حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
از هر نظر فیلم ضعیفی بود. حیف پول بلیط
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
دوستان من امشب فیلم رو دیدم
میتونم بگم با یک فیلم شاهکار طرفین
یک طنز بسیار ویژه و خاص
پر از نشانه و کاملا انتزاعی
فیلمی که در تاریخ سینمای ایران بینظیره( منظورم از بی نظیر بودن اینه که مشابه اش رو ندیدم در سینمای ایران)
فیلم ب شدت شبیه ب آثار کلاسیک اروپا است.
شاید بگم 95 درصد مخاطبین که در سینما فیلم رو دیدن نه به فیلم خندیدن و نه فیلم رو درک کردن اما این اصلا نقطه ضعف فیلم نیست ، امروز اگه آثار برگمان و فلینی هم پخش شه کسی استقبال نمیکنه
دقیقا مثل همین منتقدی که بدون دانش سینمایی دست به نقد ایم فیلم زده
فیلم کاملا پخته ، بسیار سیاسی در فضائی کاملا انتزاعی و پر از نشانه است
توصیه میکنم فیلم باز ها چند بار فیلم رو با دقت ببینند ، مطمئننا برای اولین بار در یک فیلم ایرانی عمق و لایه رو میتونید پیدا کنین(البته سوای فیلم های فرهادی)
پاسخ ها
نسرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
جل الخالق!!!!
مطمئنی داری راجع به فیلم ساعت 5 عصر مدیری اظهار نظر می کنی؟؟!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
نه کارگدان ماهر و ظنز پرداز ماهر وگوینده ماهر ومجری ماهر است شما چشم دیدن او را ندارید به خودتان مربوط است .اما همین شما بعداز مرگش برایش نوحه سرایی می کنید
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
سیاهی لشگر ها بسیار اگزجره بودند ...سردرد گرفتم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
تکراری ولی جز این چاره ای نیست برای افراد دیگر مگر میدان میدهند
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
در شروع فیلم شاهد طراحی صحنه زیبا و زندگی عاشقانه سیامک انصاری هستیم. اما با یک تماس تلفنی از طرف بانک و اعلام مهلت پرداخت قسط مسکن تا ساعت 5 عصر اولین تنش به بیننده وارد میگردد که پیش بینی میشود تا انتهای فیلم سیامک انصاری درگیر تامین مالی گردد. اما تنها کمی بعد مشخص میشود نقش اول فیلم از نظر مالی در رفاه کامل است و حتی چنین شرایطی تاثیری در بذل و بخشش های بجا و نابجای وی ندارد و در واقع محور داستان مشکلات به شدت اغراق شده جامعه و اتفاقاتی است که دست به دست هم داده اند تا مهلت ساعت 5 عصر کوتاه و دست نیافتنی گردد.
در مقایسه با فیلم های پرفروش گیشه از قبیل گشت 2، این فیلم به لحاظ تبحر کارگردان در خنداندن تماشاچی با سوژه های کمدی اجتماعی بسیار خوش ساخت تر است، اگرچه به هیچ وجه جوابگوی توقعات بیننده از مهران مدیری نیست.
ریتم کند و لاک پشتی فیلم، سیاهی لشگر بدون برنامه، داستان ضعیف و از همه بدتر تماس های کلافه کننده آزاده صمدی در نقش نامزدی که در خارج از کشور مشغول تحصیل است و بطور مداوم مشغول رصد کردن اتفاقات و تهدید بازیگر نقش اول فیلم می باشد، باعث خستگی و عدم اشتیاق تماشاچی تا تماشای انتهای فیلم می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
مهران مدیری اگه تا 100 سال دیگه هم کار کنه نمیتونه کارگردان مطرح سینما بشه.این قبا به تن مدیری نمیخوره.ایشون یه آدم طناز هستن که با مزه پرانی و متلک پرانی و اداهای خاص خودش میتونه تو تلویزیون مردم رو سرگرم کنه ولی تو سینما نه نمیتونه. مدیری
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
من فیلم رو دیدم. البته من در زمینه سینما خودم رو نه یک فرد حرفه ای بلکه یک مخاطب عام میدونم و خیلی سر در نمیارم که فیلم فاخر چی ویژگیهایی داره. ولی به عنوان یک بیننده و شهروند عادی، به نظرم فیلم باارزشیه که بیننده رو به کمی خنده ولی مقدار زیادی تأمل وادار می کنه.
مژگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
باورم نمیشه که فلینی وبرگمان با مدیری مقایسه شدند! حالا اگه یه فیلمی مثل ماهی و گربه رو با آثار اونا مقایسه می کردید به چیزی!
حقیقتش اینه که رد سینمایی که بیضایی و تقوایی فیلم نمی سازند، باید امثال مدیری رشد کنند و با اینگمار برگمار خالق آثاری چون مهر هفتم و توت فرنگی های وحشی مقایسه بشن!
ضعف سینمای ما، ضعف قصه است. ما کارگردان های مولفی چون بهرام بیضایی، که خوندن یکی از نمایشنامه هاش می ارزه به دیدن 100 تا فیلم را دچار وضعیتی کردیم که رفتن رو ترجیح بده به موندن و فیلم ساختن، اونوقت چنین سینمای سخیفی داریم که این فیلم ها تو شب افتتاحیه شون 1 میلیارد می فروشند!
حتی یکی مثل حاتمی کیا هم کارگردان قابلی محسوب نمیشه، کسی که آژانس شیشه ای رواز بعد از ظهر سگی کپی برداری کرد و ارتفاع پست رو هم وامدار یه حادثه واقعی بود فقط یه مشت شعار گلدرشت گذاشت تو دهن شخصیت ها
آقای مهرجویی هم در طراز اول قرار نمی گیره به چند دلیل:
1- فقط آثار اقتباسیش به جز اجاره نشین هاش قابل اعتنا هستند
2- به خواست یه هنرمند طراز اول مثل سلینجر وقعی ننهاد و با اینکه این نویسنده مشهور به کارگردان ها و استودیو های عظیم هالیوود اجازه هیچگونه اقتباسی از داستان هاشو نداد و اعلام کرد هیچ کس حق نداره این کار رو بکنه، بی خیال رعایت حقوق دیگران شد و پری رو از روی فرنی و زویی ساخت و تازه ژست روشنفکریش رو هم گرفت! این کار مهرجویی به نظر من غیرقابل بخششه
3- اسیر دست احساسات خانم جوانش شد و فیلم هایی ساخت که حتی اعتباری که به واسطه اقتباس ها کسب کرده بود، از بین برد...
خب حالا کی به کیه
آدم اعتماد به سقفی مثل مدیری، عجیبه که تا حالا فیلم نساخته بود!
اتفاقا قدیما ذوق وقریحه اش بهتر بود اگه اون زمان فیلم می ساخت حتما بهتر از آب در میومد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
ماهی و گربه یک فیلم بدلی و پرمدعا و خسته کننده بود با ظاهری قشنگ و باطنی پوک و تهی
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
مژگان خانم اطلاعات خوبی از سینما داری!خوشم اومد
توو خانما کم دیده بودم
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
کارهای مدیری کلا تقلید و کپی کارهای خارجی است.
نظرات بیشتر