یکی از سئوالاتی که مطرح میشود خرید هواپیماهای اروپائی وامریکائی توسط روسیه است .تا زمان اتحاد جماهیر شوروی بیشتر هواپیماهای ایرفلوت روسی بودند. پس از تغییرات وشروع صادرات گاز وازدیاد ن صادرات نفت وافزایش قیمت نفت وگاز روسیه منابع ارزی بسیار خوبی برایش حاصل شد. در نظر داشته باشید که استخراج وانتقال نفت وگاز روسیه تکنولوژی روسی است.خرید قطعات وماشین الاتی امکان دارد دارد. روسیه این ارز ویا بخشی از ارز باید هزینه کند..لذا ماشین الات ترجیحی میخرد.چرا در ایران ماشین فراری و موزاراتی و.......واردمیشود.اگر به ایتالیا نفت مییفروشیم ماشین الات انها را هم باید خریداری کنیم. چرا مجبور به خرید این همه هواپیمای فله ای میشویم..تجارت خارجی دوطرفه است.به اذائ صادرات واردات است.نمیشود صادرات یکطرفه داشت..پولش راگذاشت بانک ضبط میشود .البته پول روسیه را نمی توان به اسانی ضبط کرد وبلای قذافی را بر سر ان اورد..این تحریم ها بخاطر کاهش صادرات روسیه است.. لذا روسیه باید خرید داشته باشد.
در مورد هواپیما فقط باید ایمن ترین برند موجود را بدون توجه به قیمت خرید. ماشین سواری کمتر ایمن ولی ارزانتر رو میشه خرید چون اگه خراب بشه حداکثرش اینه که کنار جاده پارک می کنیم تا امداد خودرو بیاد ولی هواپیمایی که اون بالاست اگه خراب بشه دیگه راه نجاتی نداره و دهها انسان از کودک تا پیر از بین میروند.
عزیزان خوب است با توجه به همه جوانب نظر بدهیم. درسته که هواپیمای سوخوی ۱۰۰ مثل بویینگ و ایرباس نمیشه ولی هواپیمای پیشرفته و به روزی هستش. لاکن اگر قراردادهای خرید از فرانسه و امریکا با اشکال مواجه بشه اون وقت ارزش این اقدام مشخص خوهد شد. در ضمن توجه داشته باشید چند سد و نیروگاه و کارخانه بزرگ ذوب آهن ما روسی هستند. نیروگاه اتمی بوشهر هم با حداکثر توان یعنی ۱۰۰۰مگاوات در حال تولید است.
این نوع هواپیماها در طول پرواز ایجاد ویبره ضعیفی در بدن انسان میکند و حالت ناخوشایندی به انسان موقع خروج از هواپیما دست میدهد و توام با خستگیست فکر میکنیید سوار اتوبوس شده اید. چون تجربه پرواز مسکو -سن پطرزبورگ را داشتیم مینویسم . البته فعلا روس ها برند مجوز از کد خدا بگیرند ؟ اگر قراره امریکایی ها اجازه بدند بهتره هواپیمای اروپایی بخریم .جالبش اینه که خود روسها از بوئینگ استفاده میکنند..