منزل ما در محدوده طرح ترافیک است و در 6 روز از هفته من از خودروی شخصی استفاده نمیکنم. اما باید مانند کسانی که 24 ساعت مشغول استفاده از خودرو هستند مالیات و عوارض شهرداری و بیمه و غیره بدهم.
خودروی من در سال فقط 4 هزار کیلومتر پیمایش دارد اما هر سال باید دردسر های مختلفی مانند معاینه فنی را هم داشته باشم.
چرا همش از تنبیه و عوارض استفاده می کنید چرا از تشویق استفاده نمیکنید ؟
فقط زلزله کارساز است! کلاف این شهر چنان در هم پیچیده که هیچکس راه حلی برای آن ندارد. نهایتا به جریمه و محدود کردن بیشتر متوسل میشوند!!!! انگار همه ی مسئولان هم منتظرند زلزله بیاید و مشکلات را ریشه ای حل کند! خخخخخخخخخ
الان شما اتوبوس یا مترو خالی می تونی تو سطح شهر مشاهده کنی؟ 50 درصد تعداد مسافرتها توسط مسافرکش شخصی و خودرو شخصی انجام میشه میدونی این یعنی چی؟ یعنی تعداد مترو و اتوبوس باید دو برابر بشه اگه یه روزی مردم بخوان از خودرو شخصی استفاده نکنن....
بگذریم از استاندارد تعداد مسافران مترو اتوبوس ، از تعداد پله های پلهای عابر و ایستگاههای مترو ، از متروهای غیر قابل دسترس ، از.....
لطفا ادرس اشتباهی ندید....
با سلام همین کارشناسی های دم دستی هست که کار ترافیک رو به اینجا رسانده. اتوبان تهران و کرج هم این روزها خیلی سنگین شده و شبیه روزهای اول مهر شده است. در ضمن خیلی از این ماشینهایی که تهران پلاک میشوند در شهرهای اطراف تردد دارند مانند کرج. دیگه تهرانی بودن و پلاک تهران داشتن شده یک پز اجتماعی و وسیله ای برای فخر فروختن افراد به همدیگر.
دست آقاي قاليباف براي احداث خظوظ مترو درد نكنه بسيار اقدام مثبتي بود اما در مورد اينكه فرموده اند احداث خطوظ مترو تمام شد به نظر اشتباه ميباشد زير طبق برنامه قبل از انقلاب تهران به 9 خط مترو درو شهري نياز داشت و پيش بيني شده بود و اكنون آقاي كرباسچي ميگويد تهران به 11 خط مترو نياز دارد اين درحاليست كه حتي يك خط مترو در مسير شمال غرب به شمال شرق و يا يك خط مترو در مسير جنوب غربي به جنوب شرقي درتهران وجود ندارد و يا يك خط مترو در مسير پر رفت و آمد زير بزرگراه همت وجود ندارد .تمام خطوط متروي تهران كه احداث شده است در خدمت منطقه مركزي و منطقه تجاري بازار تهران ميباشد درصورتي جمعيت تهران در شمال و شرق و غرب و جنوب هستند و با منطقه بازار كمتر سروكار دارند اما اين خطوط باعث شد كه منطقه بازار تهران بيشتر رونق پيدا كند و گسترش يابد كه اين حالت بر خلاف نظر دوران اقاي كرباسچي بود كه ميخواست مراكز تجاري در سطح شهر تهران پراكنده شود و از تراكم جلوگيري بعمل آيد. توضيح ديگر اينكه در مورد خطوط مترو تهران بخصوص در مورد بسيار ي از خطوط براي اينكه همه اقشار مردم بخصوص ميانسالان راحت تر بتوانند استفاده نمايند بايد پله برقي هاي مترو تا سطح زمين يا خيابان باشد مثلا مترو خط يك مترو در ايستگاه ميرداماد ضلع شمالي بعد از كلي راهپيمائي و استفاده از پله برقي در نهايت بيايد بيش از 30 الي 40 پله افراد پياده بالا بيايند تا به سطح خيابان برسند كه براي بسيار از افراد كه مشكل پا درد و زانو در و درد كمر دارند نميتوانند استفاده كنند. لذا جا دارد در اين مورد شركت مترو اقدام اساسي انجام دهد
با سلام و تشكر از زحمات كاركنان شركت متروي تهران .بنده هر از گاهي در بعضي از مسيرهاي مترو استفاده ميكنم اما مشكلي كه من دارم بعلت ميانسال بودن و سن در آستانه بازنشستگي مشكل پله هاي ورودي و بخصوص پله هاي خروجي مترو در بعضي مسيرهاست كه بعضا بسيار زياد ميباشد از جمله مسير خط يك در ايستگاه بلوار ميرداماد ضلع شمالي كه بعضا براي خروج بعد از طي كردن كلي مسافت در داخل راهروها و خستگي بايد كلي پله را تا رسيدن به سطح خيابان طي كنم درصورتي ميتوان در اين محل پله برقي نصب نمود چون عرض پله ها بسيار زياد ميباشد. در مورد ساير مسير هاي خطوط مترو هم همينگونه است اما خوشبختانه روزپنجشنبه 5-5-96 از متروي خط 7 ميدان صنعت كه استفاده كردم ديدم پله هاي خروجي تا سطح زمين يا سالن خروجي است و خيلي خوشحال شدم كه شركت مترو آنرا احداث كرده است و ميتوانم بگويم كه خط 7 مترو از ساير خط هاي قديمي زيباتر و بخصوص تابلو ايستگاهها شاد و زيباتر نوشته شده اند. دست همگي درد نكند. ضمنا از احداث خطوط مترو مسير اوليه 8 و 9 كه ميخواستند به تراموا يا منوريل تبديل كنند چه خبر .؟ بهتره كه مترو احداث شود چون تراموا يا منوريل توجيه فني و اقتصادي و توانائي حمل مسافر با مترو را ندارد.
مسير بزرگراه همت نياز به يك خط مترو بسيار خوب دارد در اين مسير روزانه ميليونها وسيله نقليه از استاديم ازادي تا شرق تهران در دو رديف رفت و برگشت عبور ميكنند اما امان از وجود يك خط مترو در اين مسير طولاني كه نزديك 30 كيلومتر طول دارد. .شبكه مترو متاسفانه در منطقه شمال غرب به شمال شرق فاقد خط مترو است و اغلب مسيرها بصورت اس S لاتين ميباشد درصورتي كه بايد در مسيرهاي جنوب غرب به جنوب شرق و شمال غرب به شمال شرق هم خطوطي احداث شوند. قبل از انقلاب حدود 9 خط مترو براي جمعيت 2 ميليوني تهران پيش بيني شده بود اما اكنون بعد از 40 سال با جمعيت نزديك به 12 تا 15 ميليون يا بيشتر تهران به تعداد خطوط مترو بيشتر نياز دارد. خط يك مترو بخشي از مسير آن از شريعتي است و بخشي از آن به مدرس نزديك است يا خط 3 نيز بخشي از وليعصر را تحت پوشش قرار ميدهد درصورتي كه هم شريعتي، هم ولي عصر هركدام جداگانه نياز به يك خط مترو دارد. خواهشمند است نظرات اينجانب به مسولان تصميم گير شركت مترو منتقل فرمائيد شايد تاثير مثبتي داشته باشد
مسير شمال غرب به شمال شرق فاقد خط مترو است در كوتاه مدت بخشي از مسير خط 2 مترو كه بسمت مركز و ميدان امام ميرود و دوباره بسمت شرق و شمال شرق ميرود در اين محدود ميتوان يك خط كوتاه مترو احداث نمود تا مسافران نيازي نباشد مسافت اضافي بسمت مركز شهر بروند يعني در محدوده دهانه v وي شكل مسير خط دو را يك خط مترو بسازند كه شايد منطقي باشد و فشار از روي ايستگاه ميدان امام كاسته ميشود و مسافر مسير شرق به غرب هم بهتر ميتواند از اين خط استفاده نمايد
سلام
از تمامی اتوبانی های غرب به شرق تهران مثل نیایش -همت -رسالت یک خط BRT یا مترو وجود ندارد توقع داربد مردم خودشان را با چه وسیلی به محل کارشان برسانند