مثل روز روشن یادمه سالی که میخواستند این میان گذر رو در دوره حاج آقا احمدی نژاد بسازند چقد این متخصصین و فعالین محیط زیست تو سرخودشون زدند که آقا این کارو نکنید دریاچه خشک میشه ولی متاسفانه گوش شنوایی نبود و امروز باید دوباره همه چی رو به روز اول برگردانند و اون همه هزینه ای که از جیب این ملت رفت هیچ دیگه،اصلا هم بحث حسابرسی و یا دادگاهی کسانی ک سردن دار این کار بودند در کار نیس
شما علاوه بر توجه به دریاچه ارومیه یک مقدار هم به زاینده رود توجه کنید.از اول تیر ماه تا الان آب شرب اصفهان فشار کافی ندارد و از ساعت 12 ظهر تا 11 شب تقریبا قطع میشود.چرا مسولین از یک استان که کمبود آب شدید دارد به استان همجوار که فقط شن و ماسه هست آب کشاورزی انتقال داده اند. من با چشمان خودم دیدم که در استان همجوار یزد دریاچه مصنوعی بسیار بزرگی ساخته اند که به اشتباه میگویند دریاچه پساب فاضلاب هست در صورتی که شهرهای بزرگ مثل تهران و اصفهان از پساب فاضلابشان یک دریاچه هم درست نشده است و فاصله 60 کیلومتری بین دو شهر را انواع درختان برگ پهن کاشته اند. متاسفانه رسانه ها هیچکدام از قطعی آب و فشار کم آب اصفهان که الان چندسال هست در فصل بهار وتابستان ایجاد میشود گزارشی تهیه نکردند.
اگر با استفاده از تصاویر ماهواره و مشاهدات میدانی گزارشی از اصراف آب در استان یزد تهیه کنید میبینید که حقیقت هست.
پروژه های انتقال آب دریاچه ارومیه و الیگودرز و خوزستان و اصفهان را نابود کرد.
تا به حال هیچ متخصصی توضیح قانع کننده ای ارائه نکرده که نشون بده چطور میانگذر دریاچه باعث خشکی اون شده. دریاچه ارومیه فقط دو مشکل داره و اون هم کمبود ورودی آب و انباشت رسوبات در کف است. هر بحث دیگه ای بیراهه است و مشکل ساز!
ریختن آوار در داخل دریاچه جهت احداث اتوبان خنده دارترین کار ممکنه بود که مهندسان ایرانی انجام دادند آب دریاچه به علت شوری فلز و سازه فلزی را هم می فرساید تنها راه احداث اتوبان و میانگذار پایه های شیشه ای بود که در مقابل شوری مقاوم است که یک شرکت ژاپنی پیشنهاد اجرای آن را داده بود
برادر کار تمام شده دیگه تلاش فایده نداره و جز ابروریزی بیشتر پس بسپارین به طبیعت که خود درمان کند. نه پول برزین به پای طرحهای الکی و نه تخریبی و نه ساختنی ... بس است مهندسی 40 ساله