اين پل علاوه بر اينكه مشكلات زيادي داشت ازنظر ديد و زيبائي هم از عوارض ديگرش بود و چشم انداز خوبي نداشت و جلو جريان باد غربي به شرقي هم گرفته بود تهران با توجه به محدوديت جريان باد و آلودگي بايد كريدورهاي جريان باد هم داشته باشد اكنون در بزرگراه همت در منطقه 22 كه بايد كريدور باد داشته باشد با احداث برجهاي بلند جلو جريان باد و كريدور مذكور بسته يا تنگ تر شده است كه اين هم از مصيبتهاي ديگر تهران ميباشد كه موجب عدم تخليه دودهاي ناشي از ترافيك تهران ميشود. در مسير بزرگراه همت هم تپه هاي بلند دوطرف بزرگراه نيز از عوامل عدم تخليه راحت دود و جريان باد ميباشد كه بايد در آينده براي آنها فكري بكنند.
در مسير بزرگراه شهيد گمنام در محدوده قزل قلعه و كردستان و تقاطع اميرآباد كه در دوسه سال اخير احداث شده است باعث بهبود ترافيك منطقه گرديده اما كماكان وجود پل گيشا از مهمترين مشكلات منطقه است كه با برداشتن آن بخشي از مشكلات منطقه برطرف ميشود.مشكل كنوني اكنون ماشينهاي خروجي از پاركينگ قزل قلعه ميباشند كه مدتي است بايد دور قمري براي دسترسي به بزرگراه شهيد گمنام داشته باشند تا به بزرگراه شيخ فضل اله يا چمران برسند روند قبلي خروجي از پاركينگ قزل قلعه كه مستقيم وارد بزرگراه شهيد گمنانم ميشديم خيلي بهتر بود ولي الان بايد از طريق كوچه پس كوچه هاي امير آباد دوباره وارد شهيد گمنام شويم كه موجب سرگرداني رانندگان ميشود و افزايش ترافيك كوچه ها و خيابان اميرآباد و اتلاف سوخت و بنزين و وقت ميباشد
مشکل اصلی ترافیک وحشتناک این منطقه اینه که تعداد راههای دسترسی از شرق به غرب و بالعکس خیلی کمه. فرض کنید از مناطق مرکزی مثلا فاطمی ولی عصر یا امیر آباد بخواهید به سمت غرب بروید عملا تنها راه عبور از پل گیشا یا میدان توحید است. اگر پل گیشا را دو برابر هم بکنید باز کافی نیست. اگر از مسیر شمال به جنوب چمران بخواهید به گیشا بروید باز هم باید از پل گیشا عبور کنید در حالی که می توان حداقل یک فرعی برای اتصال به اواسط خیابان گیشا باز کرد. پل گیشا دور برگردانی ندارد که مسیر جنوب به شمال چمران را به سمت غرب هدایت کند بنابراین باز هم ترافیک به سمت امیرآباد و روی پل هدایت می شود در حالی که قبلا بالاتر از پل دوربرگردانی بود که تغییر مسیر به سمت غرب امکان پذیر بود اما حالا مسدود شده. منظور این اس که بجای خرج کردن می توان مقداری فکر کرد و راههایی کم خرج برای حل مشکل پیدا کرد. ضمن این که پول اصلی را باید برای مترو خرج کرد.
اميدوارم اين وعده مانند وعده احداث بي آر تي در مسير بزرگراه همت كه چند سال قبل قولش را دادند يا احداث تونل زير بزرگراه جهان كودك يا حقاني از همت تا چمران نشود