با عرض تسلیت به رفتگان عزیز دانشجو و تسلی خانوادهها
متاسفانه گارد ریل بین ۲ طرفه جادهها هم جوابگوی تخلف سنگین رانندها ی خلافکار نیست. آموزش راهنمائی و رانندگی (به روز شده نه مال زمان ۱۳۲۰)،فرهنگ رانندگی،صلاحیت راننده به خصوص اتوبوسها و وسأئط نقلیه سنگین،علائم ترافیکی مدرن بسبک کشورهای پیشرفته،که جزو ابتدأیترین اصول حملو نقل است در ایران نادیده گرفته میشود. حال کاری نداریم به وزیر،جادهها ی استاندارد،پلیس و غیر. شاید بیش از ۵۰% رانندها ی وسائط سنگین از مواد مخدر استفاده میکنند و هیچ تستی از آنها در معابر انجام نمیشود. لطفا مسولان پلیس سریع به کشورهای اروپا و حتا ترکیه بزنند و حداقل اصول پایه را در کشورمان بکار گیرند. رضا یک هموطن عزادار
من در یک کشور خاورمیانه زندگی می کنم . باور کنید حجم تصادفات در اینجا خیلی پایین است و بررسی که کردم دیدم عامل اول کاهش حجم تصادف تدابیر خوب راه و ترابری است که راهها و جاده ها به شکلی تدبیر شده که تصادفات را به حداقل می رساند. مثلا در تونل های کشورمان در جاده های شمال مسیر رفت و برگشت در داخل یک تونل مشترک و بدون جداسازی در داخل صورت می گیرد ولی در کشور محل اقامت بنده تونل ها دو مسیر رفت و برگشت هستند ضمن اینکه اگر یک تونل باشد در وسط تونل جدول گزاری کرده اند.
گرچه عامل انسانی را نمی توان انکار کرد اما باور کنید راهها و جاده های ما حداقل استاندارها را ندارند و وزارت راه و ترابری باید تدبیر جدی و جدید داشته باشد.
همه ما مسئول خون این عزیزان هستیم
به گفته مسئولین نیروی انتظامی عوامل اصلی تصادفات 1-خودرو 2-جاده 3- انسان (رانندگان ) هستند و ظاهرا وظیفه اصلی پلیس جمع آوری آمارکشته ها مجروحین وتعداد تصادفات وارائه آن به هموطنان است سالی 30000 کشته 250000 معلول مجروح قطع نخاع وحدود 2 تریلیون تومان خسارت به خودروها درکشور اتفاق می افتد که برای جلوگیری از این خسارتها نیاز به پلیس نیرومند مقتدر و وظیفه شناس می باشد که متاسفانه درکشور ما این چنین نیست