مثل همیشه آخرش میرسن به اینکه از مردم پول بگیرن! ... یه چیز جالبی که من بارها باهاش برخوردم اینه که هر جا پلیس وایساده تا ترافیک رو مدیریت کنه دقیقاً بدتر شده! چه سر ورودی های اتوبان ها که یه لاین رو میبندن که به خیال خودشون حجم ورودی رو کنترل کنن چه سر چراغ قرمزهایی که دستی سبز و قرمز میشه که همیشه یه طرف چهارراه خالیه و طرف دیگه تا 2 کیلومتر ترافیک!! البته فرهنگ رانندگی هم که مزید بر علت شده ، سبقت های بیجا ، فقدان حتی ذره ای صبر و تحمل در رانندگی ، بی اعتنایی و بی احترامی به قانون و حق دیگران در خیابان ها و اینکه همیشه من باید اول برم و الی آخر..
آیا کنترل ترافیک توسط مامورین(بدون استفاده از چراغ راهنمائی)در بعضی معابر و تقاطع ها خود ایجاد ترافیکی سهمگین نموده وبا بی توجه به اعتراضها به تدبید خود ادامه میدهند(در تقاطع میر داماد افریقا 4الی5دقیقه شمال به جنوب راه میدهندو20ثانیه جنوب به شمال در حالی که خروجی به سمت شرق را نیز که راه باز کرده بودند تا ترافیک سبک شود آنرا هم اغلب می بندند) یک مسیر300متری عصرها بیش از 20دقیقه طال می کشد تا از آن گذر کنی.لطفا مسئولین ترافیکی این موضوع را کنترل و اصلاح نمایند.
طرح زوج و فرد که باعث بلا استفاده نمودن بخشی از همین سطوح محدود تردد گردیده و عده ای هم سطوح خیابان های ورودی به طرح را اشغال و متوقف ومنتظر میمانند تا زمان محدودیت ورود پایان یابد مزید بر کمبود سطوح میشود میبایست حذف شود.
سطح وسیعی از سطوح تردد به خطوط ویژه و بی ار تی اختصاص داده شده که از ظرفیت کامل ان استفاده نمیشود و هر نیم ساعت یک اتوبوس از این سطوح عبور میکند.
شهرهای اقماری را زمانی برای بیرون راندن افراد از تهران درست نموده اند . در حالیکه خودرو های آنان برای ورود به تهران به یک معضل تبدیل شده است .
تمرکز ادارات و مکانهای خدمات دهی در مرکز شهر باید فکری شود.
ساخت و ساز مکانهای تجاری خاصه بزرگ میباست پیوست پلیس راهنمائی داشته باشد.
ادارات دولتی بخش زیادی از سطوح تردد را با تابلو پارکینگ اختصاصی خود نموده اند.
پرداخت عوارض تردد به چه شکلی قابل اجرائی شدن است - شامل چه کسانی میشود کسانی که وارد شهر تهران میشوند و یا کسانی که در خود شهر تهران هستند.
مدارس اگر ساعت 9 شود - والدینی که ساعت 7 بیرون میزنند تا به سر کار میروند و در سر راه بجه هایشان دو منظوره به مدرسه و مهد میدهند چکار باید بکنند.
برای پلها و تونلهائی که حجم زیادی خودرو را از خود عبور میدهند و صد متر جلوتر متوقف میشوند باید فکری کرد.
تعیین لاین کارپول (carpool) که در آن تنها خودروهایی با دو سرنشین به بالا می توانند حرکت کنند در بزرگراه ها می تواند گره گشا باشد یا حداقل مردم را وادار کند تک سرنشین نباشند.
آقا اینکه علم نجوم و کیهان شناسی نیست ببینید کشورهای دیگه چکار کردن شما هم بکنید
درصورتی که تمایل داشته باشید ترافیک کم بشه
مهم اینه که مسوولین اراده ای به کاهش ترافیک و آلودگی هوا ندارند.
وگرنه با افزایش قیمت بنزین و کاهش قیمت خودرو
بهبود حمل نقل عمومی از محل افزایش قیمت بنزین مشکل تا حد قابل قبولی حل می شه
بیخود قشر کم درامد را هم برای قیمت بنزین بهانه نکنید اگر به فکر قشر کم درامد هستید نون و برنج و گوشت را ارزون کنید
ظرفیت تهران تکمیل هست !!! لطفا در تهران پلاک خودور جدید صادر نکنید هم جای پارک نیست هم جای راه رفتن ماشین برای جلوگیری از ورود خودرو های پلاک شهرستان هم با دوربین های ثبت تخلف چک کنید فقط خودرو شهرستانی ها حق تردد 2 روز در تهران داشته باشند که با این روش ماشین از شهرستان خریداری نشود و به تهران آورده شود