اگر شعارهای نژاد پرستانه داده نشود طرف مقابل هم جواب نمی دهد. هر روز در کوچه و بازار ،مدسه ، دانشگاه ، محیط کار ، تلویزیون، سینما و فضای مجازی شاهد توهین و نژادپرستی هستیم ولی همیشه رسانه هایی مثل شما سکوت می کنند ، پس مقصر خودتان هستید. قومیت گرایی دهه هاست که در ایران وجود داشته ولی چون یکطرفه بود موجب ناراحتی مرکزنشینان نبود که هیچ ، از سوی آنان تقویت هم می شد و همچنین هم می شود ولی ظرفیت شنیدن حرف طرف مقابل را ندارند.
تفرقه را کسانی بوجود آوردند که باعث شدند هزاران روستایی از همه ایران به دلیل فقر امکانات اولیه زندگی ، آواره
تهران و شهرهای بزرگ دیگر شده و به علت نداشتن سواد و تخصص و سرمایه مکفی ، همه اندوخته خود از دست داده و به اعتیاد به مواد مخدر و جرم و جنایت روی آورند
فعلا نماینده مجلس های أذری که در صدد تاسیس فراکسیون تورک ها بودند، سریعا بیان و معذرت خواهی کنند و از این خیانت کاران اعلام برائت کنند، تا بریم سر بخت بقیه شون!!!!!
برای یک جک توقع عذرخواهی دارند از همه مردم ایران، حالا بفرمایند که برای این خیانت بزرگ حاضرند عذرخواهی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
برای یک جوک؟؟؟ دهها ساله که به اسم جوک زشتترین توهینها رو به ترکها کرده اید .حالا طلبکار هم شدین ظاهرا
ناشناس
||
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
حاجی، یه جک نیست و نزدیک یک قرن جک هست.
ناشناس
||
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
افرین و احسنت به شرفت.واقعا باید بیاییند و عذر خواهی کنن بخاطر این ننگ بزرگ و گندی که بار اوردند
وقتي كه تاريخ اين مملكت تحريف ميشودو فرزندان مان را از هويت ملي مان دور مي كنيم و آموزش نمي دهيم ؛ خوب معلوم است چه ميشود. وقتي حتي يك فيلم و يا سريال از قهرماني هاي مردم آذربايجان و حكومتهاي ايراني(صفويه -افشاريه) كه در برابر دولت عثماني مي ايستادند و از شرف ؛ خاك و عزت ايراني دفاع مي كردند توليد نمي شود و از تاريخ اين مملكت فقط دوران خواري آن (قاجار) را نمايش مي دهيم چه انتظار داريم. كدام يك از فرزندان و حتي بسياري از هم ميهنانمان از رشادتهاي مردم تبريز در برابر سپاهيان سلطان سليم و سليمان آگاهي دارند. مقصر كيست ؟ براي همين است شماري نفوذي و اجير شده بيگانه با استفاده از شرايط موجود سوء استفاده مي كنند و جوانانمان را فريب مي دهند آنهم براحتي . روز 24 آذر سالروز آزادي آذربايجان از دست كمونيستهاي وطن فروش است خوب حالا صدا و سيما و ساير رسانه هاي ما چه كرده اند؟ چرا با دست خودمان به خودمان ضربه مي زنيم . انشاله خدا آخر و عاقبت اين كشور و مردمش را بخير كند .
همه نوع رو گفتید اما نگفتید که شریعتمداری در کیهان چطور به این نوع تفکرات تجزیه طلبانه کمک میکنه.همون که اخرین میخ رو به تابوت اصلاحات میکوبه.همونکه اسمهای بزرگ این کشور روتخریب میکنه.همون که بالغات سخیف از حکام کشورهای منطقه یاد میکنه.همونکه از نابودی برجام از ته دل خوشحال میشه.شریعتمداری ودوستان هم بطرز عجیبی دارن برای تجزیه طلبان قلم میزنن.میگین نه مطالبش رو بخونین.
این هموطنان از ابتدایی ترین حق خود محروم هستند. ملتی که نتواند به زبان مادر خود بنویسد و بخواند دچار بحران هویت می شود. مسئولین باید انتظار این روزها را داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
اولا که شما معنی قوم و ملت رو ظاهرا نمیدونی برادر من
ملیت ایرانی یعنی کسی که با هر قومی توی ایران زندگی میکنه به زبان پارسی مینویسه و تحصیل میکنه حالا چه لر باشه چه کرد چه بلوچ و چه آذری
شما اول متوجه کلمه ی ملت باش بعد بگو این حرفا رو
بعدم برادر عزیز من مشکل تحصیل به زبان مادری مگر غیر این بود که برای شما رشته ی دانشگاهی به زبان اذری ایجاد شد؟؟؟دلت میخواد اذری یاد بگیری و بنویسی تشریف ببرید دانشگاه.
نه عزیز من پشت پرده ی زبان مادری چیزای دیگریست که خودتونم خوب میدونید.
واقعیت اینه که مسئولین نظام از خطر پان ترکیسم خیلی غافل بودند و احساس خطری نمیکردند
وقتشه تعیین تکلیف بشه
ناشناس
||
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
مگه کرد و لر گیلک و بلوچ و ... به زبان مادری تو مدارس درس می خونن که ترک می خونه!!!!
ناشناس
||
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
احسنت
ناشناس
||
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
یعنی چی ؟؟؟
کشور چین بیشتر از 300 تا لهجه و گویش داره
سعید
||
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
چه دلیل احمقانه ای
محمد
||
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
داداش چشم هاتو باز کن اگه هرکی بخواد به زبان مادر بنویسه که مملکت رو نمیشه اداره کرد و هر بار که از یه قسمت کشور میری قسمت دیگه باید مدارک وهمه چیو ترجمه کنی مثلا وقتی رفتی کردستان گواهینامه کردی و شناسنامه کردی داشته باشی تازه لیسناست مورد تایید اونجا نیست تازه بعد دو سال انتقالی میگری خوزستان باید زبان عربی یاد بگیری چون اونجا به زبان مادری مینویسن هنوز اونجا جا نیفتادی که میفرستنت بلوچستان و باید بلوچی یاد بگیری
حالا میفهمی سخنت نسنجیده بود؟
l
||
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
همين واژه ملت يعني تو مخت كردند يه كشور باش خودت خبر نداري
م.ر
||
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
چرت و پرت چرا میگی آقا اگه هر کی بخواد در این کشور به زبان مادری بنویسه و بخواند که ایران هزار تیکه میشه عزیز....
امیر
||
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
خوبه که تمام پادشاهان ایران ترک زبان و ترک تبار بودند بهتره از اونها بپرسی چرا از زبان خودشان استفاده نکردند
ناشناس
||
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
از این دوستمون یک سوال داشتم: الان توی آذربایجان شما ترکی حرف نمیزنید یا ترکی حرف زدن جرم محسوب میشه؟
ناشناس
||
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
چرا مزخرف میگی...کدوم حق...مگخ ایرانی نیستی به چه زبونی میخوای بنویسی؟!...مگه ترک هک زبون نوشتاری داره یا اصلا داشته باشه شما داری کجا زندگی میکنی؟!...خب پ اینطور باشه اقوام دیگر هم باید بگن ما به زبون خودمون باید بنویسیم.....شما محروم نیستی؟!....همه ایران دچار فقر و گرفتاری هست...پس اون سیستانی های بیچاره ، اون خوزستانی های بی نوا باید چی بگن؟!
دلم میخواهد بدانم
||
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
دلم میخواهد بدانم این هایی که منفی دادند می دانند که الان قرن 21 است؟!!!!!!!!!!
اشنا
||
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
هویت یعنی ایران کسی که خود را ایرانی بداند با این توهمات بحران هویت پیدا نمیکند مگر حیدر بابا بحران هویت داشت ؟
ناشناس
||
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
شماهایی که سنگ اردوغان دیکتاتور رو به سینه میزنید و حامی سینه چاکش هستید آیا از وضعیت کردها و دیگر قومیتهای ترکیه خبر دارید؟ که الان تز حق خواهی تجویز میفرمایید؟؟؟؟در ترکیه بحث بر سر شیوه از بین بردن کردهاست نه تحصیل زبان مادریشان اما با اینکه اینجا همه چیز برای جولان وطن فروشان فراهم است نه تنها قدردان نیستند بلکه مثل ایشان ملت را تهدید هم میکنند!!!
ناشناس
||
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
به عنوان يك آذري هزاران لايك به آشنا
ناشناس
||
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
والله شهرهای خوزستان گاز ندارند ولی شما دارید چه کمی دارید؟امکانات شهر و منطقه شما از همه جای ایران بهتر است
ناشناس
||
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
ههههههههههههههههههههههههههههه
شایسته ترین جوابیی که میشد به هجویاتت گفت همینه
ناشناس
||
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
برادر ترکم! کاش میگفتی از کی ترک شدی؟
ایرانی
||
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
ایرانی از نظر بعضیها یعنی فارس بودن و حذف کردن تورکها
ناشناس
||
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
ما در ایران فقط یک ملت داریم و اون ملت ایرانه بقیه قومیت هستن این رو متوجه شین بی زحمت. لابد جنابعالی هم یکی از متوهمینی هستین که میگین نسلتون به مغولها و گرگهای وحشی میرسه و موقع پخش قرآن زوزه میکشین
ناشناس
||
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
مجید اون شهریاره نه حید بابا
. حیدر بابا اسم یه کوه
حتما باید نظر بدی!
ناشناس
||
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
اصلا منطقی نیست!مگه محروم تر از روستا نشینان سیستان و خوزستان و ایلام داریم؟؟؟؟یعنی اینها باید هرکدوم از یه طرف مملکت شروع به تفرقه افکنی بکنن؟
ناشناس
||
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
در هند هزاران قومیت و زبان هست ولی اگر اشتباه نکنم کلا رو زبان رسمی هندی و انگلیسی دارن نه چند هزارتا
ناشناس
||
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
در پاسخ آخرین دوستمون باید بگم که همه ما ملت ایرانیم. حواست باشه که توهم ردی که فقط تو ملت ایرانی ظاهرا موادی که مصرف کردی خلوصش خیلی بالاست
ناشناس
||
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
کدوم زبان مادری؟ یک تاریخ جعلی هفتاد ساله آتاترک سیاست پیشه که سعی در هماهنگی ترک زبانهای ترکیه در دوران نسل کشی کشورهای بالتیک داشت رو اسمش ور میذارید تاریخ؟!!!
ناشناس
||
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
ناشناس:17:40: من حرفای این دوستمونو تایید نمی کنم و با هر نوع جدایی طلبی هم مخالفم ولی شمام لطف کن تاریخ تحریف نشده بخون، آذربایجان ایران هزاران سال تاریخ و فرهنگ داره،آثار باستانیشو تا حالا دیدی؟ تخت سلیمانو دیدی؟ لابد در مورد زرتشت که شنیدی؟
آقا کجای کارید برید آذربایجان ببینید که چه خبره، جریان پان ترکی تو همه سطوح حتی قشر تحصیل کرده چقدر نفوذ کرده، اینها حتی خودشون رو آریایی هم نمیدونن و از این قوم بشدت اعلام بیزاری میکنن، خودشون رو هون یا مغول میدونن و ایرانی بودنشون رو نفی میکنن، از اردوغان و کارهاش تعریف میکنن و از جنایتاش چشم پوشی، دنبال نفی کوروش و هخامنشیان هستند و از طرفی خودشون رو قاتل کوروش میدونن(بر اساس روایت تائید نشده هرودوت) اقدام علیه این تفکر همین الان هم خیلی دیر شده، متاسفانه برخی از مسئولین هم بخاطر نفی ایرانیت ایرانیان و تائید اسلامیت ایران آب تو آسیاب اینها میریزن
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
نوشته های شما بوی نژادپرستی داره..چیزی به نام نژاد اریایی یا ترک وجود نداره بلکه بیشتر زبان مطرحه
کوروش
||
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
آقای لهراسب راس میگین
ناشناس
||
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
بحران هویت ؟؟ محرومیت ؟؟ کجا نشستی داری داری پیام میدی ؟؟ همه ایرانو بگرد تا محرومیت رو توی جاهای دیگه هم ببینی ، اینا بهانه
ناشناس
||
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
داداش وقتی کسی ایرانی هست لزومی نداره آریایی هم باشه اینو هنو نفهمیدی؟
ناشناس
||
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
این موضوع واقعیه منم سفری که به تبریز داشتم و متاسفانه همین موضوع وجود داشت.
تا جایی که به کوروش بزرگ که فخر ایران به حساب میاد و خدا توی قران ازش به عنوان مردی نیکو و ذولقرنین یاد میکنه و حتی علامه طباطبایی میاد سندیت میزاره روش که کوروش همون ذولقرنین هست فحش های ناموسی میدن
مسئولین مملکتی باید از خواب غفلت بیدار شن که بد نفوذی انجام شده
کاوه
||
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
خوب اگه خودشونو هون یا موغول میدونن ، جای موغولستان روی کره زمین که کاملا مشخصه
ف این منطقه از قدیم بخشی از ایران بوده و مردمش هم آریایی بودن ،حالا اگه خیلی به مغول بودنشون افتخار میکنن برن همونجا توی این کشور چه کار میکنن ؟
ناشناس
||
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
اشتباهی منفی دادم با خط آخر موافقم
ناشناس
||
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
روایت تایید نشده هردوت رو خوب اومدی خداییش واقعیتش اینه که هنوز در نوبت تایید هم نیست
ناشناس
||
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
شاید در ابتدا این نظر اغراق آمیز به نظر برسد ولی با کمی گشت و گذار در دنیای مجازی و رصد و آنالیز سایت های ایرانی و خارجی صحت این مطلب غیرقابل انکار می باشد،آنچیزی که امروز در شمال شرق ایران یه وضوح دیده میشود گسترش تفکر پانترکیسم و فاشیست آتاترکی ست به نحوی که حتی اروپا و غرب نیز از این امر غافل نشده اند و به طرز باورنکردنی این جریانات نژادپرستی را دنبال می کنند..در دنیای مجازی شما با اتاق فکر پانتورکها روبرو هستید که به محض انتشار خبری بر ضد آنها شاهد سیل و سرازیر شدن انواع و اقسام پیامها و تهدیدها و ناسزاها خواهید بود..مطمئن باشید با توجه به حساسیتی که امروز این جریانات افراطی در غرب و منطقه ایجاد کرده اند راه به جایی نخواهند برد و یرانجام چاره ای جز میانه روی و اصلاح رومندی که در پیش گرفته اند نخواهند داشت که در غیر این صورت نابود خواهند شد...در ایران هم عده ای اندک در آرزو و خیال کشور و ترکستان بزرگ شب را صبح می کنند و گمان می کنند با تکیه بر نژادپرستی و زبح ناجوانمردانه ی ارزشهای اخلاقی و انسانی در راه امیال و آرزوهای فاشیستی خود سرانجام به آرمان شهر مورد نظر خواهند رسید غافل از سرابی که به سمت آن روان شده اند!
سیاووش فرزند ایران
||
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
لر کرد مازندارنی گیلانی بلوچ عرب فارس آذری و ... همه و همه ایرانی هستن و هر کس به هر شکلی خودش رو ایرانی ندونه حق نداره تو این مملکت زندگی کنه اگر خودت رو قسمتی از این 80 میلیون نفر نمیدونی مشکل خودت هست اگه ادعای ترک بودن داری و نه ایرانی بودن بهتره بری ترکیه زندکی کنی ارامش امنیت جامعه ما با خون همه فرزندان ایران حفظ شده و میشه وقتی سرباز های ایرانی در خاک های کشور های عربی دارن در مقابل داعش که دست پروده اردوغان و عربستان هست میجنگن و شهید میشن و عده ای دارن بر علیه ایران کار میکنن جواب باید کوبنده و دندان شکن باشه ما خون دادیم و خون خواهیم داد ولی مملکت به دست بیگانه نخواهیم داد.
ناشناس
||
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
الله کرم هم که همین رو گفت !
ناشناس
||
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
بله دیگه کار از کار گذشت قصه ترکا هم شده مثل بچه ناراضی خانواده که هرچی هم بهش بدی میگه کمه .. چرا جداشون نمیکنن که ببینیم گلستان مدنظرشون رو
ناشناس
||
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
نژادپرستی در عمق افکار و وجود شما رسوخ کرده که فکر میکنی همه آریایی هستن
ناشناس
||
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
چون ترک هستیم و آریایی نیستیم ولی ایرانی هستیم. تجزیهطلب شما هستید که ما را ایرانی نمیدانید و اصرار دارید هر ایرانی باید آریایی باشد و عشق کوروش و هخامنشیان کشورگشا باشد. این خود شما هستید که جوانان ترک علاقمند به زبان و هویت خود را به آغوش دشمنان میفرستید
مهدی
||
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
آریایی ارزانی شما
ما همون ترک هستیم و.بس.
ناشناس
||
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
اتفاقا همین مسئولینی که می فرمایید باعث و بانی این کار هستند .... تا وقتی تبعیض وجود دارد بهتر از این نباید انتظار داشته باشید
علی احمدیان
||
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
به عنوان یک ترک زبان
وبه عنوان یک ایرانی اریایی اصلا حرفهای شما را تایید نمیکنم
سرزمین آذربایجان از اول تاریخ مال ایران بوده حالا اگه کسی دوست نداره ایرانی باشه خودش میدونه میتونه تشریف ببره به ترکیه یا هر جای دیگری گر چه این حرف شما به نظرم اینطور که شما میگید نیست و من دوستان زیادی دارم که ترکند و این نظر را ندارند و خودشون را ایرانی میدونن همانطور که ما عرب ایرانی داریم یا لر و بلوچ و ترکمن و ...که توی کشورهای دیگر هم داریم ولی اینا ایرانین و فرق دارن
ناشناس
||
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
شما که تشریف آوردید آذربایجان چه خبره؟
حسن
||
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
خودشون را فارس نمی دونند ولی حتما خودشون را ایرانی می دونند . همه قومیت ها محترم هستند و نباید به بهانه وحدت ملی آنها رانفی کرد. زنده باد ترک و کرد و فارس. زنده باد ایران
ممشکینی
||
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
دوست ناشناس من در میان هرقومیتی تحصیلکرده ها منتقد اول هستند نه مردم امی! چون مردم بیسوادنه حدود حقوقش .را میداند ونه ظلمی که برایش روروامیدارند بروید تاریخ دفاع مقدس را مرورکنید ورشادتها وجانفشانیهای دلیرمردان لشکر عاشوراراتورقی بزنید مابرای دفاع از کل ایران ونظام اسلامی نه برای دفاع از تبریز وزنجان وارومیه واردبیل وقزوین وهمدان و...به جبهه رفتیم ورفتیم وشهید دادیم واسیردادیم وجانباز دادیم وما آذریها بازماندگان همان شهدا وجانبازان هستیم وروز مبادا باز پشتیبان نظام وکشوریم ولی ناعدالتیها را درسطح کلان نباید نادیده گرفت بیایید شهرهای آذربایجان را هم ببینید بروید شیراز واصفهان وتهران وکران و...را ببینید آنگاه اگرمنصف باشی فاصله را بین زمین تاآسمان خواهی یافت.عدالت در توزیع بودجه،عدالت درآبادانی وعدالت در همه ابعاد.
حب الوطن من الایمان. پیامبر اکرم
دوست داشتن وطن در بین ترکها زبانزد همه است وطن پرستی از خصوصیتهای تمام ترکهای ایران و کشورهای ترک نشین منطقه است
ناشناس
||
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
احسنت که این مطلب رو نوشتی....مدت هاست که میخوام این مطلب رو بیان کنم موقعیتش فراهم نمیشه....دقیقا همینه و هیچ کس نیست جلوی اینا رو بگیره و جای مقابله بهشون امکانات و وسایل میدن!!!!!!!!!!این عجیبه.....یک مشت خود باخته که همه زندگیشونو از ایران دارن حالا چسبیدن به اذربایحان!!!!!!!!!!که خودش استان ما بوده و هست...منتها دیگه الان نمیشه روش دست گذاشت هرچند مدت جادایی این منطقه از ایران که 100 بوده به پایان رسیده است.
ناشناس
||
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
دوست عزیز بر اساس روایت هرودوت هم کوروش بدست ماساگتها کشته شده که بنا بر برخی منابع قومی آریایی بودن و اساساً 10 قرن قبل از ورود ترکها و مغولان به نواحی شمالی ایران در اون مناطق زندگی میکردن. این افراد کلاً در توهم زندگی میکنن
ali
||
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
این مسائل شبه روشنفکری فقط تو اقشار خاصی در جریانه. ترک ها چند قرن هستش که با سایر اقوام ایرانی اجین شدن بنابراین توهمات جنابعالی دیگه نگرانی نداره.
ترک های ایران، آذربایجانی هارو سطح پایین میدونن و به ترکیه ای ها هم اعتماد کامل ندارن.
ناشناس
||
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
همه جای ایارن محرومیت هست ، اینها همش بهانه است و تحریک انگلیس و بی بی سی برا یتکه پاره کردن ایران . خیلی کسی اصرار داره تاتاره خب برگرده به فلات تبت کسی جلوش رو نگرفته
آذ آذری
||
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
دوست عزیز تو که هنوز شرق وغرب کشورت را نمی شناسی چطور اظهار نظر میکنی شمال غرب کشور ترکنشین !!!است نه شمال شرق