمایت میکند ؟ چرا دولت وام میدهد که انبارهای انها خالی شود؟ اگر نظر مردم مهم است اول تعرفه واردات را صفر کنید بعد شورای رقابت را حذف کنید تا رقابت واقعی باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
زمانی در بازار انحصار نیست که:
1- تعرفه واردات کمتر از 10% باشد!
2- عدم حمایت دولت
3- سهولت در سرمایه گذاری خارجی برای ایجاد شرکت های جدید
4- عدم مالکیت دولت بر بخش یا اکثریت سهام شرکت های خودروساز
5- اعمال قانون دولت بر کیفیت و امنیت خودروی تولیدی بر اساس استانداردهای روز دنیا
و ...
اما اکنون صنایع خودرو ساز دولتی یا شبه دولتی هستند و با حمایت شدید دولت از آنها سالانه شاهد هزینه های بسیار بالای جانی و مالی برابر با کل اتحادیه اروپاه است و کیفیت آن صفر و ...
(حتی داعش در عراق و سوریه حاضر نیست از این ارابه های مرگ ایرانی برای عملیات های تروریستی خودش استفاده کنه چه برسد به ...)
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
اقای رشتی همین که تعرفه ها را بصورت غیر واقعی در راستای منافع دولت وخودرو سازهای داخلی تنظیم میشود ومنافع مصرف کننده در انتخاب ازاد خودرو دیده نمشود یعنی انحصار وبس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
به شرطی که دولت خودش رو قاطی ماجرا نکنه خوبه.
اوناقیمت رو میبرن بالا مردم نمیخرن بعد یه مدت قیمت میاد پایین.
ولی تجربه نشون میده که در نهایت دولت دخالت میکنه در سیستم عرضه و تقاضا.
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
ازاد سازی قیمت خودرو زمانی معنی پیدا میکند که عرضه خودرو در کشور ازاد شود ومردم حق انتخاب داشته باشند در غیر اینصورت بقیه بحث ها یک کلاه برداری شرعی میباشد در حال حاضر مردم حق انتخاب ندارند
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
یعنی الان تعرفه واردات 40 درصد؟؟؟
پس قیمت خودروهای وارداتی باید خیلی ارزون بشه؟؟؟