همه این آقایان چه موافقان و چه محافظه کاران از مبحث اصلی دور افتاده اند: این دعا با آن لحن وزین به تنهایی بیشتر از ساعتها منبر و نصیحت در گوش برخی افراد نه چندان ایمان دار اثر کرده و ایشان را مصمم به توبه نموده...حتی اگر یک نفر در جهان با شنیدن این اصوات و الحان منقلب شود برای شفاعت شجریان کافی است... کدام ما گناه نکرده ایم؟ چه موافقان پخش و چه مخالفان آن همه گناه و خطا کرده ایم منتهی عادت داریم همیشه خطای دیگران را ببینیم و دنبال اثبات گناهان دیگران باشیم... وای بر همه ما
حالا چرا حتما گیر دادند به صدای ربنای شجریان که حتما پخش بشود
درست است که ایشان در موسیقی استاد هستند ولی
1- خود ایشان رسما اعلام کرده اند که راضی نیستند صدایش از تلویزیون ایران پخش شود
2- شکی نیست که ایشان صدای بسیار دلنشینی دارد ولی مگر فراموش کردید در ایام فتنه ایشان با خوانندگان آن ور آبی شروع به آواز خواندن بر ضد کشور ایران کردند (کشوری که همه ما حاضریم جانمان را فدایش کنیم همانطور که در دوران جنگ بسیاری از جوانان همین مملکت جان خودشان را فدای کشور کردند)
3- جدای از تمام این بحثها و با تمام احترامی که برای استاد شجریان قایل هستم مگر هر کسی که صدای دلنشینی داشت ولو اینکه انسان ناشایستی بود باید از صدای ایشان حتما استفاده شود در روایات داریم ابن ملجم هم حافظ و قاری قرآن بود و صوت زیبایی داشت ولی در نهایت چه کرد ( این مثال اصلا به منزله این نیست که من استاد را با ابن ملجم قیاس میکنم ) فقط می خواهم بگویم حتما نباید با صدایی که در سابقه صاحب صدا هم نوایی با ضد انقلاب و دشمنان هست روزه مان را افطار کنیم
ای بابا سر چه چیزایی بحث میکنید یعنی مشکل کشور ما پخش شدن یا نشدن صدای شجریان است ، مشکل اصلی ما بیکاری رانت خواری گرانی و هزار و یک مشکل دیگه هتش
به قول معروف به فکر نون باش که خربزه آبه
ضمن اینکه به همه نظرات احترام میگذارم ذکر یک نکته را ضروری میدانم:
جناب لاریجانی اصلا بحثی در مورد عدم رعایت قواعد تجوید در دعای ربنای استاد شجریان نکرده اند، نظر ایشان این است که چون پخش یا عدم پخش این مناجات به مناقشه سیاسی تبدیل شده است، بنابراین برای بسیاری (که اتفاقا موافق پخش آن هستن) توجه به درگیری های سیاسی بر سر پخش، اولویت اول و توجه به آیات و مفاهیم آن اولویت دوم قرار میگیرد که این موضوع خلاف موازین تلاوت آیات قرآن است، چون شأن آیه بالاتر از این است که موقع گوش دادن به آن متوجه موضوع دیگری شویم
من درمورد درستی یا نادرستی این استدلال از طرف دکتر لاریجانی اظهار نظر نمیکنم، چون تشخیص این حکم با فقها است، ولی پاسخهای برخی مسئولین که به نامه ایشان جواب داده اند حاکی از این است که یا نامه ایشان را درست نخوانده اند و یا درست متوجه نشده اند