ارزشیابی توصیفی در ابتدایی حیطه گسترده ای دارد و آزمون مدادی- کاغذی جزیی از این ارزشیابی است.توانایی فراگیردر این نوع ارزیابی از ابعاد مختلف توسط معلم مورد بررسی قرار می گیرد به طوری که همه ی فراگیران در کلاس درس با توجه به مهارتها و توانایی هاشان و با توجه به تفاوتهای فردی و ... میتوانند امتیاز لازم جهت ورود به پایه ی بالاتر را داشته باشند اگر اهداف این نوع ارزشیابی را در نظر داشته باشیم فراگیر محور است ......آموزگار پایه ششم
باسلام
به نظر من، با نمره نمیتوان تمامی ویژگیهای دانش آموزان را (از قبیل خلاقیت،انرژی،اعتماد به نفس، شجاعت و غیره) در یک درس توصیف کرد و روش فعلی برای تربیت و آموزش فرزندان و همچنین تربیت نسل شجاع، باهوش و پرانرژی موثرتر خواهد بود. متاسفانه در زمان ما (متولد 57)ملاک اصلی نمره بود و همین موضوع اثرات بدی در نسل دوره ما بجا گذاشته.
باتشکر