زماني كه ميخواستند تونل رسالت افتتاح كنند شعار داده شد كه ديگر هيچ راهي بسته نيست چه شد . با انبوه توليدات كارخانجات سايپاو ايران خودرو ظرف مدت زمان كوتاه از ترافيك انباشته شد
بزرگراه هاي يادگار امام - نيايش - مدرس - همت - صدر - حكيم و... همه اينها فاقد سيستم حمل ونقل عمومي از جمله بي آر تي هستند و بايد در زير مسير آنها مترو و بر روي آنها سيستم بي آرتي احداث شوند و سيستم مترو ما بسيار ناكافي و از نظر طراحي داراي ايرادات اساسي است همه آنها بشكل S اس لاتين طراحي و اجرا شده اند كه مردم را سرگردان كرده اند درصورتي كه متروهاي بسياري از كشورها بصورت شطرنجي است يا مسيرهاي مستقيم شرقي غربي يا شمالي جنوبي هستند
در ساعت5 بعد از ظهر به بعد كه ترافيك گره خورده است در مسيرهاي شمال شهر علاوه بر اينكه سرويس عمومي حمل نقل مانند مترو و بي آر تي وجود ندارد نه تاكسي پيدا ميشه نه مسافر كش نه آژانسي . آنها هم حق دارند چون در يك مسافت كوتاه ساعتها بايد متوقف باشند و دستمزدي كمي در مقابل ساعتها اتلاف وقت دريافت كنند
شهرداري در خدمت كارخانجات ماشين سازي سايپا و ايران خودرو ميباشد بهتر است بخش از هزينه هاي توسعه شبكه معابر از كارخانجات دريافت شود نه از محل جيب مردم و تراكم فروشي
بعضي از مشكلات ترافيكي تهران نرم افزاري يا فرهنگي است كه الاح آن زمانبر است و بخش عمده اي هم سخت افزاري است مانند نبودن سرويس حمل و نقل عمومي سريع السير مانند مترو و مسيرهاي اتوبوس بي ار تي باندازه كافي .درحال حاظر با توجه به نبودن كافي وسايل مذكور مردم تشويق به خريد اتومبيل و استفاده از وسيله نقليه شخصي ميشوند
با این همه تراکمی که آقایان شهردار و مسئول شهری و کشوری برای درآمد بیشتر فروختن. معلوم هست ترافیک همین میشه و مطمئن باش بدتر هم میشه. مثال ساده، کوچه ما قبلن از سی تا خونه موجود سه تا خونه سه طبقه بودن بقیه همه دو طبقه یا یک طبقه بودن اما اللان هر سی تا خونه چهار طبقه هستن و همه هم ماشین دارند. فروش تراکم فروش تراکم
تصمیمات غیر کارشناسی در حوزه ترافیک مثلا در خیابان نظام آباد با برعکس کردن جهت خیابان وحیدیه بار ترافیکی عجیبی به این خیابان وارد کرده اند و مسلما در بقیه نقاط شهر نیز همچین مثالها و تصمیمات خلق الساعه فراوان یافت می شود... صبح ها ساعت 7 تا 9 و عصرها از 5 تا 8 شب سری به ایستگاههای بی ار تی خط 1 بزنید ببینید صف های طولانی و بی نظمی اتوبوس ها را که ناگهان 5 اتوبوس قطاروار می آید و بعدش 20 دقیقه معطلی، یعنی واقعا توان مدیریت یک خط اتوبوس هم نیست؟؟؟؟؟؟ با این شرایط چرا نباید ماشین شخصی استفاده شود؟؟؟؟
فقط یکروزبرای تست پلیس رو از چهار راه ها بردارید و چراغ هارو چشمک زن کنید ببینید همه چیز عادی میشه. خیابان ولیعصر چراغ قرمز فاطمی هر بار چشمک زن میشه ترافیک روان رو شاهد هستیم ولی هربار پلیس حضور داره و یا چراغ قرمز وجود داره ترافیک اونقدر سنگین میشه که به خیابان زرتشت کشیده میشه. نمیدونم چرا اینجوری میشه ولی فکر کنم به خاطر عدم آموزش صحیح در برخورد با ترافیک به نیروی راهنمایی و رانندگی باشه
پاسخ ها
صمد
||
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
با چشمك زن شدن چراغها بشدت مخالفم زيرا ببخشيد بسياري از مردم فرهنگ لازم را ندارند و تصادفات تقاطع ها زيادتر ميشود و براي مثال در موارديكه كه چراغها خراب ميشود يا چشمك زن فقط عده اي كه فرهنگ ندارند سو استفاده كرده و با رانندگي لائي رفتن خودشان از ترافيك نجات ميدهند اما ترافيك گره ميخورد ووضع بدتر ميشود