بدبختی ایران از همین جا شروع میشه که رسانه های ما میگن ماشین پراید خوبه و از رده خارج نکنید واقعا چه سطح توقعی دارید شما . من تو سوئیس ماشین بنز خریده ام بچه هام به من خورده میگیرند که چرا پورشه یا مازوراتی نمی خری اونوقت تو ایران پراید رو ماشین خوب میدونند .
پراید ماشین بدی نیست برای رانندگی داخل شهریه و مخصوص جاده نیست دلیل تصادفها و کشته ها هم همینه که میخوام با سرعت بالا در جاده هایش افتضاح بین شهری تردد کنند. پراید از رده خارج هم بشه باز هم طرفدار داره مثل پیکان که بعد از ۱۵ سال هنوز هم به وفور دیده و معامله میشود
مشکل پراید شتاب ، سرعت بالا و ایمنی ضعیف آن است که بویژه در واژگون شدن سریع آن نقش مهمی دارد و نگارنده محترم مطلب فوق فکر کنم انبوه تصادفات و کشته ها که بواسطه امر ذکر شده بوده را مشاهده نکرده اند.
خودروهای چینی هر چه باشند از پراید بهترند هم در داشتن امکانات و آپشن هم از نظر ایمنی . با مونتاژ آنها در داخل مشکل اشتغال هم حل می شود . البته راه بهتر کاهش هزینه گمرک و کاهش قیمت خودروها است تا مردم بتوانند خودروهای روز دنیا با مونتاژ داخل را با بهترین کیفیت و بخرند واقعا مردم ما شایسته چنین خودروهایی نیستند .
.پراید بهتر است با موتور الکتریکی و افزایش کیفیت و مقاومت بدنه تولید شود
.برلیانس زیباست
.خودروی ساندرو نسبت به کیفیت و شکل ماشین برای مصرف کننده بسیار گران و برای تولید کننده بسیار سود اور است
.خودروسازان بزرگ دنیا تا چند سال دیگر تولید خود رو بنزینی را متوقف و خودرو با موتور الکتریکی را جایگزین محصولات خود خواهند کرد تولید کنندگان ایرانی بهتر است جا نمانند چون پتانسیل این کار در دانش کشور وجود دارد
.خود رو سازی کشور فقط با مونتاژ و تولید ماشینها و موتور های ترکیبی سایر تولید کنندگان لاشخور مثل پژو سر پاست
و خود پس از چند سال دانش بیسیک طراحی موتور و انواع ان را در اختیار ندارد و از دانش سوخته سایر خودرو سازازان خارجی استفاده میکند