چند نکته
1- یک چرخی بزنید با یک بهانه قیمت همان 120 میلیون است.
2- بعد از چند سری تولید، ایران خودرو فاتحه این ماشین را می خواند (به بهانه داخلی سازی) و هیچ کشوری غیر از ایرانی های مظلوم آنرا نمی خرند پس صادراتی در کار نیست.
3- مگر مسولین ایران خودرو دیوانه اند وقتی رقیب ندارند و کسی هم به فکر مردم نیست چرا به قیمت بازار جهانی بفروشند.
اينكه در طول روز سايت ايران خودرو با مشكل روبرو است و تعداد اندكي در ساعات هشت شب به بعد مي توانند كار خريد را انجام دهند مديريت بازار نيست ؟ چه كساني از اين نحوه مديريت بازار سود مي برند ؟ جالب اينكه در تايمي كه كسي نمي تواند ثبت نام كند حواله اين خودور ( 2008 ) با قيمت ده ميليون بالاتر در سايت هاي عرضه خودرو بفروش مي رسد.
روز 5 شنبه و شنبه دونفر متخصص از صبح تا شب پای 2 کامپیوتر نتوانستیم ثبت نام پژو 2008 را انجام بدیم . اول که تماس و ثبت نام کامل نمی شد و بعد هم تمام نماینده گی ها تکمیل شدند . به چند نماینده گی زنگ زدیم گفتند 2 میلیون بدید برایتان ثبت نام کنیم . حالا قضاوت کنید که اگر اینکار سازمان یافته باشد چه پول هنگفتی نصیب اینها و علاوه بر سایر اجحاف هاش خواهد گردید. در این مملکت هم که اینگونه عمال جرم نیست
بازار انحصاري يعني همين تامشتريان خريد خودرو در ايران در بازار انحصاري قراردارند نبايد از هيچگونه اجحافي توسط انحصارگر گلگي كنند اين قانون بازارهاي انحصاريه فقط زماني درست خواهد شد كه بازار خودرو به بازار رقابت تبديل شود كه آن هم جز با باز شدن پاي خودرو سازان خارجي بدون قيد و شرط و پايين آمدن نرخ تعرفه واردات خودرو ميسر نيست.
حالا تازه اولشه.
میگن صد میلیون ولی در نهایت 120 میگرن از ملت و بعد هم قیمت رو میبرن بالا. دو سال دیگه همین ماشین رو ۲۰۰میلیون میفروشن. حالا ببینید من کی گفتم.
تقصیر ایرانخودرو هم نیست. تقصیر خودمونه که هر چیزی رو با هر قیمتی میخریم.
تو اکثر کشورها پول تمام شده ماشین رو از دم قسط میگیرن بدون کوچکترین سودی که پول تو صنعت جریان داشته باشه.
ولی تو ایران بیشتر پول رو از قبل میگیرن بقیشم با سود بالا بصورت قسط میگیرن ماشینی هم که تحویل میدن درب و داغون با قیمت فراری.