تا وقتی که در کشور ما نیر همانند کشورهای اروپایی و دبی از دربهای اتوماتیک بر روی سکوها استفاده نشود این اتفاقات رخ خواهد داد. جهت اطلاع هموطنان، در مترو دبی دربهای اتوماتیکی وجود دارد که در هنگام عدم وجود قطار، دربها بسته و راه ورود سکو مسدود است. وقتی قطار امد و متوقف شد، همزمان با باز شدن دربهای قطار، دربهای اتوماتیک روی سکو هم باز می شود. نکته جالب توجه اینکه قطار به گونه ای توقف می کند که دربهای قطار دقیقا روبروی دربهایی قرار میگیرد که در روی سکو وجود دارد. با نصب این دربها، امنیت سکوها بالا رفته، کسی به عمد یا غیر عمد نمی تواند به درون سکو سقوط نماید. ای کاش رسانه ها به این مساله می پرداختند تا مترو تهران هم از این دربها استفاده نماید. استفاده از این دربها در کشورهای پیشرفته یک امر عادی است و اکثر ایستگاه های مترو مجهز به چنین چیزی هستند.
شرکت مترو که هزینه زیادی را برای تاسیس ایستگاههای مترو متقبل می شود جا دارد برای جلوگیری از وقوع افتادن عمدی یا سهوی مردم داخل حریم ریلی و خسارت جانی مانند برخی ایستگاههای مترو در جهان مثل متروی دبی از حایل و دربهای شیشه ای که فقط در موقع ایستادن قطار در ایستگاه باز می شوند استفاده کند.
البته ریشه یابی چرایی خودکشی افراد و آمار آن در مترو مساله دیگری است.