سلام
راستش من خودم از مخابرات و خدماتش چندان دل خوشي ندارم. مثلا همين خط خونه ام حدودا ٦ ساله نؤيد داره و اينترنتم هميشه ضعيفه. چندين بار هم پيگري كرده ام واي به جايي نرسيد. اما در مورد كف مكالمه ، بايد در باب أنصاف كمي هم حق به مخابرات داد. واقعيت اينه كه الان اكثر ارطباطات مردم يا با موبايله و يا بيشتر تلگرامي و ساير شبكه ها و مردم كمتر با تلفن خطي با هم ارطباط دارند. اما نگهداري شبكه اي به اين حجم انصافاً هزينه سنگيني دارد. و اين مبلغ ١٣٥٠ تومني كه ماهيانه بابت كف مكالمه ميخوان بگيرند غير منصفانه نيست. به هر حال مخابرات بابت هر خط تلفن هزينه هايي دارد ، چه مشترك استفاده بكند چه نكند. و اين مبلغ هم آنچنان سنگين نيست در مقايسه با ساير هزينه هاي خانه يا اماكن ديگه.
پاسخ ها
سیدعلی
||
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
یعقوب جان آبونمان رو برای همین می گیرن دیگه. اگه قراره با کف مکالمه هزینه های نگهداری تأمین بشه پس شما بفرما آبونمان برا چیه؟
ناشناس
||
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
سلام، آقای محترم بله این هزینه سنگین نیست بپردازیم اون هزینه سنگین نیست بپردازیم وقتی همه اینارو با هم جمع بزنی زیاد میشه.
ناشناس
||
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
عزیز من همان موبایل و سایر شبکه ها نیز توسط همین مخابرات تاسیس شده.ولی اقایان هول پول پارو کردن ورشون داشته با شرکتهای تاسیس شده بچه هاشون درگیر هستن سر پول ریختن بهم.
علي
||
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
اين 1350 تومنو از كجا آوردي؟!!! مبلغ 300 دقيقه كف مكالمه بيش از 10 هزار تومن ميشه
رضا
||
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
ببخشید..هزینه راه اندازی و امتیاز خط را بدهیم...هزینه نگهداری ماهیانه خط رو هم بدیم... بعد این وسط مخابرات دقیقا چه آورده ای در این معامله ارایه خدمات به ما دارد!!؟؟
به نظر شما عملیات راه اندازی یک خط تلفن ثابت از ایجاد تا نصب و راه اندازی و نگهداری تا زمانیکه تلفن وجود داره به قیمت 50هزارتومان که طی ده سال هزینه آن زیاد نشده قابل توجیه برای ادامه خدمت شرکت مخابرات هست ؟ طبق برسی های کارشناسی ایجاد یک خط تلفن ثابت در ایران با توجه به این مطلب که زیرساخت و تجهیزات ما همه خارجی میباشند حداقل 500هزارتومان میباشد . طی 8سال گذشته مخابرات استان بیشترین ضرر را به خاطر عدم افزایش تعرفه ها خورده در حالیکه این شرکت باید پاسخگوی دهها هزار کارمند خود و هزاران نفر صاحبان سهام باشد . آیا طی 10سال گذشته نرخ همه چیز ثابت مانده است ؟ دوستان تابناکی پاسخ بدهند راه حل چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
احتمالا شما جيره خور مخابرات تشريف داريد
ناشناس
||
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
این حرف ها صورت مسعله را پاک نمیکند.کجای دنیا مردم خط تلفن خود را میخرند که در ایران این کار را میکنند.شرکت ها خدماتشان را عرضه میکنند و مردم ان خدمات را میخرند.دیگر انکه اگر بنگاهی دخل و خرج نکند میگردند دنبال عوامل ان نه اینکه فشار را به مردم وارد کنند.چرا سازمان یا اداره ای که میتواند مثلا با 3 هزار نفر کار کند،با 15 هزار نفر اداره میشود؟تاوان فقر مدیریتی را مردم باید بدهند؟
ناشناس
||
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
هزینه زیر ساخت که در ابتدا از بیت المال شده چه ارتباطی به الان دارد
خودش
||
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
دوستان عزیز تنهاشرکتی که درعرض 10سال هیچگونه افزایش تعرفه ونرخ نداشته مخابراته
باسلام واحترام مگر بدون پول می توان کیفیت را افزایش داد ودوم اینکه در عرض این چند سال که تعرفه مخابرات ثابت مانده تعرفه کدام سازمان حداقل 10برابرنشده است زمانیکه هزینه ثبت نام تلفن ثابت 100هزار تومان بود هزینه اشتراک آب وبرق وگاز چقدر بود والان چقدر است .آیا می دانید که با هزینه 500دقیقه مکالمه استانی به زور می توان یک عدد چیپس خرید لطفا تامل وانصاف!
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
آقای متامل!
چیپس 1000 تومن هست، یعنی هر دقیقه مکالمه استانی 2 تومن میشه؟!
اول خودت کمی تامل کن بعد به دیگران درس بده!
علی
||
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
مادامی که افرادی چون شما در جاکعه هستند این مملکت درست بشو نیست معلومه صدات از جای گرم بلند میشه بخاطر همین خدمات و گرانیها و ... است که رتبه اعتباری پاسپورت ایران از آخر سوم هست
واقعا شرم اوره خجالت بکش مخابرات .،الان قرن 21هست تمام دنیا خدماتشان را افزایش دادن وقیمتهاشون را کم کردن آنوقت شما براساس چه خدماتی این تصمیم را گرفتید؟از سرعت وکیفیت اینترنتتون یا جیبتان گشادترشده چی ؟
بیاید خط من را جمع کنید
تصمیم بسیار بجا و منطقی است. عموم مشترکین موظف به پرداخت هزینه های گزاف نگهداری و آپدیت دستگاه های مخابرات می باشند. سیستم های تلفن در طول این سالها تغییرات بسیاری داشته و از جمله می توان به جایگزینی سیستم تن به جای پالس (شماره گیری بدون خطا)، امان رویت شماره مخاطب (Caller ID)، صفر شدن احتمال اشغال بودن شماره در صورت وجود ترافیک در خط سوئیچ (در سیستم های پالسی بسیار اتفاق می افتاد) و سایر خدمات ویژه اشاره نمود.
پاسخ ها
محسن
||
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
خطي كه نشه براش اينترنت گرفت بدرد لاي جرز ديوار ميخوره ، آقا خطوطي كه پي سي ام هستن مفت نمي ارزن اوناروهم 200 ميدن؟
ناشناس
||
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
این ها که گفتین رو پولش رو دارن با اسم های مختلفی مثل ابونمان و عوارض و غیره میگیرن .
نویینده درست توصیف کرده. وقتی کفایت و عرضه ای برای گرداندن بهینه امور نباشد ناچارا هیات مدیره باید از جیب مشترکین هزینه های سوء مدیریت خودش را جبران کند. به همین سادگی.! اما هیات وزیران هم که اساس انتخابشان از طرف نمایندگان مردم سوار شدن است نه سواری دادن.