من در یک شرکت خارجی نفتی کار می کنم
اصول ایمنی رانندگی سختگیرانه ای دارند
برای مثال تمام رانندگان مرتب اموزش می بینند
به تمام وسایل نقلیه ی drive right نصب است که نسبت به کاهش و افزایش ناگهانی سرعت/ پیچیدن ناگهانی بین لاین ها و ... حساس است. رانندگانی که با بی دقتی رانندگی می کنند اموزش مجدد می بینند و در صورت تکرار اخراج می شوند
بعد از غروب بعضی مواقع حتی اگر صد ها هزار دلار ضرر ببینند هم اجازه ی رانندگی در شب را نمی دهند
حد اکثر سرعت استاندارد هم 85 کیلومتر در ساعت است
تمام صندلی ها "باید" کمربند ایمنی سه نقطه ای داشته باشند اگر وسیله ی نقلیه ی اجاره ای کمربند نداشته باشد برایش تهیه می کنند یا اینکه عذرش را می خواهند
ضمن اینکه برای تمام کارمندان مرتب اموزش های ایمنی در تمام زمینه ها از جمله رانندگی می گذارند
برای مثال در یکی از این اسلاید ها همیشه این نکته رو یاداوری می کنند که در دو زمان در شبانه روز میزان اگاهی انسان در رانندگی به مرز خطرناک "پایین" می رسد
یکی بین ساعات 4 تا 6 صبح و دیگری هم 13 تا 15 عصر می باشد
دراین رابطه چند نکته قابل تامل است -1- نویسنده تابناک که ازوزیر راه گله وانتقاد کرده که چرا هیچ واکنشی نداشته ودرانتها نیز علت اولیه این سانحه را خواب الودگی عنوان نموده اعلام نکرده چرا این انتظار را داشته اگربحث واکنش دولت باشه دوتن از وزرا که مسئولیتی دارند به منطقه رفته اند وانتظار واکنش از تک تک وزرا غیرمنطقی بنظر میرسه2-عدم رعایت ضوابط برگزاری اردوهای دانشجوئی ودانش اموزی از طرف دانشگاهها ومدارس اصلی ترین عامل در بروزاین سوانح است مدارس چون بامشکلات مالی روبرو هستند سعی میکنند از ارزانترین وسیله برای انتقال دانش اموزان استفاده کنند ازطرفی بنده شاهد بوده ام که اتوبوسهائی که عمرمفیدشان را کرده وباید اسقاط شوند درشرکتهایی بکارگرفته میشوند که کارجابجائی سرویس مدارس وادارات وکارخانجات را بعهده داشته وبراین کارنیز هیچ نظارتی نمی شود دراین سانحه نیز احتمالا دلیل حرکت در ساعات پایانی شب استفاده از هوای سرد شب بعلت خرابی کولر اتوبوس بوده به هرحال انچه دربروزاین اتفاقات بیشتر نقش دارد نبود قانون ویا نظارت براجرای قانون است که انهم ناشی از سوء مدیریت در کلیه سطوح مدیریتی است.
تا کی باید شاهد چنین حوادثی باشیم در کجای دنیا هر 30 دقیقه یک نفر در تصادفات کشته میشود؟ چرا بکبار برای همیشه پرونده این داستان تلخ بسته نمی شود، چه کسی مسئول است؟ مجلس؟ دولت؟ مردم؟ چرا هیچگاه در مجلس یا در دولت برای این بدبختی بزرگی که گریبان مردم رو گرفته تصمیم قاطعی گرفته نمی شود؟ چرا همه مسئولین اینهمه بی مسئولیت و بی تفاوت هستن؟
تا کی باید شاهد چنین حوادثی باشیم در کجای دنیا هر 30 دقیقه یک نفر در تصادفات کشته میشود؟ چرا بکبار برای همیشه پرونده این داستان تلخ بسته نمی شود، چه کسی مسئول است؟ مجلس؟ دولت؟ مردم؟ چرا هیچگاه در مجلس یا در دولت برای این بدبختی بزرگی که گریبان مردم رو گرفته تصمیم قاطعی گرفته نمی شود؟ چرا همه مسئولین اینهمه بی مسئولیت و بی تفاوت هستن؟ نفرین بر کسانیکه نمی دانند و با جان فرزندان این مرز وبوم اینگونه بازی میکنند
به نظر من ما در یک پارادکس گیر افتادیم از یک طرف جاده های ما ناامن هستن و نیازمند سرمایه گذاری فوری جهت ایجاد بزرگراه در تقریبا تمام جاده های کشور هستیم که با توجه به دریافت عوارض سرمایه گذاری فوق کاملا توجیه اقتصادی دارد و از طرفی اعلام می شود که نقدینگی برای پروژه های عمرانی محدود است و اکثر پیشرفت پروژه های راه سازی با تاخیر بسیار زیاد همراه است مثل بزرگراه تهران -شمال از طرفی پول های عظیمی که عمدتا مربوط به مردم است نزد بانکها جهت سود بلوکه شده , چرا پول های عامه مردم را دولت به سمت پروژه های عمرانی هدایت نمی کند که هم مردم در اینده نزدیک از سود اوری منطقی برخوردار باشند و هم نگرانی از بابت تورم در بخش های مختلف کشور مثل بازار سرمایه , مسکن, تورم در بخش کالایی برطرف شود .
یکسری افراد هم وقت گیر آوردند برای کوبیدن راهیان نور. این همه آدم که توی جاده ها کشته می شوند عازم راهیان نور هستند؟ نقش جاده های غیراسناندار، عدم انجام وظیفه پلیس و از همه مهمتر رانندگی خودمون را فراموش نکنیم. همه مقصرند و همه مقصریم
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
افراديكه در جاده كشته ميشوند سفر را خودشان انتخاب كرده اند
با عزض تسلیت به خانواده های جان باختگان ،وطلب سلامتی عاجل برای مسدومین ،، راستی این چند ،دهمین بار است که اینگونه اتفاقات در ایران می افتد؟ چرا کسی پاسخگو نیست ،هر گاه اتفاقی حادث میشود عده ای مغرض ،واز خدا بی خبر ،مسأله بدین بزرگی را سیاسی ،میکنند ،در صورتیکه این حادثه از عدم ،مدیریت صحیح ،وبرای صرفه جویی از تهیهٔ یک ،یا دو شب محل اقامت ،بوجود آمده ،مقصر اصلی مسول اردوها ،مسؤل تدارکات اردویی ،و مسؤل شرکتی که یک رانندهٔ ناتوان را برای این امر مهم مهیا نموده اند میباشند؟ این حادثه اینقدر بزرگ است که جادارد ،در منطقه عزای عمومی اعلام کنند ، وهر چه زود تر جلو هر گونه اعزار ،اردویی را بگیرند ؟ مگر چند وقت پیش در تهران ،و در بزرگراه یادگار امام ،یک اتوبوس ،در روز روشن به داخل کانال سقوط نکرد؟ اگر نتیحهٔ برخورد قانونی آنرا ،پیگیری ،ومسببین آنرا مجازات میکردند شاید اکنون اینگونه حادثه ای رخ نمی داد ؟ متأسفانه عده ای مثل اینکه اجاره ای شده اند که هر حادثه را سیاسی ،وبه یکی از وزرا ربط دهند؟ اینگونه ،حوادث ،ویا مدیریت ،به وزیر چه ارطباتی دارد؟ درصورتیکه ،همهٔ بحث بر تمرکز ،زدایی هست ،بجای پیگیری از مسؤلین استانی ،ومحلی همین عدهٔ اجاره ای مسأله را به دولت ،و ،و زیر ،وسایرین حواله میدهند ؟ اصل قضیه که اعزام ،فرزندان برومند مردم است ،به اردو را ،ول نموده ،وبه چیزی که همه میدانند ،عده ای برای منافع خود ،این گونه سفرها را ،راه اندازی نموده اند را ،رها ،وتا وقتی به اصل موضوع رسیدگی نشود .اینگونه حوادث غیر قابل اجتناب است ،،،،،
اصول ایمنی رانندگی سختگیرانه ای دارند
برای مثال تمام رانندگان مرتب اموزش می بینند
به تمام وسایل نقلیه ی drive right نصب است که نسبت به کاهش و افزایش ناگهانی سرعت/ پیچیدن ناگهانی بین لاین ها و ... حساس است. رانندگانی که با بی دقتی رانندگی می کنند اموزش مجدد می بینند و در صورت تکرار اخراج می شوند
بعد از غروب بعضی مواقع حتی اگر صد ها هزار دلار ضرر ببینند هم اجازه ی رانندگی در شب را نمی دهند
حد اکثر سرعت استاندارد هم 85 کیلومتر در ساعت است
تمام صندلی ها "باید" کمربند ایمنی سه نقطه ای داشته باشند اگر وسیله ی نقلیه ی اجاره ای کمربند نداشته باشد برایش تهیه می کنند یا اینکه عذرش را می خواهند
ضمن اینکه برای تمام کارمندان مرتب اموزش های ایمنی در تمام زمینه ها از جمله رانندگی می گذارند
برای مثال در یکی از این اسلاید ها همیشه این نکته رو یاداوری می کنند که در دو زمان در شبانه روز میزان اگاهی انسان در رانندگی به مرز خطرناک "پایین" می رسد
یکی بین ساعات 4 تا 6 صبح و دیگری هم 13 تا 15 عصر می باشد