مدرسه ها را با کانکس به صورت کلاس در اوردند صدای همزمان سه معلم در زمان تدریس تمرکز بچه ها را به هم میزد در خیلی از مدارس نماز خانه را کلاس کرده بودند اونوقت رفتن به کلاس شنا اجباری بود .همش کارهای نمایشی و بدون برنامه ریزی و مدیریت و تخمین امکانات.سالها طول میکشد تا ضرباتی که در یک دولت خاص که از طرف همه ارگانهای خاص حمایت میشد به این مملکت زده شد درک کنیم
یکی از بستگان ما پسری داره به نام آی .... که متاسفانه نمیدانم خودش خنگه یا اینکه واقعا تو مدارس هیچی یادش نمیدن واقعا در خوندن و نوشتن هم ضعف داره با 11 سال سن
روزى ز سر سنگ عقابى به هوا خواست.....
چون نيك نظر كرد پر خويش در آن ديد
گفتا زكه ناليم كه از ماست كه برماست
عمق فاجعه آنجاست كه دانشگاهايى در نقاط دور افتاده و... اقدام به جذب وتوليد تحصيل كردگانى بامدارك ليسانس .. دكترامى نمايند ومتاسفانه بسيارى از افرادبى سواد بامدرك بعلت ارتباطات .... ونيز نسبت فاميلى با مديران دربهترين ادارات استخدام وبهترين پست ها را با كمترين سابقه خدمت مى گيرند وبعد هم با حقوق كامل ومزايا در دانشگاه هاى مدرك چاپ كن دكترا هم مى گيرند... فكر مى كنيد سيستمى كه به دست اين افراد اداره بشه جز تالى فساد وناكارمدى و گسترده شدن آن كه همين الان هم موارد زيادى رو ميشه مشاهده كرد نتيجه ديگه خواهد داشت؟؟؟
الان تازه نگران شدين؟؟؟
زنگ خطر نظام آموزشی چه آموزش و پرورش و چه وزارت علوم خیلی وقته که به صدا در اومده اما کو گوش شنوا!!! با این مدرک داران بیسواد وضع کشور از اینی که هست هم بدتر خواهد شد چون اتفاقا هر چی بیسوادتر باشی پارتی های گردن کلفت تر هم خواهی داشت!!!
دانشجویان ارشدی رو میشناسم که در نوشتن و حل معادله ساده یک مجهولی مشکل دارند!!! نسل بعد چه شود!!!
يك مهندس مكانيك از دانشگاه علمي كاربردي را كه تازه مدرك گرفته بود را آوردند پيش من كه ازش تست علمي بگيرم ، اولين سوال ساده ام اين بود كه مساحت دايره چيست؟ بلد نبود ، انقدر تعجب كردم و جالبه گفت فكر نكنم از همه هم كلاسي هام بپرسي آنها هم بلد باشند.
البته سونامی بی سوادی سالهاست که شروع شده.اززمان وزارت کسانی که بیش ازتعلیم وتربیت سودای سیاست داشتندوزیردولت دهم نه دانشمندبودنه سابقه طولانی درآموزش وپرورش داشت می خواستیدچه بکند؟قبلی ها هم اکثرا همین گونه بودند.همین دانشگاه فرهنگیان تکراریک اشتباه است البته به شکلی ناقص تر.قبلادانشگاههای تربیت معلم باتجهیزات کافی وهیات علمی کارآمدوباتدریس شکوهی ها ونوابی هاو...دروزارت علوم فعال بودندامادواشکال مهم وجودداشت اول گزینش درهم ریخته ورودی ها ودوم رکودعلمی به دلیل اینکه طرف می دانست معلم خواهدشد(قطعا)چه بانمره 10چه بانمره20.حالا همان آش وهمان کاسه...خیلی هم بدتربامصاحبه های کذایی وگاه مضحک درمراکزاستانها ارمتقاضیان معلمی...