ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
ایناپول می خوان آخرش هم فشارش روی مردم میارن
مشکل این هست که مردم توی این کشور از یک چیزی راضی هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
مهم تامین رضایت مردم در کمال امنیت هست مسولین که اینقدر سفر خارج میرن مگه این خدمات رو اونجا ندیدن پس چرا فکری برا سیاست گذاری نکردن دوباره خواب زمستانی و حالا یادشون افتاده تا با بی تدبیری استفاده بهینه از تکنولوژی رو بهم بزنن
خدایا سواد با منفعت به مدیران بی سواد عطا بفرما
جواد
|
Switzerland
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
خیلی جالب بود من 29 تا کامنت رو خوندم تا این لحظه حتی یک نفر هم رای منفی نداده است و من فکر می کنم این خودش یک رکورد است و شما نمی توانید کامنت های دیگر خبرها را پیدا کنید که یک نفر هم نظر منفی نداده باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
چیه بوی پول خورده به شهرداری دنبال بهونه میگرده
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
حالا یعنی آژانس و تاکسی زرد امنیت کامل داره
گرگهای زرد مشهد تاکسی داشتند
چند نفر راننده آژانس بودند که به دختر بچه ها تجاوز کردند تو اینچور موارد که مسئولین محترم خفه خون میگیرند
جلو پیشرفت تگنولوژی رو که نمیشه گرفت
البته دعوا سر لحاف ملاست
اگر درصد شو به شهرداری بدن قانونی میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
متاسفانه دعوا فقط سر پورسانت خودشونه موضوع امنیت مردم و جامعه نیست ، بقول یکی از کامنتها بزارید مردم راحت باشند ، همین 3 روز پیش اژانس سرکوچه را زنگ زدم بیاد یه ماشین داغون با یه راننده معتاد که بو گند سیگار ماشینشو برداشته بود فرستادن گفتم برو نمیخام حالا دم از امنیت میزنن اقایون بس کنید تو را خدا ، بزارید مردم خودشون انتخاب کنند

همین که به نظر منفی تو کامنت نیست بقول دوست عزیزمون خودش یه رکورده تابناک باید اینم هی لایت کنه تا مسوولین ببینن
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
الحمدلله بعد از مدتها گرفتاری از آژانس های گران و بی کیفیت خلاص شدیم...بنده با چه زبانی بگویم که الان پول کمتری می دهم سرویس بهتری دریافت می کنم راننده معزز نابلد نیست گران نمی گیرد سیگار نکشیده قبلا در فضای تاکسی و سیاست زدگی هم ندارد؟؟...تا فرودگاه میرفتم سی هزار تومن الان با نصف قیمت میروم و با مشکلات بمراتب کمتر...تاکسیرانی در پی رقابت سالم باشد و نه رانت خواری...
سيد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
اگر واقعا شهردازي و تاكسيراني به فكر رفاه حال مسافر و راننده هستند با انجام يك هماهنگي ساده كليه تاكسي هاي گردشي را سريعا در اين اپليكيشن ساماندهي كنند تا هم مشكل تاكسيمتر و نرخ كرايه و.. حل بشه و هم دغدغه هاي امنيتي كه قطعا وجود هم داره برطرف بشه و از همه مهمتر حق و حقوق راننگان تاكسي كه جزو زحمتكش ترين افراد جامعه هستند پايمال نشه.
بابا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
تنها سیستم حمل و نقل تهرانه که آدم فکر می کنه تو یه کشور توسعه یافته زندگی می کنه. رعایت حقوق شهروندی یعنی همین
1- هرکجا هستی میتونی استفاده کنی
2- زمان رسیدن و خاتمه سفر و اطلاعات سفر اعلام میشه
3- هزینه از قبل اعلام میشه
4- رانندگان ارزیابی میشن
5- عدالت در هزینه با توجه به وضع ترافیک کاملا رعایت میشه
6- هزینه ها به مراتب پایین تر از آژانسه
7- هم راننده راضیه و هم مسافر از پولی که میده پس با تعالیم دین اسلام هم منطبقه چون مرضی الطرفینه
8- ...
پس این آقایونی که میگن نیاز به مجوز داره و امنیت نداره و ... کلاهشونو بزارن بالاتر و به خواست و عقیده مردم احترام بزارن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
اینکه هیچ نظر منفی در این خصوص داده نشده دو تا درد رو داره نشون میده:
اول اینکه برنامه ریزان ما تا حالا برای پاسخگویی به نیازهای مردم اقدام به درد بخوری نکردند و حتی بسترسازی برای ورود تکنولوژیهای نو انجام نگرفته که حالا دچار این مشکل شدیم.
دوم اینکه قشر تحصیل کرده ما که معمولا پای خبرها کامنت می گذارند به هیچ وجه متوجه کلاه گشادی که در سیستم حمل و نقل شهر داره بر سر مردم به صورت عام داره گذاشته میشه نیستن و فراموش کردند که هیج ارزونی بی علت نیست.
دوستان برن این مدل خدمات رو که در کشورهای دیگه به نام UBER ارائه می شه رو ملاحظه بکنند و ببینند که چرا این سیستم رو دارند محدود می کنند و ضررهاش چی هست.
شرکتهای اپلیکیشنی (استفاده از تاکسی شخصی) دارند بدون اینکه هزینه زیرساخت سیستم رو بدند مسافر جابحا می کنند که رویه چرخه اقتصاد پایدار حمل و نقل رو مختل می کنه. در حمل و نقل این یک اصل پذیرفته شده است که از سیستمهای جمل و نقل شخصی و تاکسی هزینه های اتویوس و مترو رو دریافت کنند تا سیستم به نقطه تعادل برسه. اگر اینطور نباشه سیستم اتوبوسرانی مثل اتفاقی که در تهران داره میفته ضعیف و ضعیفتر میشه و وسیله نقلیه های با ضریب سرنشین پایین شهر رو اشغال می کنند و در یک دور باطل به ازدحام خواهیم رسید.
این موضوع یه مسئله پیچیده حمل و نقلی است که متاسفانه بنده در چند سال گذشته به دنبال طرحش بودم اما متاسفانه اونقدر فضا برای بیان نظر کارشناسی به دلیل اهمال ما برنامه ریزان و مسئولان در ارائه خدمات استاندارد و بسترسازی بر علیه ما شده که نمی شه صحبت کارشناسی کرد.
مثال ساده ای که در این خصوص می تونم بزنم قیاس کار اینطور شرکتها با این کاره که شما برید یه دکل حفاری تو خلیج فارس بزنید و نفت برداشت کنید و صادر کنید و به بقیه مردم هم کاری نداشته باشید!
پانوشت: در چند سال گذشته خیلی سعی کردم که این قضیه رو بیان کنم اما همونطور که گفتم مسئله بغرنج شده
پانوشت2: اگر یک نفر هم در اثر این کامنت من روشن بشه و بره کمی در خصوص تبعات این سیستمها برای ترافیک شهر مطالعه کنه کافیه.
مهدی(دکترای برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک)
نظرات بیشتر