خیلی موزمار هستید. برداشتید یک بخشی از پکن که هوایش بهتر است را گذاشتید؟ 5 روز پیش شاخص آلودگی در همه جای پکن از 400 هم گذشت و 3 روز هم همین شرایط را داشت. واقعا که!
آقای شهردار بزرگراه صیاد را ساخت و باعث شد همه ماشینها شهر به سمت منطقه 7 حرکت کنند و ترافیکی در میدان سپاه و سه راه طالقانی و حواجه نظام و ... ایجاد کنند و هیچ برنامه ای نیز برای رفع این مشکل ندارند
خب باید جفتمون جور بشه . مواد غذایی آلوده ( مثل برنج های خارجی مسموم به فلزات سنگین ) ،منابع آب آلوده به نیترات و نمک وفاضلاب انسانی .... ، اونوقت اگه هوا تمیز باشه مردم بهمون نمی خندن؟؟
جمعه شب در اتوبان قم و حوالی فرودگاه یک وضعیت کاملا غیر طبیعی بود چنان که با وجود روشن کردن فلا شر ومه شکن ماشینها بسختی تا 10 متری قابل مشاهده بود می گفتند مه است ولی هیچ شباهتی با مه نداشت و پدیده عجیبی بود بخاطر همین روزشنبه هوا تهران به آنروز افتاد وهنوز ادامه دارد
علل اصلی آلودگی هوا:
1- خودرو و بنزین بی کیفیت داخلی
2- سیستم حمل و نقل عمومی نامناسب، خود اتوبوس ها دوزا ترین وسائط نقلیه هستند.
به جای گسترش بزرگراه ها که دست آورد دیگری جز تشویق مردم به استفاده از خودروی شخصی و افرایش ترافیک و آلودگی ندارند بهتر هست سیستم حمل و نقل عمومی گسترش پیدا کند و اینها همه از آنجا ناشی می شود که افراد نا لایق و بدون داشتن مدارک تحصیلی مرتبط در شهرداری و الباقی مناسب جا خوش کرده اند و نتیجه اش می شود هرج و مرج در تمامی عرصه ها و مرگ خاموش هموطنان.
تا موقعی که به حمل و نقل عمومی اهمیت داده نشه نه تنها تهران بلکه بقیه شهرهای ایران هم به مشکل آلودگی دچار خواهند شد
حمل و نقل عمومی هم نه مثل الان که با اتوبوس میخای بری سرکار هر موقع دلش میخاد میاد بلکه زمان بندی شده و طبق برنامه که مردم بدونن اتوبوس دقیقا چه ساعتی به ایستگاه مشخص می رسه و تاخیر بیشتر از یک دقیقه هم قابل قبول نباشه نه این که نیم ساعت وایسی خبری از اتوبوس نباشه یا جا نباشه که سوار بشی
کاش شهرداری از سیستم حمل و نقل شهرهای هم مساحت مثل برلین الگو برداری کنه. برلین تقریبا هم سایز تهرانه ولی زیر ۴ میلیون جمعیت داره. این کار نشد نداره آپولو نمیخوایم هوا کنیم.